Gå til innhold

2 ukers ferie - ok i skoleåret, i så fall når?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å ta to ukers ferietur mot slutten av skoleåret i år, men lurer på deres erfaringer med dette. Enten blir det i slutten av mai/begynnelsen av juni, slik at ungene (3. og 6.klasse) får 1-2 uker på skolen etter at vi har kommet tilbake, eller så blir det at vi drar slik at vi er borte den siste eller de to siste skoleukene. Noen erfaringer med hva som er lurt/ikke lurt?

Skrevet

Når de ikke er eldre er det i hvert fall sjelden et problem å ta fri den siste uken før sommerferien.

Skrevet

Det er i hvert fall strengt forbudt på skolen til minstemann. Der er det møteplikt hver da dersom det ikke er snakk om sykdom, død eller begravelse.

Men der er det møteplikt på foreldremøte også. Og følger man ikke reglene så mister ungene skoleplassen.

Skrevet

Det er i hvert fall strengt forbudt på skolen til minstemann. Der er det møteplikt hver da dersom det ikke er snakk om sykdom, død eller begravelse.

Men der er det møteplikt på foreldremøte også. Og følger man ikke reglene så mister ungene skoleplassen.

er ikke det litt uvanlig?

Skrevet

er ikke det litt uvanlig?

Sikkert, jeg har ikke vært med på det med de andre ungene, men her er det strengt og dyrt.

Skrevet

Sikkert, jeg har ikke vært med på det med de andre ungene, men her er det strengt og dyrt.

hørtes kjedelig ut :/

Skrevet

hørtes kjedelig ut :/

Jeg har valgt det sjøl så.

Men alternativet var dårlig for min så av to onder var dette det minste. Og man unner jo ungene det man kan hvis man har råd.

Skrevet

Jeg har valgt det sjøl så.

Men alternativet var dårlig for min så av to onder var dette det minste. Og man unner jo ungene det man kan hvis man har råd.

ok. sant :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...