Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. I den siste tiden har jeg opplevd at jeg får vondt når jeg har samleie med kjæresten min (Problemet har vart et par månede). Når han er inni meg, svir det veldig, og det føles som om penis skraper mot sår hud i skjeden. Jeg vet ikke hvorfor denne følelsen har kommet,og den kom helt plutselig, fra en dag til en annen. Følelsen er der når jeg er våt, så jeg tror ikke det har noe med opphisselse el ikke å gjøre. Jeg kjenner det spesielt godt når han støter langt inni meg. Kjæresten min får også ubehag, og han kjenner en sviende følelse på penis etter sex. Dette går over etter en stund. Ingen av oss har utslett, nupper el.l. Utfloden min ser normal ut. Vi er begge testet for kjønnssykdommer. Jeg føler denne smerten som et stort problem, fordi det går utover den sexuelle aktiviteten. Kan du forklare dette, evnt hva kan jeg gjøre? Jeg kan også neven at jeg har byttet p-pille til Cerazette, og at jeg har gått på denne siden september. Kan denne ha en medvirkende årsak? Hilsen meg

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/262420-ubehag-ved-sex/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg forstår ikke at dere begge skal kjenne ubehag, det stemmer ikke med kjente årsaker til smerter ved samleie, at begge får ubehagelige symptomer. Er du sjekket for sopp? Det var kanskje en mulighet, evt. å se om en soppkur hjelper, stikkpille og krem kan kjøpes uten resept. Cerazette kan teoretisk endre sekretet i skjeden/livmorhalsen, men jeg har ikke hørt om en slik bivirkning. Her var det kanskje også er forsøk verdt å prøve seg uten Cerazette et par måneder og se om det blir bedre. Smerter ved skjedeinngangen kan skyldes vestibulitt hvor det er lokal smerte ved berøring. Dype smerter ved samleie kan skyldes tilstanden endometriose hvor det finnes godartede blodcyster/flekker i bukhulen, for eksempel bak livmoren, men det gir støtsmerter, vanligvis ikke svie. Du kan eksperimentere litt med mine forslag og hvis inten hjelper, bør du få henvisning til gynekolog.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/262420-ubehag-ved-sex/#findComment-2102093
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...