Gjest prust Skrevet 17. januar 2007 Skrevet 17. januar 2007 Jeg var og klippet meg for to dager siden hos min faste frisør. Jeg synes ofte hun tar litt for lite, slik at jeg veldig kort tid etter klippingen føler at det blir for langt. Har en ganske kort frisyre, men ikke veldig kort. Går til frisør ca hver 6.-8. uke. I forgårs da jeg var der, understreket jeg at jeg ville hun skulle ta mer enn hun pleier. Jeg synes det er vanskelig å se mens jeg er hos frisøren hvor mye som er tatt, og da jeg kom hjem, syntes jeg det var tatt altfor lite. De andre hjemme kunne ikke se at jeg hadde klippet meg, og jeg føler meg ikke nyklippet. Kan jeg klage? Synes jo det er flaut å klage, men jeg betlate tross alt 365 kr for klippingen, og jeg må jo helt sikkert tilbake i løpet av en måned igjen, hvis jeg ikke klager. Og da blir det nye 365 kr.... Er det noen frisører her? Hva synes dere om kunder som klager? Er dette en OK klagegrunn? 0 Siter
Glimtipper Skrevet 17. januar 2007 Skrevet 17. januar 2007 Klart du kan klage Frisørene jeg går til, sier ofte at jeg bare må ringe i løpet av en ukes tid, hvis det ikke ble slik jeg ønsket allikevel. Da skal de skvise meg inn og klippe igjen (gratis, selvfølgelig). 0 Siter
morsan Skrevet 17. januar 2007 Skrevet 17. januar 2007 Jeg synes ofte de tar for MYE, jeg, og da er det jo ikke lett å klage! ;-) Forøvrig enig med Glimtipper:-) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 17. januar 2007 Skrevet 17. januar 2007 Jeg synes ofte de tar for MYE, jeg, og da er det jo ikke lett å klage! ;-) Forøvrig enig med Glimtipper:-) Jeg har bare opplevd én gang at frisøren tok for mye... Ikke noe gøy :-( Følte meg som en mann, og klippet meg ikke igjen før etter 3 måneder! Da kan jeg klage da altså - menr du og Glimtipper?!? 0 Siter
Gjest prust Skrevet 17. januar 2007 Skrevet 17. januar 2007 Klart du kan klage Frisørene jeg går til, sier ofte at jeg bare må ringe i løpet av en ukes tid, hvis det ikke ble slik jeg ønsket allikevel. Da skal de skvise meg inn og klippe igjen (gratis, selvfølgelig). OK - da tror jeg at jeg tar en telefon i dag og hører om de har tid i morgen.... 0 Siter
morsan Skrevet 17. januar 2007 Skrevet 17. januar 2007 Jeg har bare opplevd én gang at frisøren tok for mye... Ikke noe gøy :-( Følte meg som en mann, og klippet meg ikke igjen før etter 3 måneder! Da kan jeg klage da altså - menr du og Glimtipper?!? Ja, du kan klage! :-) 0 Siter
Gjest mij Skrevet 17. januar 2007 Skrevet 17. januar 2007 Hvis du har en fast frisør du bruker synes jeg fint du kan ta en tlf og høre om det går an å justere litt siden du ikke er helt fornøyd :-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 17. januar 2007 Skrevet 17. januar 2007 Selvfølgelig kan du klage! Jeg skulle en gang stripe håret og ba om _litt_ striper og ble nesten blondine! Torte ikke klage, dessverre. Nevnte dette for en frisør jeg har gått mye til flere år senere og hun var nesten sjokkert over at jeg ikke hadde klaget - man SKAL klage når man ikke er fornøyd mener hun. 0 Siter
sunnie1365380407 Skrevet 17. januar 2007 Skrevet 17. januar 2007 Jeg syns du skal klage, så lenge du ba henne om å klippe mer enn vanlig. Tror ikke hun tar det ille opp, du skal jo tross alt gå rundt med den frisyren. Men husk; Klag på en høflig og fin måte Lykke til! 0 Siter
morsan Skrevet 17. januar 2007 Skrevet 17. januar 2007 Selvfølgelig kan du klage! Jeg skulle en gang stripe håret og ba om _litt_ striper og ble nesten blondine! Torte ikke klage, dessverre. Nevnte dette for en frisør jeg har gått mye til flere år senere og hun var nesten sjokkert over at jeg ikke hadde klaget - man SKAL klage når man ikke er fornøyd mener hun. Ja, jeg er enig i prinsippet om at man skal klage, men det er ikke alltid det er mulig å gjøre noe med saken i ettertid, hvis "feilen" er at de rett og slett har klipt håret altfor kort. En gang for lenge siden, før jeg begynte med linser, opplevde jeg en frisør som tok seg så altfor godt "til rette" i håret mitt og ga meg en ultra-rar og ultra-kort frisyre, som sikkert var dødshipp på den tiden. Men jeg fikk slikt et sjokk da jeg tok på meg brillene etterpå at jeg nesten rykket på meg whiplash!;-) Dårlig gjort å utnytte nærsynte til slike eksperimenter, spør du meg. Det hjalp ikke akkurat på saken at det straks kom bort 2-3 andre frisører i salongen og skrøt av den flotte og spesielle klippen.... (avtalt spill??) Jeg ble helt stum og betalte og gikk. (Hadde nok noe med min unge alder å gjøre også - hadde ikke funnet meg i slikt i dag.) Og den ultimate hevn? Jeg satte aldri mine ben i den salongen igjen, og har fortalt omtrent alle jeg kjenner om min erfaring! :-D Enhver som driver innen servicenæringen bør være kjempeglad når folk klager, for da får de en mulighet til å rette opp inntrykket. 0 Siter
