Nøkkelen Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Hei!Jeg er en 24 år gammel jente som har store problemer med kviser i ansiktet. De varierer i størrelse og utseende, men på sitt verste er de røde, vonde, klør og kommer ofte tilbake på samme steder. De begynte da jeg var ca 20 år og begynte på minipiller. Sluttet på disse og begynte på Jasmin istedet, men jeg kom i fullstendig psykisk ubalanse, og kjente ikke igjen meg selv når jeg gikk på p-piller så jeg sluttet. Hadde kobberspiral i et par år etter det, men har tatt ut den også. Jeg har fortsatt noen av de samme problemene som da jeg gikk på Jasmin, spesielt at jeg gråter av alt mulig (stortsett gledestårer, jeg er lite lei meg, men det er fortsatt irriterende. Får tårer i øynene av å se håndballkamper til og med!). Kvisene kommer i perioder, som oftest når jeg har indre stress, og ofte med at det kjennes ut som at hjertet banker veldig fort o.l. Kommer ofte når jeg har mye å tenke på (jeg er en tenker, så det tar ofte tid for meg å finne ut av problemer). Er det noe å gjøre med det eller må jeg tåle dette hver gang jeg har problemer?? Det begynner å bli rimelig plagsomt. Kan det komme av hormonell ubalanse? Kan det tenkes at p-pillene jeg tok for så lenge siden har ødelagt en eller annen balanse fullstendig? Jeg spiser sunt, trener, drikker masse vann, går mye ut i frisk luft.. Har bare prøvd homeopati og hudpleier, og det fungerer i perioder, men så har det kommet tilbake. Kan det være at jeg har så sensitiv hud at jeg reagerer på luftforurensning (bor i Oslo)? Høres usannsynlig ut men.. Jeg blir ofte dårlig i magen i lengre tid etter antibiotikakurer mot halsbetennelse i alle fall, derfor har jeg ikke gått til hudlege, og har også hørt at endel av medikamentene de bruker tørker ut huden, og at problemet derfor blir verre når det kommer tilbake, og jeg har tørr hud fra før av.. Dette ble voldsomt langt, men jeg ville forklare problemet så nøye som mulig ettersom at jeg begynner å bli lei av å ikke komme til bunns i dette! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/262374-store-stygge-vonde-tilbakevendende-kviser/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
slamp82 Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Hei, jeg ville bare si at jeg kjenner meg veldig igjen i det du sier. jeg har også slitt nå i flere år (er 24 nå), og jeg skulle gjerne ønske at jeg kunne forstå årsaken til hvorfor jeg er så plaget. For min del kom kvisene da jeg var 21 og jeg har siden gått på både tetracycliner og roaccutane. Avsluttet en roaccutanekur for 1 måned siden, og nå begynner kvisene å poppe fram igjen! det er forferdelig frustrerende! Huden glinser av fett og man føler seg temmelig ulekker. Dette var nok ikke noe svar på spørsmålet ditt, men ville bare si at du ikke er alene:) Håper du finner noe som hjelper, jeg har tenkt å prøve nattlysolje nå for noen mener det skal være bra. Vi får se. lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/262374-store-stygge-vonde-tilbakevendende-kviser/#findComment-2142286 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nøkkelen Skrevet 11. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2007 Hei, jeg ville bare si at jeg kjenner meg veldig igjen i det du sier. jeg har også slitt nå i flere år (er 24 nå), og jeg skulle gjerne ønske at jeg kunne forstå årsaken til hvorfor jeg er så plaget. For min del kom kvisene da jeg var 21 og jeg har siden gått på både tetracycliner og roaccutane. Avsluttet en roaccutanekur for 1 måned siden, og nå begynner kvisene å poppe fram igjen! det er forferdelig frustrerende! Huden glinser av fett og man føler seg temmelig ulekker. Dette var nok ikke noe svar på spørsmålet ditt, men ville bare si at du ikke er alene:) Håper du finner noe som hjelper, jeg har tenkt å prøve nattlysolje nå for noen mener det skal være bra. Vi får se. lykke til! Hmm.. Tror kanskje det kan dreie seg om hormonubalanse og indre stress for min del, men det er bare noe jeg har en følelse av. Sliter du også med sånt eller? Ting blir alltid verre når jeg stresser mye, og også når jeg er mye i tørr luft faktisk.. Har planer om å prøve Balderklinikken. Der skal de visst være veldig flinke:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/262374-store-stygge-vonde-tilbakevendende-kviser/#findComment-2143465 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.