Gå til innhold

Blank, buklete is med nysnø oppå, 0 grader C

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som skapt for moro.

Bratt bakke, ca 30 meter ut til hovedveien. Kl 15:10 går damene fra legesenteret ned bakken, og tjooo - bang - svissssj. 15 meter, ikke dårlig. Nr 2 landet oppå nr 1. Nr 3 passerer de to første og får bråstopp på asfalten, AU.

Sporene i nysnøen markerer de ulike fall og rekorder. Husverten gjør et forsøk på å krysse skøytebanen på tvers, ned på alle 4, tre ganger rundt og med baken først inn i gjerdet.

Den sanda som ble strødd i går er ikke der den skal være.

Jeg har varslet alle om at det er svineglatt, men ingen kan tro at det er SÅ glatt.

Jeg vil tippe legevakta får litt å gjøre i dag.

Jeg slapp unna med en senestrekk under armen, og deretter er halv dreining av bilen baklengs. Stoppet perfekt i riktig retning på hovedveien med håret rett til værs i min relativt nye bil like hel.

Skrevet

Det er sikkert litt slemt av meg, for jeg var temmelig gretten her om dagen selv når det var et helt j*vlig føre her, men jeg måtte glise litt av innlegget ditt.

Men så er jeg ikke mer voksen enn at jeg kan innrømme at hvis det var noen jeg virkelig ikke likte som gikk på rumpa, så hadde jeg sikkert likt å ligge bak en busk og fnise. Ikke slå seg helseløs, selvfølgelig, men bare et sånt fall hvor man blir mest flau og får mindre vondt..

Skrevet

Det er sikkert litt slemt av meg, for jeg var temmelig gretten her om dagen selv når det var et helt j*vlig føre her, men jeg måtte glise litt av innlegget ditt.

Men så er jeg ikke mer voksen enn at jeg kan innrømme at hvis det var noen jeg virkelig ikke likte som gikk på rumpa, så hadde jeg sikkert likt å ligge bak en busk og fnise. Ikke slå seg helseløs, selvfølgelig, men bare et sånt fall hvor man blir mest flau og får mindre vondt..

Den ene kjerringa på legesenteret skulle hatt juling, så grinete og ekkel hun kan være, men likevel ville jeg ikke hatt noen glede av å se henne falle. Jeg re liksom ikke laget slik.

Skrevet

hehe, sånn er jeg også

:)

Skrevet

Med den type "vinter" vi har hatt innimellom nå, så tror jeg legevakta og karosseriverkstedene periodevis har hatt stor pågang.....

Skrevet

Med den type "vinter" vi har hatt innimellom nå, så tror jeg legevakta og karosseriverkstedene periodevis har hatt stor pågang.....

Snodig vinter.

Jeg så nå at t o m bikkja til naboen ikke kom opp bakken, og måtte gi opp. Det er stygt å le, men den oppførte seg som en skadeskutt kråke, med spinnede og sprikende bein i alle retninger, for så å skli nedover med haka nedi snøen og bare et bein i opprett stilling.

Senere snødde det mer, og etter spora å dømme er det mange som har gått på trynet. To skoleunger satt og grein da de ikke kom seg på beina, så jeg måtte ut med pigger på skoa og redde dem på et sklibrett. Merkelig.

To personbiler og en lastebil står i grøfta. Fyren med ganske ny turistbuss nederst i veien turde ikke kjøre.

Vi får vente på at snøen "setter seg".

Skrevet

Snodig vinter.

Jeg så nå at t o m bikkja til naboen ikke kom opp bakken, og måtte gi opp. Det er stygt å le, men den oppførte seg som en skadeskutt kråke, med spinnede og sprikende bein i alle retninger, for så å skli nedover med haka nedi snøen og bare et bein i opprett stilling.

Senere snødde det mer, og etter spora å dømme er det mange som har gått på trynet. To skoleunger satt og grein da de ikke kom seg på beina, så jeg måtte ut med pigger på skoa og redde dem på et sklibrett. Merkelig.

To personbiler og en lastebil står i grøfta. Fyren med ganske ny turistbuss nederst i veien turde ikke kjøre.

Har du sett den TV-reklamen med den svarte bikkja som løper etter en bil og ikke klarer svingen? Lurer på om filmen er ekte eller bare sånn dataanimert.

Skrevet

Har du sett den TV-reklamen med den svarte bikkja som løper etter en bil og ikke klarer svingen? Lurer på om filmen er ekte eller bare sånn dataanimert.

Dataanimasjon, se nøye etter når den faller og sklir, den er mest en svart skygge uten labber og hode.

Skrevet

Dataanimasjon, se nøye etter når den faller og sklir, den er mest en svart skygge uten labber og hode.

Det skal jeg gjøre. Egentlig bra at filmen er fingert, så slipper den å slå seg på labbene sine.

Skrevet

Det skal jeg gjøre. Egentlig bra at filmen er fingert, så slipper den å slå seg på labbene sine.

Det fallet ville gjort ganske vondt, og hodet ville nok ikke dukket opp igjen så fort.

Skrevet

Snodig vinter.

"Vi får vente på at snøen "setter seg"."

Da er det mulig at du må vente til neste vinter:-)

For det ville ikke overaske meg om også denne snøen forsvinner om kort tid....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...