Gå til innhold

Plantid i bhg?

Anbefalte innlegg

Gjest Persille
Skrevet

Hvordan løser dere planleggingstiden i barnehagene?

Jeg har to ped.ledere som skal ha 2,5 timer plantid hver, og 21,5 timer arb.tid i tillegg.

Og så har jeg en førskolelærer som skal ha 1,5 time plantid - og 18,5 timer arbeidstid.

Går ped.leder-møter inn i den tiden?

Hva når det er sykdom og de ikke får gått tidligere på den avtalte dagen - sparer de opp tid og tar ut mer senere? Forsvinner den? Får de ekstra penger?

Hvordan løser andre bhg dette praktisk?

Skrevet

Møter inngår ikke i denne tiden, så vidt jeg vet. Det har ikke gjort det der jeg har jobbet, i hvert fall.

Der var det som normalt slik at ped.lederene kom en time senere ved seinvakt og gikk en time tidligere ved tidligvakt. Jeg har ikke opplevd at det har vært så mye sykdom at vi ikke fikk dette til, siden vi uansett snakker om de minst travle tidene på dagen. Men det beste er vel i grunnen at de får ta det ut senere, om det blir umulig den aktuelle dagen (tenker jeg).

punky brewster
Skrevet

Møter kommer stortsett utenom den tiden. enten kan de ta ut tiden som glimtipper sier, eller de kan hjemme opp til en hel dag. Altså en da hver tredje uke for de som skal ha 2 1/2 time i uka

Gjest Hos oss er det slik
Skrevet

Vi er godt bemannet. Planleggingstiden tar vi på slutten av dagen når barna er ute med færre voksne enn inne. Da det er lite sykdom er det ikke ofte at plan.tiden må utsettes eller kanselleres. Den plan.tiden som utgår pga. evt. sykdom blir som regel borte. Men er det noe som må gjøres finner vi tid der bemanningen er best, når enn det måtte være.

Skrevet

Utdanningsforbundet er fullstendig klar på at den ubundne arbeidstidens innhold utelukkende bestemmes av ped.lederen selv.

Feks lese ped. for å holde seg oppdatert.

Ped.leder møter skal IKKE gå inn i den ubundne arbeidstiden.

Dersom man går lengre enn man skal en arbeidsdag skal man ha overtidsbetalt.

Gjest Persille
Skrevet

Utdanningsforbundet er fullstendig klar på at den ubundne arbeidstidens innhold utelukkende bestemmes av ped.lederen selv.

Feks lese ped. for å holde seg oppdatert.

Ped.leder møter skal IKKE gå inn i den ubundne arbeidstiden.

Dersom man går lengre enn man skal en arbeidsdag skal man ha overtidsbetalt.

Det er ikke snakk om å gå lengre enn man skal en dag. De går tidligere én dag i uken vanligvis, men i dag har vi hatt to syke assistenter, så da kunne de ikke det.

Og skal de da ta igjen den tiden neste uke - eller blir tiden borte?

Skrevet

Det er ikke snakk om å gå lengre enn man skal en dag. De går tidligere én dag i uken vanligvis, men i dag har vi hatt to syke assistenter, så da kunne de ikke det.

Og skal de da ta igjen den tiden neste uke - eller blir tiden borte?

Jo, det er jo snakk om å gå lengre enn de skal, når de ikke kunne gå når de egentlig skulle.

Har de ikke fått den ubundne tiden sin, fordi dem måtte gå lengre enn de skulle, skal dem selvsakt ha denne igjen.

Eller overtidsbetalt, som er mest riktig.

Arbeidsgiver har ingen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...