Gå til innhold

Rettskriving

Anbefalte innlegg

Gjest Princess Peach
Skrevet

Men det er du som må irritere deg, ikke jeg. ;P

Tja, jeg lar det ikke gå ut over nattesøvnen, akkurat. :)

• Svar 89
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sofline

8

• ShitDiddelyDo

6

• Dorthe

5

• hidi, the scorpion

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest Princess Peach
Skrevet

Om jeg skal tro på Mrxx sitt syn på deg, vil jeg helst ikke vite hva dere skal finne på *fnis*

Fnis. Tøffe gutter er morsommere enn fløtepuser, og hvem er vel tøffere enn Bowser? ;)

Gjest Shira12
Skrevet

Tja, jeg lar det ikke gå ut over nattesøvnen, akkurat. :)

Nå ble jeg nesten skuffet her altså ;o)

Skrevet

Såpass må man nesten ofre. Bruker orbøker selv når jeg er i tvil, jeg. :)

Ja, det er kjekt med ORbøker når man er i tvil. :-)

Gjest Shira12
Skrevet

Fnis. Tøffe gutter er morsommere enn fløtepuser, og hvem er vel tøffere enn Bowser? ;)

Bowser er tøff han ja. Men ofte fryktelig lett og få i bakken.

Skrevet

Skal man først kritisere rettskriving, så kan man vel gjøre det under nick - med mindre man vet at man gjør det på en ekkel måte, og ikke vil få pes for det senere. At det blir på en små"ondskapsfull" måte liksom. Det er vel der det ligger for de som kritiserer under anonymt nick.

Men noe jeg synes er leit, er at det er noen her som outer seg selv her, når det er den samme skrivefeilen som går igjen, og man skjønner at personen vil være anonym akkurat i den tråden. Og dette har vært i ganske sårbare tråder, hvor jeg godt kan forstå at man ikke vil bli kjent igjen av NOEN her inne, selv ikke de man er på godfot med og kanskje snakker på msn, eller har truffet. Burde jeg ha tipset personen om skrivefeilen, at den er gjennomgående feil og at jeg, og sikkert andre, legger merke til det, og at h*n da kanskje burde passe seg for å snakke om for graverende ting her inne? Eller bør man bare overse skrivefeil og håpe at ingen andre henger seg opp i det heller?

Gjest Princess Peach
Skrevet

Ja, det er kjekt med ORbøker når man er i tvil. :-)

Arrrrgh! Jaja, det kan jo gå litt fort i svingene av og til. ;)

Det er så typisk at det sniker seg inn slurvefeil i slike tråder som dette, og til og med nå når jeg er ekstra obs på å skrive riktig. :)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Nå ble jeg nesten skuffet her altså ;o)

Jeg sover jo ikke om natta likevel. ;)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Bowser er tøff han ja. Men ofte fryktelig lett og få i bakken.

Han er lett Å få i bakken, ja. ;)

Skrevet

Arrrrgh! Jaja, det kan jo gå litt fort i svingene av og til. ;)

Det er så typisk at det sniker seg inn slurvefeil i slike tråder som dette, og til og med nå når jeg er ekstra obs på å skrive riktig. :)

:-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Skal man først kritisere rettskriving, så kan man vel gjøre det under nick - med mindre man vet at man gjør det på en ekkel måte, og ikke vil få pes for det senere. At det blir på en små"ondskapsfull" måte liksom. Det er vel der det ligger for de som kritiserer under anonymt nick.

Men noe jeg synes er leit, er at det er noen her som outer seg selv her, når det er den samme skrivefeilen som går igjen, og man skjønner at personen vil være anonym akkurat i den tråden. Og dette har vært i ganske sårbare tråder, hvor jeg godt kan forstå at man ikke vil bli kjent igjen av NOEN her inne, selv ikke de man er på godfot med og kanskje snakker på msn, eller har truffet. Burde jeg ha tipset personen om skrivefeilen, at den er gjennomgående feil og at jeg, og sikkert andre, legger merke til det, og at h*n da kanskje burde passe seg for å snakke om for graverende ting her inne? Eller bør man bare overse skrivefeil og håpe at ingen andre henger seg opp i det heller?

Si fra på meldinger.

SDD:

Du! Bare så du vet det er du veldig lett gjenkjennelig inne på psykiatri under nicket "vil være anonym akkurat nå".

Gjest Princess Peach
Skrevet

Si fra på meldinger.

SDD:

Du! Bare så du vet det er du veldig lett gjenkjennelig inne på psykiatri under nicket "vil være anonym akkurat nå".

Da ligger det jo åpent for alle som leser på meldinger.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Da ligger det jo åpent for alle som leser på meldinger.

Neeeeeeeeeei. :)

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg synes at du kan gi beskjed. Men det må gjøres på en måte slik at nicket ikke blir outet. Av den grunn velger jeg og ikke si noe, om jeg tror at jeg kjenner igjen noen.

Jeg har blitt gjort oppmerksom på at jeg kan kjennes igjen ved og/å feilene mine, det ble gjort i en tråd hvor jeg brukte mitt nick.

Jeg synes det var hyggelig gjort jeg, selv om det ikke er aktuelt for meg, for jeg skriver svært sjeldent anonymt her inne.

Det er den viftendes pekefingeren under ett anonymt nick, jeg reagerer på.

Poenget mitt her er at man skal rette i beste velgåendes, og det gjør de fleste som bruker nick.

Gjest Shira12
Skrevet

Han er lett Å få i bakken, ja. ;)

Du gir deg ikke nei *fnys*

Men nå skal jeg legge meg, så får å bare være å. :o)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Neeeeeeeeeei. :)

Joa! :)

Man kan jo f.eks. skrive "SDD, kan du sende meg en mail, for det er noe jeg vil si/spørre deg om."

Da blir alle nysgjerrige, da! :D

Gjest Princess Peach
Skrevet

Du gir deg ikke nei *fnys*

Men nå skal jeg legge meg, så får å bare være å. :o)

Natta! :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Joa! :)

Man kan jo f.eks. skrive "SDD, kan du sende meg en mail, for det er noe jeg vil si/spørre deg om."

Da blir alle nysgjerrige, da! :D

Vel, poenget mitt var egentlig at det der ikke var noen måte å gjøre det på, men jeg antar hun ser det selv. :)

Selv gidder jeg ikke bry meg om det de gangene jeg kjenner igjen noen. Tror ikke problemet er stort.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Vel, poenget mitt var egentlig at det der ikke var noen måte å gjøre det på, men jeg antar hun ser det selv. :)

Selv gidder jeg ikke bry meg om det de gangene jeg kjenner igjen noen. Tror ikke problemet er stort.

Jeg har kjent igjen én en gang, men da sa jeg ikke noe. H*n fant det ut ved en senere anledning. :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg har kjent igjen én en gang, men da sa jeg ikke noe. H*n fant det ut ved en senere anledning. :)

Jeg ser det gjerne om nettene når jeg sitter her og kjeder ræva av meg, og stikker innom og oppdaterer 100 nyeste.

Enkelte har vært veldig enkle å kjenne igjen, spesielt når det kjente nicket plutselig skriver innlegg samtidig.

Men jeg holder naturligvis tett.

Folk flest legger ikke merke til det, og en skrivefeil som går igjen beviser ingenting.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...