Gå til innhold

Rettskriving

Anbefalte innlegg

Gjest Nattvandrer
Skrevet

Jeg synes det er ok at man retter på skrivefeil, det er en måte å gjøre avsender oppmerksom på ting vedkommende kanskje har oversett.

Ser jeg skriver masse feil selv også, plenty med feil faktisk!

Blir ikke fornermet(eller heter det fornærmet?) om folk gjør meg oppmerksom på det.

• Svar 89
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sofline

8

• ShitDiddelyDo

6

• Dorthe

5

• hidi, the scorpion

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest Princess Peach
Skrevet

Jeg synes det er ok at man retter på skrivefeil, det er en måte å gjøre avsender oppmerksom på ting vedkommende kanskje har oversett.

Blir ikke fornermet(eller heter det fornærmet?) om folk gjør meg oppmerksom på det.

Det heter fornærmet. :)

Dessuten finnes det faktisk ordbøker liggende lett tilgjengelig på nettet, så hvis man er usikker på stavemåten, er det lett å slå opp og sjekke.

http://www.dokpro.uio.no/ordboksoek.html

Skrevet

Med æ... :-)

Gjest Shira12
Skrevet

Snufs, blir nesten rørt. ;)

Men det må være greit å si fra i en spøkefull tone, synes jeg. Og kanskje se an hvem man skal rette på så man ikke tråkker noen på tærne.

(Wiiih, sesong 2!) ;)

Jada, jeg mener det jeg også. Jeg tåler veldig godt en spøk, men jeg tåler den litt bedre når jeg vet hvem som kommer med den. Og vet at det ikke sitter en liten prinsesse der og humrer og ler over at hun er bedre i rettskriving enn meg ;o)

Når jeg kommer hjem fra sykehuset, ligger House og venter på meg *dåne*

Gjest Shira12
Skrevet

Oppmerksom er helt greitt det. Da mener man godt, og det kommer som oftes frem i innlegget.

Det er den viftingen med pekefingeren jeg vil til livs.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Jada, jeg mener det jeg også. Jeg tåler veldig godt en spøk, men jeg tåler den litt bedre når jeg vet hvem som kommer med den. Og vet at det ikke sitter en liten prinsesse der og humrer og ler over at hun er bedre i rettskriving enn meg ;o)

Når jeg kommer hjem fra sykehuset, ligger House og venter på meg *dåne*

Hoho, ja, jeg sitter og hånler og koser meg når jeg får rette på alle skrivefeilene dine! *kakle* ;)

Sukk, jeg og vil ha House som ligger og venter på meg! :P~

Gjest Princess Peach
Skrevet

Lagret i favoritter! :o)

Den er fin! Bruker den ofte selv, jeg. :)

Gjest Shira12
Skrevet

Den er fin! Bruker den ofte selv, jeg. :)

Men selv om jeg har lagret den, lover jeg ikke bot og bedring med og/å altså! Jeg har bl.a fått varig dispensasjon fra Babette på det, hun har prøvd og lære meg opp, men det er ikke håp ;o)

Jeg har hatt problem med dette siden barneskolen, og har nå valgt og se på det som en av mine små søte særheter ;o)

Gjest Shira12
Skrevet

Hoho, ja, jeg sitter og hånler og koser meg når jeg får rette på alle skrivefeilene dine! *kakle* ;)

Sukk, jeg og vil ha House som ligger og venter på meg! :P~

Aha, der kom dine sanne dolhensikter frem ja, du er bare ute etter og le av oss. Passe deg du, ellers sender jeg Bowser etter deg

*overtrøtt og dårlig humor* ;P

Gjest Princess Peach
Skrevet

Men selv om jeg har lagret den, lover jeg ikke bot og bedring med og/å altså! Jeg har bl.a fått varig dispensasjon fra Babette på det, hun har prøvd og lære meg opp, men det er ikke håp ;o)

Jeg har hatt problem med dette siden barneskolen, og har nå valgt og se på det som en av mine små søte særheter ;o)

http://www.sprakrad.no/Raad/Skriveregler_og_grammatikk/Aa_eller_og/

:)

Hilsen norsklærer

Gjest Princess Peach
Skrevet

Aha, der kom dine sanne dolhensikter frem ja, du er bare ute etter og le av oss. Passe deg du, ellers sender jeg Bowser etter deg

*overtrøtt og dårlig humor* ;P

Ja, jeg framstår som snill og søt (vel, slem og grisejente i følge mrxx), men egentlig er jeg bare ute etter å gjøre narr av dere alle sammen. ;)

Hm, hvis du sender Bowser etter meg, så kommer jo bare Mario og redder meg. *fnis*

Gjest Shira12
Skrevet

Ja, jeg framstår som snill og søt (vel, slem og grisejente i følge mrxx), men egentlig er jeg bare ute etter å gjøre narr av dere alle sammen. ;)

Hm, hvis du sender Bowser etter meg, så kommer jo bare Mario og redder meg. *fnis*

Men det tar sin tid før Mario når frem, mange hinder på veien vet du.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Søt særegenhet, fikk du ikke med deg det, hæ? ;o)

Rettskrivingsnazier ser ikke med milde øyne på søte særegenheter. ;)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Men det tar sin tid før Mario når frem, mange hinder på veien vet du.

Får bare finne på noe morsomt med Bowser så lenge, da. ;)

Gjest Shira12
Skrevet

Rettskrivingsnazier ser ikke med milde øyne på søte særegenheter. ;)

Men det er du som må irritere deg, ikke jeg. ;P

Gjest Shira12
Skrevet

Får bare finne på noe morsomt med Bowser så lenge, da. ;)

Om jeg skal tro på Mrxx sitt syn på deg, vil jeg helst ikke vite hva dere skal finne på *fnis*

Gjest Nattvandrer
Skrevet

Det heter fornærmet. :)

Dessuten finnes det faktisk ordbøker liggende lett tilgjengelig på nettet, så hvis man er usikker på stavemåten, er det lett å slå opp og sjekke.

http://www.dokpro.uio.no/ordboksoek.html

Vet det finnes ordbøker, men hvordan få tiltak til å bruke dem hver gang man tviler?

Det koster meg ekstra krefter og ekstra tastetrykk serru ;-p

Gjest Princess Peach
Skrevet

Vet det finnes ordbøker, men hvordan få tiltak til å bruke dem hver gang man tviler?

Det koster meg ekstra krefter og ekstra tastetrykk serru ;-p

Såpass må man nesten ofre. Bruker orbøker selv når jeg er i tvil, jeg. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...