kdal Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Hei, Min samboer og jeg har kommet inn i en utrolig fortvilet og frustrerende situasjon. Vi møtte hverandre høsten 2005 hvorpå hun sjekket seg før vi hadde sex første gang og jeg ikke gjorde det. Dette var naivt av meg, men da jeg så at jeg uten tvil ville tilbringe resten av livet sammen med henne var det virkelig på tide å finne ut med sikkerhet at kroppen var som den skulle. Høsten 2006 testet jeg negativt for alle kjønnssykdommer. Til informasjon har begge hatt klamydia i tidligere forhold. I slutten av november begynte hun å få symptomer som stadig ble verre. For noen dager siden kom testresultatene fra hennes gynekolog med positivt svar på klamydia. Verken hun eller jeg har hatt andre partnere etter vi møttes. Problemet vårt er åpenbart mistanken vi har til hverandre om utroskap. Da jeg besøkte min lege dagen etter hennes testresultater var han ikke i tvil. Testen jeg tok tidligere den høsten var garantert riktig og hun måtte ha vært utro en gang i perioden mellom da og til hun fikk symptomene. Jeg ble da helt knust, men min samboer og jeg har etter lange samtaler ingen tvil om at vi begge har vært trofaste. Frustrasjonen er enorm i og med at Olafia, Fürst, hennes gynekolg, min lege og en rekke leger på internett ikke har et entydig og konsekvent svar på om det er mulig å bli smittet av annet enn seksuell omgang, om negative tester er 100% sikre, om symptomer kan blusse opp etter lengre tid eller om sykdomen kan ligge latent eller skjult for så plutselig å bli aktiv og smitsom. Kan vi ha bli smittet av noe annet enn hverandre, kan en av oss ha hatt det med fra tidligere forhold og at det først nå har blusset opp, kan min test i høst ha vært feil og jeg har gått med dette fra før vi møttes og har du eventuellt noen annen forklaring på hvordan dette kan ha oppstått? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/262397-klamydia-uten-utroskap/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
meg__123! Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Tror klamydia kan ligge i kroppen og plutselig blusse opp mye senere.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/262397-klamydia-uten-utroskap/#findComment-2101515 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Hei, Jeg synes ikke at dere skal grave dere ned i den dype depresjonen. Du sier selv at dere b eggeto hadde klamydia tidligere og at det ble behandlet. Det skjer, heldigvis ikke alt for ofte, men ofte nok til at vi er klar over det, at behandlingen eliminerter påvisbar klamydia, og kontrolundersøkelser etter gjennomført kur blir negative, MEN at det blir igjen noe spor som senere kan reaktiveres. Det er derfor ganske klart at påvisning av klamydia ikke kan brukes som bevis for utroskap, seksuell misbruk. Det er også mulig at klamydia blir overført ikke seksuelt, selv om det er sjelden. Min mening er derfor at om dere stoler på hverandres ord skal ikke la denne testen la ødelegge forholdet. Det beviser ikke noe utroskap. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/262397-klamydia-uten-utroskap/#findComment-2101538 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.