Gå til innhold

Leggetid for barn...

Anbefalte innlegg

Gjest Den sorte enke
Skrevet

Når bør et barn på 11 år legge seg og sove om kvelden...når barnet skal tidlig opp pga skole dagen etter?

Poden til gubben er ikke i seng før 23-tida. Det tar lang tid før han sovner...

Gjest NurseNovel
Skrevet

Her er barna på 10 og 11 i seng ca 2130. Så blir det til at enten jeg leser litt for dem i en god bok eller at de leser litt selv (ca 1/2 time). Da er de stort sett sovnet til 2230. Syns det er en grei avslutning på dagen for oss alle:) Og det er ingen protester og de er glade og uthvilte til ny skoledag.

I helgene har vi en avtale om at de får være våkne til 23.

Skrevet

Det var sent! Jeg legger meg mellom kl. 21.30 og 22.30. Må det for å få nok søvn. Søstern la seg mellom 21 og 21.30 på den alderen. Ble lest for litt før lyset ble slått av. Hun var litt lenger oppe hvis det var noe spesielt hun skulle se på tv med oss.

Poden min kommer ikke til å få være oppe så lenge. Barn trenger mye søvn for konsentrasjonen og veksten. Jeg mener kl. 23 er altfor sent for en på 11 år. Og i hvert fall hvis han ikke sovner før 23.30-12

Gjest Den sorte enke
Skrevet

Det var sent! Jeg legger meg mellom kl. 21.30 og 22.30. Må det for å få nok søvn. Søstern la seg mellom 21 og 21.30 på den alderen. Ble lest for litt før lyset ble slått av. Hun var litt lenger oppe hvis det var noe spesielt hun skulle se på tv med oss.

Poden min kommer ikke til å få være oppe så lenge. Barn trenger mye søvn for konsentrasjonen og veksten. Jeg mener kl. 23 er altfor sent for en på 11 år. Og i hvert fall hvis han ikke sovner før 23.30-12

Jeg syns også det er alt for sent...

Da mine egne var på den alderen la de seg mellom 21 og 22...

Poden til gubben er veldig trøtt om morran.

Vi drar på jobb når han sitter ved frokostbordet.

Det er ofte gubben får beskjed om at poden ikke har dukket opp på skolen...

Da har han sovnet på sofaen...

Gjest Den sorte enke
Skrevet

Her er barna på 10 og 11 i seng ca 2130. Så blir det til at enten jeg leser litt for dem i en god bok eller at de leser litt selv (ca 1/2 time). Da er de stort sett sovnet til 2230. Syns det er en grei avslutning på dagen for oss alle:) Og det er ingen protester og de er glade og uthvilte til ny skoledag.

I helgene har vi en avtale om at de får være våkne til 23.

Sånn hadde vi det da mine egne var på den alderen...

En god og rolig harmonisk avslutning på dagen =)

Savner disse gode stundene...

Gjest NurseNovel
Skrevet

Jeg syns også det er alt for sent...

Da mine egne var på den alderen la de seg mellom 21 og 22...

Poden til gubben er veldig trøtt om morran.

Vi drar på jobb når han sitter ved frokostbordet.

Det er ofte gubben får beskjed om at poden ikke har dukket opp på skolen...

Da har han sovnet på sofaen...

Kan ikke skjønne at den sene leggetiden kan forsvares, når guttungen er SÅ trøtt at han sovner på sofaen.... Det kan da umulig være til det beste for barnet.... Ta en prat med far og sønn og fortell om viktigheten av nok søvn:)

Gjest NurseNovel
Skrevet

Sånn hadde vi det da mine egne var på den alderen...

En god og rolig harmonisk avslutning på dagen =)

Savner disse gode stundene...

Ja det er så godt for alle å få den gode, rolige avslutningen:) Og barn trenger søvn! Ingen av våre barn er våkne før vi vekker dem, så det er tydelig at de trenger alle disse timene:)

Gjest Den sorte enke
Skrevet

Kan ikke skjønne at den sene leggetiden kan forsvares, når guttungen er SÅ trøtt at han sovner på sofaen.... Det kan da umulig være til det beste for barnet.... Ta en prat med far og sønn og fortell om viktigheten av nok søvn:)

Jeg har ingen ting å si i alt som har med poden å gjøre...

Jeg har fått klar beskjed at jeg ikke får legge meg borti hva som er rett og galt...

Gjest NurseNovel
Skrevet

Jeg har ingen ting å si i alt som har med poden å gjøre...

Jeg har fått klar beskjed at jeg ikke får legge meg borti hva som er rett og galt...

Huffda, det hørtes frustrerende ut... Hadde ikke godtatt det jeg da:) Ville nok vinklet ting dit hen at det til slutt appelerte til gubbens fornuft og omsorg for barnet:)

Skrevet

Min datter på 11 legger seg kl 2100 når hun skal på skolen dagen etter. I helgene er hun oppe til ca 2230. Hun bruker god tid på badet om kvelden og leser litt på senga. Hun er utrolig treg og trøtt om morgenen. Jeg tror nok hun trenger så mye søvn.

Skrevet

Jeg tvinger 11-åringen min i seng til klokka ni hver kveld, men det er ville protester til tider gitt. Jeg orker ikke at hun skal være oppe lenger, for om hun sover for lite, blir hun pottesur dagen etter, og klager på at hun er så trøtt.

På et foreldremøte på skolen ble leggetid blant barna i sjette klasse diskutert, og det vanlige var mellom klokka ni og ti på kvelden.

Skrevet

Jeg har ei som er 11 og hun legger seg mellom 21:00 og 21:30 i hverdagene.

Skrevet

Plutten vår på snart 10 er en skikkelig natterangler - vi er nok ikke så strenge heller - så hun begynner å legge seg 21 - 21.30 - men hun sover jo ikke - hun leser, synger, vrir seg - gjern i mange timer - det er helt utrolig for en propell hun er. Og trøtt som et dyr om morgenen. Men når hun først har stått opp er hunb helt gira igjen. Rar unge :)

Sjøl la jeg meg klokka 20.00 helt til jeg var 12 år -hehe

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...