Gjest sol og sommer Skrevet 1. mai 2001 Del Skrevet 1. mai 2001 Hei! Jeg skal til syden, Hellas, om 8 uker, vil da være 17 uker på vei. Er det noen forholdsregler jeg bør ta før jeg setter meg på flyet. Kan selve flyturen være skadelig for fosteret? Jeg har fått vite at jeg ved en anledning har hatt toxoplasmose, så da trenger jeg ikke å tenke så mye på at jeg kan få det. Det er veldig varmt når vi drar nedover, men regner med at solen og varmen nok mest er ubehagelig for meg, eller kan fosteret ta "skade" av det? Fint om jeg kan få noen gode tips og forholdsregler før jeg drar. Hilsen meg 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/26239-gravid-skal-til-syden-om-8-uker/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsa Prebensen, Jordmor Skrevet 2. mai 2001 Del Skrevet 2. mai 2001 Det står i böckerna som jag har läst att en primär toxoplasmose infektion under graviditetn kan skada barnet. Om du redan har haft denna infektion, så borde du inte vara i risksonen, man jag är inte helt klar över detta. Innan du reser iväg till Hellas, är det bra att se efter vilka försäkringar du har om något skulle hända dig där nede och du då evt behöver att uppsöka doktor. Själva flygresan skall inte vara farligt för fostret men du bör röra på benen och evt ta dig en liten bensträckare i gången för att cirkulationen i benen skall vara okey. Det är bra att dricka mycket mineralvatten för att förhindra uttorkning i värmen. Undvik att bli överhettad. Drick endast kjöpt vatten då det ofta kan förekomma bakterier i kranvattnet. För att undvika Listeria infektion, bör du undvika opasteuriseade ostar, osköljda frukter och grönsaker samt rå fisk. Jag önskar dig lycka till! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/26239-gravid-skal-til-syden-om-8-uker/#findComment-108146 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.