Gå til innhold

Hjelp, vi må ha nytt tak på huset

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis dere ikke kan gjøre noe som helst selv, som å rive det gamle taket f.eks. så er jeg redd dere fort må opp i 300" kanskje.

Vi skiftet tak på et hus med grunnflate på ca. 95m2 for snart 10 år siden. Da rev eksen det gamle taket selv, men vi hadde fagfolk til å legge det nye. Jeg er ikke sikker på hva som ble gjort under det nye yttertaket da. Det kom seg på ca. 150" kanskje?

Dette er svært dyrt, men bare noe dere gjør en gang i livet.

Se på følgende link, den sier litt om priser.

http://www.prefa.no/prisbok/?id=14020

Dette er ikke verre arbeid enn at dere kunne ha gjort det selv, hvis dere har tid.

Man bør nok være en smule nevenyttig om man skal legge tak selv? :o)

Njeii....ikke så veldig. Lektene er bare å ta av de gamle og sette på de nye på samme sted. Men må sørge for at det er riktig avstand mellom lektene hele tiden.

Taksteinen er også lett å legge, bare man begynner riktig og det er det bare å spørre der man kjøper dem.

Det handler bare om å være nøye, .....det er ikke så vanskelig.

Så må man stormsikre steinene annen hver rekke, litt avhengig av hvor man bor.

Det ligger info på hvordan dette skal gjøres på leverandørens nettsider.

Takrennene er det bare viktig å sørge for at det bli fall mot avløpet.

Dette klare de fleste, men har man aldri tatt i en hammer før og ikke vet hvilken ende man skal holde i, så blir det selvsagt verre.

Annonse

Hvis dere ikke kan gjøre noe som helst selv, som å rive det gamle taket f.eks. så er jeg redd dere fort må opp i 300" kanskje.

Vi skiftet tak på et hus med grunnflate på ca. 95m2 for snart 10 år siden. Da rev eksen det gamle taket selv, men vi hadde fagfolk til å legge det nye. Jeg er ikke sikker på hva som ble gjort under det nye yttertaket da. Det kom seg på ca. 150" kanskje?

Du har nok rett i at det fort kan koste nærmere 300.000 hvis de ikke gjør noe selv. Bare taksteinen vil jeg anta kommer på rett under kr. 100.000,- pluss arbeid.

Det beste er å få med seg noen kamerater og gjøre dette selv. De fleste kan litt om dette og tilsammen kan de mye.

Men det er mulig at jeg er mye handyman og ikke ser de store problemene rundt dette.

Du har nok rett i at det fort kan koste nærmere 300.000 hvis de ikke gjør noe selv. Bare taksteinen vil jeg anta kommer på rett under kr. 100.000,- pluss arbeid.

Det beste er å få med seg noen kamerater og gjøre dette selv. De fleste kan litt om dette og tilsammen kan de mye.

Men det er mulig at jeg er mye handyman og ikke ser de store problemene rundt dette.

Handyman er sexy! ;o)

Men det er jo ikke alle som har helse til sånt arbeid f.eks.

Handyman er sexy! ;o)

Men det er jo ikke alle som har helse til sånt arbeid f.eks.

Skjønner at det er mange som av en eller annen grunn ikke kan gjøre det. Men det jeg forsøker å si er at det ikke er så veldig vanskelig heller, hvis man oppsøker litt hjelp og får litt hjelp.

Selvsagt er handyman sexy, hehe.

Gjest Flystripa

Neida, svigerfar har gjort det, og han er en klønete kar. At tar laaaang tid, i tillegg gjorde han det feil, og måtte ta opp nytaket og legge en gang til *hehe*

Men det er tett, ikke noen lekkasje.

Dette er svært dyrt, men bare noe dere gjør en gang i livet.

Se på følgende link, den sier litt om priser.

http://www.prefa.no/prisbok/?id=14020

Dette er ikke verre arbeid enn at dere kunne ha gjort det selv, hvis dere har tid.

Er ikke det bygget fint? Svigerfar jobbet der til han ble pensjonist.

Er ikke det bygget fint? Svigerfar jobbet der til han ble pensjonist.

Jobbet din svigerfar i dette firmaet jeg ga link til?

Det var veldig tilfeldig at det ble det firmaet. Jeg bare søkte på takstein + pris og fikk opp blant annet den siden:-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...