Gå til innhold

Refusjon av reiseutgifter

Anbefalte innlegg

Gjest 66666666666666666
Skrevet

Er det noen som vet om man vil få refundert reiseutgifter når det gjelder behandlinger som ikke kommer innunder Fritt Sykehusvalg?

Er det da også slik at man må velge det nærmeste sykehuset som har den aktuelle kompetansen dersom det ikke går innunder Fritt Sykehusvalg?

Gjest Shira12
Skrevet

Vet ikke om jeg forstod deg helt rett. Men jeg får dekket reiseutgifter (minus egenandel) ved behandling som gjøres ved Riksen, selv om jeg ikke har valgt det selv, via Fritt Sykehusvalg. Men blitt henvist dit pga deres behandlingsmuligheter, og bor langt unna.

Du finner kanskje noe her?:

http://www.nav.no/page?id=356

Gjest 66666666666666666666666
Skrevet

Takk for linker,folkens, men som jeg skrev så lurte jeg på reglene når det gjaldt behandlinger som IKKE kommer innunder Fritt Sykehusvalg.

Har sett gjennom sykehusvalg.net og NAV, men jeg finner ikke noe spesifikt på om man

a) vil få refusjon av reiseutgifter og

B) må velge det sykehuset som er nærmest der man bor.

Skrevet

Vet ikke om jeg forstod deg helt rett. Men jeg får dekket reiseutgifter (minus egenandel) ved behandling som gjøres ved Riksen, selv om jeg ikke har valgt det selv, via Fritt Sykehusvalg. Men blitt henvist dit pga deres behandlingsmuligheter, og bor langt unna.

Du finner kanskje noe her?:

http://www.nav.no/page?id=356

Hvordan er dekningen for ledsager hvis ledsageren må reise hjem og pasienten blir igjen?

Gjest Shira12
Skrevet

Takk for linker,folkens, men som jeg skrev så lurte jeg på reglene når det gjaldt behandlinger som IKKE kommer innunder Fritt Sykehusvalg.

Har sett gjennom sykehusvalg.net og NAV, men jeg finner ikke noe spesifikt på om man

a) vil få refusjon av reiseutgifter og

B) må velge det sykehuset som er nærmest der man bor.

Du skal vel ha igjen så lenge du må reise for nødvendig behandling.

Men jeg ville ringt trygdekontoret jeg, og bedt dem svare eller evnt finne ut av det.

http://www.nav.no/page?id=1073743084

Gjest 66666666666666666
Skrevet

Du skal vel ha igjen så lenge du må reise for nødvendig behandling.

Men jeg ville ringt trygdekontoret jeg, og bedt dem svare eller evnt finne ut av det.

http://www.nav.no/page?id=1073743084

Ja, jeg tror nesten jeg må gjøre det for å være helt sikker.

takk for svar.

Gjest Shira12
Skrevet

Hvordan er dekningen for ledsager hvis ledsageren må reise hjem og pasienten blir igjen?

Sambo fikk rekvisjoner for alle turene, dvs med meg ned, hjem igjen, så ned og hente meg, og følge meg hjem.

Når vi har kjørt selv, har han fått tapt arbeidsfortjeneste og kost/losji. Eller han har fått dekket sin hjemreise og turen tilbake etter meg.

Skjønte du det? Ble fryktelig rotete dette. Men poenget er, at ledsager skal ha dekket alle sine turer for og levere og hente deg.

Men så klart må du ha en legeerklæring på at du må ha ledsager, men det kravet har du vel vært borti før? Jeg har en svær bunke bare med erklæringer som jeg har samlet.

Gjest Shira12
Skrevet

Ja, jeg tror nesten jeg må gjøre det for å være helt sikker.

takk for svar.

Det er så mye lover og regler, paragrafer og ditt og datt, så det beste er ofte og ringe :o)

Skrevet

Sambo fikk rekvisjoner for alle turene, dvs med meg ned, hjem igjen, så ned og hente meg, og følge meg hjem.

Når vi har kjørt selv, har han fått tapt arbeidsfortjeneste og kost/losji. Eller han har fått dekket sin hjemreise og turen tilbake etter meg.

Skjønte du det? Ble fryktelig rotete dette. Men poenget er, at ledsager skal ha dekket alle sine turer for og levere og hente deg.

Men så klart må du ha en legeerklæring på at du må ha ledsager, men det kravet har du vel vært borti før? Jeg har en svær bunke bare med erklæringer som jeg har samlet.

Jepp, jeg skjønte hva du mente, Jeg har tenkt på det mange ganger men husket på det akkurat nå så jeg rakk å spørre ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...