Gå til innhold

Cosylan, valium, Paralgin forte og Absint.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva har de felles? - jeg kan ikke ta sånt jeg - blir så vanvittig kvalm -sjøsyk - det suser i ørene og jeg må bare gå helt i kne for ikke å falle om og besvime.

Synd, for nå har jeg en resept på Cosylan -men den skal jeg IKKE ta.

Jeg kan heller ikke ta MR - for jeg reagerer sånn på Valium.

Meg er det synd på meg! :)

Hva har de 4 tingene felles da?

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg aner ikke hva de har tilfelles.

Men jeg og deg skulle ha hatt en mellomting, jeg kan knaske de der, uten og kjenne noe som helst. Unntatt absint, for det vet jeg ikke hva er.

Skrevet

Morfin, kanskje? Det er i alle fall i cosylan. Tåler du sånn deilig likegladsprøyte, da?

Skrevet

Jeg aner ikke hva de har tilfelles.

Men jeg og deg skulle ha hatt en mellomting, jeg kan knaske de der, uten og kjenne noe som helst. Unntatt absint, for det vet jeg ikke hva er.

Absint er brennevin for kunstnere -hehe, da var jeg sånn i 14 dager etterpå -et helvete på jord. Van Gogh skar av seg øret i absintrus - og jeg lå der og skjønt'n :)

Gjest Shira12
Skrevet

Absint er brennevin for kunstnere -hehe, da var jeg sånn i 14 dager etterpå -et helvete på jord. Van Gogh skar av seg øret i absintrus - og jeg lå der og skjønt'n :)

Å, det er slike sterke saker.

Men du sier at du ikke fikk tatt MR pga valiumen. Det er jo andre beroligendes ting man kan ta. Har du spurt om det?

Jeg fikk noe i blodet som her Dormikum, det var saker det. Husker ikke en shit jeg, annet enn at jeg flirte noe voldsomt da legen fant feilen inni tarmene mine *flau* Så sov jeg godt etterpå, våknet blid og fornøyd.

Skrevet

Morfin, kanskje? Det er i alle fall i cosylan. Tåler du sånn deilig likegladsprøyte, da?

ja! :)

Skrevet

Å, det er slike sterke saker.

Men du sier at du ikke fikk tatt MR pga valiumen. Det er jo andre beroligendes ting man kan ta. Har du spurt om det?

Jeg fikk noe i blodet som her Dormikum, det var saker det. Husker ikke en shit jeg, annet enn at jeg flirte noe voldsomt da legen fant feilen inni tarmene mine *flau* Så sov jeg godt etterpå, våknet blid og fornøyd.

Det skal jeg spørre om :) de vil absolutt sjekke hue mitt serru! hehe

Gjest Shira12
Skrevet

Det skal jeg spørre om :) de vil absolutt sjekke hue mitt serru! hehe

Det er forskjellig de kan bruke, men pasienten må ofte spørre selv, og gjerne hyle litt ;o)

Jeg blånektet på at de fikk stikke noe slange inn bakveien på meg, da skulle jeg ha noe dop. Og det fikk jeg, og kunne gjort samme tingen om igjen. Det var supre greier.

Skrevet

Det er vel en grunn til at absint ikke er lov å tilsette spriten lengre i Norge, selv om det ble mye gøyal kunst ut av det.

Hvor i all verden fikk du prøve det? Frankrike?

De andre meds du nevner inneholder enten opiater = sterke smertestillende/hostestillende eller diazepam = beroligende.

Det er en vanlig bivirkning å bli susete av slike meds.

Det er ikke farlig - de fleste synes det er behagelig. HVis du har fullstendig panikk for MR-maskinen la dem dope deg ned og bruk resten av dagen til å sove ut "rusen". De ubehagelige birkningene er verst når man prøver å være oppe og late som ingenting:-) Sett igjen bilen hjemme og sov resten av dagen på sykehuset.

