Gå til innhold

Snipp snapp snute så var Valla ute?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Neida, jeg vet ikke om hun er ute eller ikke, men gjør meg noen tanker om dette.

Først kåret som Norges mektigste kvinne, også var det rett ned på landjorda igjen. Jeg tror nok ikke at det blir lett for henne å komme seg over dette.

Synes det er synd hvis kvinner som skal være ledere føler at de må bli til stein omentrent. Uten at jeg vet om det er det som skjer i denne saken.

MEN fagforeningen der jeg jobber mener jeg også har sagt at arbeidsgiver når som helst kan endre arbeidsoppgaver til folk, ettersom hva virksomheten har behov for. Men hvis det stemmer, hvilke spilleregler er det da som ikke er fulgt?

Skrevet

Ikke svar på spørsmålet akkurat, men ble oppgitt da jeg så at nå trekker hun nordlendinger også med seg i dragsuget. Det er visstnok hennes nordlandske stil som faller enkelte tungt for brystet. Huff. Vi nordpå har da vel stort sett mer folkeskikk og selvinnsikt enn hva hun har forevist. Kunne aldri ha brukt de uttrykkene hun skal ha brukt i seriøse samtaler med kolleger, det være seg over- som underordnede.

Er bare redd for at et menneske, som er så "stivt" og ikke vil bøye seg, kan ende opp med å knekke.

Skrevet

Ang. å forandre arbeidsoppgaver så skal det stå i arbeidsavtalen at bedriften kan gjøre det.

Skrevet

Ikke svar på spørsmålet akkurat, men ble oppgitt da jeg så at nå trekker hun nordlendinger også med seg i dragsuget. Det er visstnok hennes nordlandske stil som faller enkelte tungt for brystet. Huff. Vi nordpå har da vel stort sett mer folkeskikk og selvinnsikt enn hva hun har forevist. Kunne aldri ha brukt de uttrykkene hun skal ha brukt i seriøse samtaler med kolleger, det være seg over- som underordnede.

Er bare redd for at et menneske, som er så "stivt" og ikke vil bøye seg, kan ende opp med å knekke.

"Er bare redd for at et menneske, som er så "stivt" og ikke vil bøye seg, kan ende opp med å knekke."

Med tanke på hvor mange andre hun har knekt, så ville det ikke skapt noen søvnløse netter for meg.

Hun får nøyaktig det som hun gjennom mange år har gjort seg fortjent til.

Skrevet

Det handler ikke om å være stein eller bomull. En god leder, uansett kjønn oppfører seg ikke sånn. Og ikke takler de det slik i etterkant heller, "vi mener" - når Yssen ikke anklager ledelsen - men HENNE.

Skrevet

Enig - mora mi, sier ikke "overhæstkuk" og sånn på jobb, selv om hun kan finne på så si det i kraft av å være trønder :)

Skrevet

"Er bare redd for at et menneske, som er så "stivt" og ikke vil bøye seg, kan ende opp med å knekke."

Med tanke på hvor mange andre hun har knekt, så ville det ikke skapt noen søvnløse netter for meg.

knakk ho ikke for en stund siden da? ryggen?

fuji1365380447
Skrevet

Det handler ikke om å være stein eller bomull. En god leder, uansett kjønn oppfører seg ikke sånn. Og ikke takler de det slik i etterkant heller, "vi mener" - når Yssen ikke anklager ledelsen - men HENNE.

Jepp, det reagerte jeg på også.

"vi kjenner oss ikke igjen" osv

Kongelig flertall kaller man det!

Skrevet

knakk ho ikke for en stund siden da? ryggen?

he-he...det har du helt rett i, selv om det ikke var det jeg tenkte på her:-)

Skrevet

Jeg kan være enig i at som nordlænding kan man jo være mer frittalende enn andre kanskje. Og man har av og til en del yttrykk som ikke passer for de sarte. Og jeg er nordlending selv.

Skrevet

Men hun har jo gjort en god jobb også. Jeg tror det er utallige ledere som ikke har omsorgsstilen inne, og har trødd ansatte alvorlig på tærne. Kanskje kunne hun heller gå ut og si at hun angrer, eller bare si at hun ikke er god på det, men er god på andre ting. Hun må jo ikke nødvendigvis ha personalansvar for å være leder.

Skrevet

Men hun har jo gjort en god jobb også. Jeg tror det er utallige ledere som ikke har omsorgsstilen inne, og har trødd ansatte alvorlig på tærne. Kanskje kunne hun heller gå ut og si at hun angrer, eller bare si at hun ikke er god på det, men er god på andre ting. Hun må jo ikke nødvendigvis ha personalansvar for å være leder.

De fleste "diktatorer" har en god gjennomføringsevne - slik Valla har.

Og selvfølgelig har hun sine dyktige sider.

Men det som kjennetegner en god leder er en bredde i kompetanseområdet og en evne til å inspirere og lede de personer som er rundt h*n.

Har du et snevert kompetanseområde, så kan du fungere godt som f.eks rådgiver av noe slag, men ikke som leder.

Valla er en svært dårlig leder, om man velger å vurdere summen av egenskapene.

Og du kan ikke delegere bort personalansvaret i en slik stilling. For da er det ikke lenger en slik stilling.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...