Gå til innhold

Noen som kan litt om dette?

Anbefalte innlegg

Gjest Full av tanker

Jeg postet dette innlegget i feil forum i sta...prøver igjen:)

Jeg lurer på om jeg kan være gravid. Tør ikke ta en test, men skal snart til legen, så jeg finner ut av det da.

Det jeg lurer på er... Dersom jeg skulle være det, vil jeg eventuelt få og isåfall hvor mye vil jeg få i støtte? Situasjonen min er den at jeg er student, men er ferdig til sommeren. Jeg vet studenter får mye støtte, men jeg er ferdig med å studere når et eventuelt barn blir født. Jeg har jo ikke mulighet til å fullføre studiene dersom jeg må jobbe fullt i 6 mnd før fødselen. Det er ikke aktuelt å utsette studiene heller.Må bli ferdig nå!

Noen som vet om jeg får noe mer enn engangsstønad???

Veldig takknemmelig for svar fra de som vet :)

Dette er vanskelig......

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/262459-noen-som-kan-litt-om-dette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hidi, the scorpion

Her bør du vite helt sikkert, så ring lånekassen og trygdekontoret som jkrg foreslår!

Aner ikke om du faller ut av ordningen som lånekassen har for gravide.

Du trenger ikke å oppgi navn, når du ringer, bare be om noen opplysninger!

Lykke til!

Gjest Vekten87

Ja, du får engangsstønad, og så kan du få stipend (om jeg husker rett).

Sjekk med statens lånekasse eller trygdekontoret for sikkerhetsskyld.

a en tur innpå trygdeetaten.no... der skal det stå alt du trenger å vite, eller ring.... meld deg på til videre studier selv om du ikke skal.. det er det jeg vet... viss du ikkje har jobb, prøv og skaff en då får du penger derfra og, mens du er permitert og mens du har mamma perm....

Du kan få 42 ukers fødselsstipend fra Lånekassen om du er student. Du må altså melde deg opp på et nytt fag, men Lånekassen krever ikke at du faktisk studerer mer enn det som er kravet for å få stipend.

For å få fødselspenger i forbindelse med arbeid, må du ha jobbet minst 6 av de 10 siste månedene før termin - og kun dersom inntekten overstiger en halv G, dvs du må tjene minst ca 34.000. Har du ikke det får du engangsstøtte på ca det samme. Dette må du søke Trygdeetaten om.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...