No problem;-)

Skrevet

Vel jeg vet at det er kodein i i noen av dem:)

Jeg tåler iallefall ikke paralgin pga av det.

Før jeg tok galleblæra mi, så ble jeg bare svimmel og sjuk av dem, men etter jeg tok galleblæra så ble jeg enda værre, og legen sa det var pga kodein (virkestoffet som gjør paralginen om til smertestillende)

Skrevet

Vel jeg vet at det er kodein i i noen av dem:)

Jeg tåler iallefall ikke paralgin pga av det.

Før jeg tok galleblæra mi, så ble jeg bare svimmel og sjuk av dem, men etter jeg tok galleblæra så ble jeg enda værre, og legen sa det var pga kodein (virkestoffet som gjør paralginen om til smertestillende)

Takk skal du ha! ;D -da skal jeg være obs på det :)

Skrevet

Det er vel en grunn til at absint ikke er lov å tilsette spriten lengre i Norge, selv om det ble mye gøyal kunst ut av det.

Hvor i all verden fikk du prøve det? Frankrike?

De andre meds du nevner inneholder enten opiater = sterke smertestillende/hostestillende eller diazepam = beroligende.

Det er en vanlig bivirkning å bli susete av slike meds.

Det er ikke farlig - de fleste synes det er behagelig. HVis du har fullstendig panikk for MR-maskinen la dem dope deg ned og bruk resten av dagen til å sove ut "rusen". De ubehagelige birkningene er verst når man prøver å være oppe og late som ingenting:-) Sett igjen bilen hjemme og sov resten av dagen på sykehuset.

No problem;-)

Absint er tillatt nå, men den lages uten det stoffet som fikk skylda for hallusinogen-virkningen (tror det var malurt-uttrekket thujon).

Skrevet

Jeg måtte gå over til å ta barnedose av Cosylan. Da gikk det bra, og det virket også. Jeg ble driting og helt svingstang av voksendose. Til og med den perioden jeg veide 120 kilo. :)

Skrevet

Samme her. Må holde meg til en halv paralgin om gangen, og Valium ble jeg rar av den gangen jeg fikk det før laseroperasjon på øynene.

Cosylan har jeg foreløpig bare tatt 2 halve t-skjeer av, og absint har jeg bare luktet på - det holdt, for å si det sånn ;-)

Skrevet

Jeg måtte gå over til å ta barnedose av Cosylan. Da gikk det bra, og det virket også. Jeg ble driting og helt svingstang av voksendose. Til og med den perioden jeg veide 120 kilo. :)

Ja - jeg fikk av en venninne - vi satt og jobbet på kontoret hennes - det var GRUSOMT! - jeg måtte legge meg og ble liggende et par timer - jeg var dårlig hele kvelden. Dagen etter var jeg hos legen - hanga med penicillin - og etterpå så jeg at han også hadde skrevet ut Cosylan til meg - ikke søren om jeg skal ha det! hehe

*hoster*

Skrevet

Ja - jeg fikk av en venninne - vi satt og jobbet på kontoret hennes - det var GRUSOMT! - jeg måtte legge meg og ble liggende et par timer - jeg var dårlig hele kvelden. Dagen etter var jeg hos legen - hanga med penicillin - og etterpå så jeg at han også hadde skrevet ut Cosylan til meg - ikke søren om jeg skal ha det! hehe

*hoster*

Men om du hoster mye og ikke får sove om natta, så kan Cosylan være en god hjelp. Men jeg tror du bør vurdere halv dose.

Skrevet

Men om du hoster mye og ikke får sove om natta, så kan Cosylan være en god hjelp. Men jeg tror du bør vurdere halv dose.

Nope- da sitter jeg heller og DOL'er -er sykemeldt over laaaang tid så :)

Skrevet

Nope- da sitter jeg heller og DOL'er -er sykemeldt over laaaang tid så :)

Hehe, det er jo en god løsning. Det finnes jo reseptfri hostestillende også. Noskapin er bra fant jeg ut etter å ha vært på Cosylanfylla. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...