Widder Skrevet 17. januar 2007 Skrevet 17. januar 2007 Hei godtfolk, har kjøpt meg et mørkeblått skjørt på UNO, "bomull" står det i skjørtet, men det ser ut som velour. Vil gjerne ha en annen farge, og har kjøpt en mørk oliven/brun farge. Hva tror dere om resultatet? Noen med erfaringer her? 0 Siter
Gjest NurseNovel Skrevet 17. januar 2007 Skrevet 17. januar 2007 Øh, for å si det rett ut tror jeg ikke resultatet blir bra. Mørkeblått og olivengrønt blir nok en litt mer "gusjete" mørk blå farge....vet ikke om det er så mye penere:) 0 Siter
Widder Skrevet 17. januar 2007 Forfatter Skrevet 17. januar 2007 HAr noen tips/lenke til hva jeg alternativt kan gjøre for å "sprite opp" dette dølle skjørtet (som jeg kjøpte fordi det var billig...) 0 Siter
Gjest NurseNovel Skrevet 17. januar 2007 Skrevet 17. januar 2007 HAr noen tips/lenke til hva jeg alternativt kan gjøre for å "sprite opp" dette dølle skjørtet (som jeg kjøpte fordi det var billig...) Hm. Hadde det enda vært dongeri:) Men 1 gang i mitt liv kjøpte jeg forskjellige fargerike "merker" som kunne strykes på bomull. Deretter sydde jeg rundt kantene (med maskin). Det ble et glad-skjørt for å si det slik:) Hjalp mot regnværsdager:) 0 Siter
morsan Skrevet 17. januar 2007 Skrevet 17. januar 2007 Hei, Det MÅ være 100% bomull hvis man skal farge - selv et lite ispedd av kunststoffer gir spettete resultat. Dessuten blander fargestoffet seg med den opprinnelige fargen på plagget, slik at det blir en blanding. Mørke farger er nærmest umulig å farge over. Det skal finnes avfargingspulver i butikken - samme sted som der du finner fargestoff. Jeg har ikke prøvd det, men jeg tror jeg heller ville ha prøvd det enn klor, som du skrev om i en annen tråd. Jeg er skeptisk til at du skal bleke fram et batikkmønster, men jeg har aldri forsøkt det. Prøv å google fram noe om det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.