Gå til innhold

Trenger råd ang farging av klær!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei godtfolk,

har kjøpt meg et mørkeblått skjørt på UNO, "bomull" står det i skjørtet, men det ser ut som velour. Vil gjerne ha en annen farge, og har kjøpt en mørk oliven/brun farge. Hva tror dere om resultatet? Noen med erfaringer her?

Fortsetter under...

Gjest NurseNovel
Skrevet

Øh, for å si det rett ut tror jeg ikke resultatet blir bra. Mørkeblått og olivengrønt blir nok en litt mer "gusjete" mørk blå farge....vet ikke om det er så mye penere:)

Skrevet

HAr noen tips/lenke til hva jeg alternativt kan gjøre for å "sprite opp" dette dølle skjørtet (som jeg kjøpte fordi det var billig...)

Gjest NurseNovel
Skrevet

HAr noen tips/lenke til hva jeg alternativt kan gjøre for å "sprite opp" dette dølle skjørtet (som jeg kjøpte fordi det var billig...)

Hm. Hadde det enda vært dongeri:)

Men 1 gang i mitt liv kjøpte jeg forskjellige fargerike "merker" som kunne strykes på bomull. Deretter sydde jeg rundt kantene (med maskin). Det ble et glad-skjørt for å si det slik:) Hjalp mot regnværsdager:)

Skrevet

Hei,

Det MÅ være 100% bomull hvis man skal farge - selv et lite ispedd av kunststoffer gir spettete resultat.

Dessuten blander fargestoffet seg med den opprinnelige fargen på plagget, slik at det blir en blanding. Mørke farger er nærmest umulig å farge over.

Det skal finnes avfargingspulver i butikken - samme sted som der du finner fargestoff. Jeg har ikke prøvd det, men jeg tror jeg heller ville ha prøvd det enn klor, som du skrev om i en annen tråd.

Jeg er skeptisk til at du skal bleke fram et batikkmønster, men jeg har aldri forsøkt det. Prøv å google fram noe om det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...