Lillemus Skrevet 17. januar 2007 Skrevet 17. januar 2007 Ja, jeg er enig i prinsippet om at man skal klage, men det er ikke alltid det er mulig å gjøre noe med saken i ettertid, hvis "feilen" er at de rett og slett har klipt håret altfor kort. En gang for lenge siden, før jeg begynte med linser, opplevde jeg en frisør som tok seg så altfor godt "til rette" i håret mitt og ga meg en ultra-rar og ultra-kort frisyre, som sikkert var dødshipp på den tiden. Men jeg fikk slikt et sjokk da jeg tok på meg brillene etterpå at jeg nesten rykket på meg whiplash!;-) Dårlig gjort å utnytte nærsynte til slike eksperimenter, spør du meg. Det hjalp ikke akkurat på saken at det straks kom bort 2-3 andre frisører i salongen og skrøt av den flotte og spesielle klippen.... (avtalt spill??) Jeg ble helt stum og betalte og gikk. (Hadde nok noe med min unge alder å gjøre også - hadde ikke funnet meg i slikt i dag.) Og den ultimate hevn? Jeg satte aldri mine ben i den salongen igjen, og har fortalt omtrent alle jeg kjenner om min erfaring! :-D Enhver som driver innen servicenæringen bør være kjempeglad når folk klager, for da får de en mulighet til å rette opp inntrykket. Joda, det er ikke alltid det er så lett å rette opp en frisørfadese, men da burde man kunne få en gratis time senere eller noe slikt. I mitt tilfelle hadde det nok ikke vært noe problem å legge inn noen mørke striper igjen. 0 Siter
morsan Skrevet 17. januar 2007 Skrevet 17. januar 2007 Joda, det er ikke alltid det er så lett å rette opp en frisørfadese, men da burde man kunne få en gratis time senere eller noe slikt. I mitt tilfelle hadde det nok ikke vært noe problem å legge inn noen mørke striper igjen. Ja, det som går an å rette på er én ting. Verre å lime på'n igjen hår! ;-) Jeg endte opp med en assymetrisk frisyre med ekstremt kort pannelugg på den ene siden (ca 0,5 cm), og så langsomt skrånende... Intet av det som frisøren sa på forhånd klarte jeg ihvertfall å tolke som at frisyren skulle bli så spesiell. Jeg bare tok av meg brillene og satt og smådøste ettersom jeg likevel ikke å noe..;-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 17. januar 2007 Skrevet 17. januar 2007 Ja, det som går an å rette på er én ting. Verre å lime på'n igjen hår! ;-) Jeg endte opp med en assymetrisk frisyre med ekstremt kort pannelugg på den ene siden (ca 0,5 cm), og så langsomt skrånende... Intet av det som frisøren sa på forhånd klarte jeg ihvertfall å tolke som at frisyren skulle bli så spesiell. Jeg bare tok av meg brillene og satt og smådøste ettersom jeg likevel ikke å noe..;-) Så blind er jeg uten briller også og kunne godt blitt "mishandlet" i frisørstolen uten å legge merke til det. Jeg har en ganske enkel og klassisk halvlang frisyre og jeg tror frisøren måtte vært fullstendig uten alt av antenner skulle h*n funnet på å klippe meg sånn! ) Men nå går jeg i samme salongen stort sett alltid, veksler mellom et par frisører der, og de kjenner håret mitt og vet hvordan jeg vil ha det. ) 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 17. januar 2007 Skrevet 17. januar 2007 Jeg synes det er dødspinlig å klage på akkurat sånt så personlig hadde jeg ikke gjort det, men det betyr ikke at ikke du kan 0 Siter
Hatsumomo Skrevet 17. januar 2007 Skrevet 17. januar 2007 Jeg synes det er dødspinlig å klage på akkurat sånt så personlig hadde jeg ikke gjort det, men det betyr ikke at ikke du kan Jeg tør aldri å klage føler meg alltid så dum når de har stått der en lang stund og resultatet ikke blir det jeg mente. 0 Siter
Gjest Pontiac Skrevet 17. januar 2007 Skrevet 17. januar 2007 Jeg "klaget" en gang og fikk med en gang ny klipp gratis. Men holder med de andre her som sier at problemet som oftest er andre vegen, de klipper så for mye at du kan tro de ikke vil se deg igjen på evigheter 0 Siter
Gjest Feiga Skrevet 17. januar 2007 Skrevet 17. januar 2007 Jeg ville tatt det forsiktig, ringt til frisøren og sagt at du ikke føler du har klippet deg i det hele tatt og gjerne vil bestille en ny time. Så ville jeg håpet at hun skulle si at hun skulle rette det opp, helt gratis. Hadde hun ikke sagt det hadde jeg feiga ut og avbestilt timen dagen før pga. "sykdom". 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.