Gå til innhold

Roma

Gjest Romerinnen

Anbefalte innlegg

Gjest Romerinnen
Skrevet

Trenger sårt tips om superbillig hotell i Roma. Har egentlig ikke råd til å dra men må. Bør ha så billig hotell som mulig og i nærheten av sentrum så jeg slipper å bruke opp alle penger på taxi. Har også med en 5 åring. Kan man bestille dobbeltrom når man er to voksne og et barn eller MÅ man ha trippelrom?

Hva bør vi få med oss i Roma, vi har 4 dager på oss og dårlig råd. Har ikke peiling på hva vi bør minst få med oss på disse dagene? Blir veldig glad for alle tips! :-)

Skrevet

Dette hotellet har jeg bodd på og jeg opplevde det som veldig bra i 2002.http://www.hoteljulia.it/ Om det er lavsesong når du skal reise så kan du få en veldig bra pris,lavere enn det som står i prislista. Dersom dette erfor dyrt så kan du google på vandrehjem ved å skrive "hostel roma" eller "pensione roma" for å finne et pensjonat. Jeg har også bodd ganske billig i et kloster, men jeg tror ikke de vil ha barn som gjester.

Det er mye å se i Roma, og det kan være ganske store avstander om dere vil gå. Men det fins både billige og dyre sightseing busser. Dersom dere er normalt flinke i engelsk så er det billigst å ta bussene som det lokale busselskapet setter opp som sightseingturer med bussjåføren som guide. Jeg syns disse turene var helt utmerket og det til en brøkdel av prisen av det som det koster med turene hvor du blir hentet på hotellet og med svensk guide. Disse bussene tar deg med til Vatikanet, Colosseum og alt det andre man bør se i Roma.

Skrevet

Jeg bodde sammen ungene like ved Termini, og bestilte rom med tre senger og bad. Vi kunne like gjerne bestilt uten bad, for det som var inne på rommet var knøttlite og lugubert. Det gikk ikke an å dusje der inne, for dusjen var plassert halvveis over doen.

Badet ute i gangen var mye finere. Rommet hadde ok senger, ikke veldig gode, men det var rent nok til at det var greit å bo der... jeg klarer ikke å huske hva det het, men søk på ebookers.com, der finner du litt av hvert. Evt. søk på cheap accommodation Rome i Google. Da burde du finne litt forskjellig...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...