Gå til innhold

Noen som har vært i Italia?

Anbefalte innlegg

Gjest Tuuristen
Skrevet

Samboeren og jeg har lyst til å gjøre noe annet enn å dra på chatertur til sommeren, og kunne derfor tenke oss å dra til Italia.

Jeg har tidligere vært i Gaeta, og det er den nydeligste plassen jeg har vært på. Men byen har jo bare en håndfull hoteller, og de som passer vår lommebok er allerede fullbooket.

Så noen som har tips til en fin, liten italiensk havneby vi kan besøke? Må da sikkert ta rutefly til Roma og tog derfra, så plassen bør ikke ligge så altfor langt unna.

Skrevet

Jeg elsker Italia, og har vært der mange ganger. Norwegian flyr til Pisa og Roma, og som en annen skrev så kan dere også reise til Nice og ta tog til Genovakysten. Dersom dere skal dit så er Savona og Asola to søte småbyer. Du finner nok mye om dem på internett. SAS flyr jo også til Milano og Bologna og mange andre italienske byer i tillegg til Roma. Dersom økonomien spiller en rolle så er det bedre å dra til Adriaterhavskysten. Ved å fly til Milano, Bologna eller Venezia så er det ikke så langt med tog. En koselig liten by på Adriaterhavskysten er Milano Marittima. Fin strand og lite norske turister. Kort vei til byer som Venezia, Ravenna og andre spennende kulturhistoriske steder. Ikke langt unna Rimini om det sier noe. Rimini er en stor turistby, men ganske koselig utenom sesongen. Du finner også her mye kulturhistorie. Her finner du veldig billige hotell om du leter.

Sjekk litt rundt på nettet og på kart og finn ut hva dere helst vil ha.

Jeg er Italiafreak og har som sagt farta en del med tog rundt omkring i Italia, så bare spør i vei dersom du tror jeg kan hjelpe til mer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...