Gå til innhold

Forstår du denne "norsken"?

Anbefalte innlegg

Gjest vaffel-hjerte
Skrevet

Lol!!! Var faktisk litt morsomt å prøve å høre etter hva hun eg. sier. Dette fikk jeg med meg: "Jeg kom for å bli gift. Jeg har reist over havet og halvveis over Amerika. (...) Jeg er redd for at jeg har gjort en feil. (...) tror at jeg er spion. (...) papirene jeg har. Jeg har overnattet i et fremmed hus (...) Jeg har ikke hatt (...) siden før krigen. (...) bli gift og tilbake (...) Nei!"

Gjest catiki21
Skrevet

Vi tok opp denne "norsken" her på dol i går så du vet det! Bare å lete under ting som ble tatt opp i går så "får du mer svar"!

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg har ikke sett den x-files episoden. Har fryktelig lyst på den serien. Husker jeg satt med pute foran fjeset og så på når den gikk på tv for mange år siden.

Jeg skjønte ikke norsken, annet enn ett par ord.

Skrevet

Lol!!! Var faktisk litt morsomt å prøve å høre etter hva hun eg. sier. Dette fikk jeg med meg: "Jeg kom for å bli gift. Jeg har reist over havet og halvveis over Amerika. (...) Jeg er redd for at jeg har gjort en feil. (...) tror at jeg er spion. (...) papirene jeg har. Jeg har overnattet i et fremmed hus (...) Jeg har ikke hatt (...) siden før krigen. (...) bli gift og tilbake (...) Nei!"

Så forstod du mye mer enn meg...

Skrevet

Nei! Hehe... :-)

Det irriterer meg litt at de ikke kan finne norske skuespillere i TV-serier når det er noen som skal ha en gjesterolle som snakker norsk (eller andre nasjonaliteter hvis det er snakk om andre språk). Det kan da ikke være SÅ vanskelig...

Skrevet

Det irriterer meg litt at de ikke kan finne norske skuespillere i TV-serier når det er noen som skal ha en gjesterolle som snakker norsk (eller andre nasjonaliteter hvis det er snakk om andre språk). Det kan da ikke være SÅ vanskelig...

Dette er kanskje en hovedrolle som bare skal ha noen få scener med norsk?

Skrevet

Men det kommer jo an på om denne personen skal være og snakke norsk hele tiden eller ikke.

Jeg husker jeg som barn så en svart-hvit film på TV med en berømt amerikansk skuespillerinne fra 40-tallet eller deromkring (husker ikke hvem det var nå). Hun snakket engelsk hele tiden, men i én scene skulle hun synge en norsk vuggesang for et barn (hun skulle vistnok ha norske aner).

Det var en velkjent norsk sang, men med en helt "umulig" aksent på norsken! :-) Det blir jo litt komisk for oss, men skjønner jo at de ikke kan engasjere en norsk skuespiller til hele rollen når detbare skal snakkes/synges litt norsk.

Skrevet

Den X-filesepisoden var morsom,jo! Holdt på å le meg ihjel.

Spesielt han ultrabarske "herr Trånthaim" (Trondheim) gjorde suksess i heimen :-D

hare1365380455
Skrevet

Vi tok opp denne "norsken" her på dol i går så du vet det! Bare å lete under ting som ble tatt opp i går så "får du mer svar"!

Jeg var her i går, men jeg tror ikke jeg så tråden da.. :)

Skrevet

Men det kommer jo an på om denne personen skal være og snakke norsk hele tiden eller ikke.

Jeg husker jeg som barn så en svart-hvit film på TV med en berømt amerikansk skuespillerinne fra 40-tallet eller deromkring (husker ikke hvem det var nå). Hun snakket engelsk hele tiden, men i én scene skulle hun synge en norsk vuggesang for et barn (hun skulle vistnok ha norske aner).

Det var en velkjent norsk sang, men med en helt "umulig" aksent på norsken! :-) Det blir jo litt komisk for oss, men skjønner jo at de ikke kan engasjere en norsk skuespiller til hele rollen når detbare skal snakkes/synges litt norsk.

Joda, men det blir litt for teit når man som i X-files hadde en "nordmann" som snakket perfekt engelsk, men som ikke klarte å snakke norsk i det hele tatt. Skal en person spille en som har oppvokst i Norge, vil personen heller ikke kunne snakke perfekt engelsk.

Skrevet

Dette er kanskje en hovedrolle som bare skal ha noen få scener med norsk?

Det stod det var en del norsk-snakking.

Men jeg snakker mer generelt i TV-serier osv. Dessuten blir det også rart når en nordmann kan snakke flytende engelsk uten aksent.

Skrevet

Joda, men det blir litt for teit når man som i X-files hadde en "nordmann" som snakket perfekt engelsk, men som ikke klarte å snakke norsk i det hele tatt. Skal en person spille en som har oppvokst i Norge, vil personen heller ikke kunne snakke perfekt engelsk.

"Skal en person spille en som har oppvokst i Norge, vil personen heller ikke kunne snakke perfekt engelsk. "

Pøh! ;-) Kan vi vel!! :-D

Skrevet

"Skal en person spille en som har oppvokst i Norge, vil personen heller ikke kunne snakke perfekt engelsk. "

Pøh! ;-) Kan vi vel!! :-D

Illusjon! :-)

Skrevet

Illusjon! :-)

OK, så da skal jeg selvsagt unnlate å nevne alle amerikanerne som opp gjennom åra har spurt meg hvor i England jeg kommer fra! ;-)

Gjest Elextra
Skrevet

OK, så da skal jeg selvsagt unnlate å nevne alle amerikanerne som opp gjennom åra har spurt meg hvor i England jeg kommer fra! ;-)

Gjør de? Vet ikke hvorfor, men de tror jeg er kanadisk ;).

Skrevet

Men de var ikke engelskmenn... :-)

Skrevet

Gjør de? Vet ikke hvorfor, men de tror jeg er kanadisk ;).

*he he*

Skrevet

Men de var ikke engelskmenn... :-)

Nei, men jeg skal ikke si hva en engelskmann har sagt! ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...