Gå til innhold

Er det influensa jeg har?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor dårlig blir man når man har influensa?

Jeg har feber, ikke høy, rundt 38, men ettersom min vanlige kroppstemperatur ligger på 36,5 så er den en del forhøyet. Er slapp som bare det, skikkelig hodepine hele tiden, vondt i leddene, særlig hofter og knær, nesa har begynt å renne, jeg har ikke sovet på to netter, veksler mellom å ha hetetokter så svetten spruter (men er iskald på beina hele tiden!) og så sitte under ullpledd med to varmeflasker og hakkende tenner! Kreker meg ut av godstolen foran tv'n av og til for å sjekke dol (*hehe*), men kryper så tilbake for å sitte der et par timer og samle krefter til neste gang. Paracet hjelper lite, men jeg skal prøve å ta to når eller like før jeg legger meg i håp om å få sove litt i natt.

Det begynte på mandag og selv om jeg føler meg ørlite bedre enn i går så er jeg overhode ikke i stand til å gå på jobb i morra, blir vel hjemme hele uka tenker jeg. Takk og lov for den nye sykeordningen med 8 dager i strekk på egenmelding, jeg har så langt ikke vært i stand til å gå den lille km opp til legen! Hadde jo tatt drosje om det hadde vært prekært da, men bare så dere skjønner hvordan formen er.

Takk gud for kabel-tv....

Caloni Makaroni
Skrevet

Kan høres slik ut, ja. Hadde det vært på et annet tidspunkt på året måtte man jo sett etter andre årsaker, men siden du får det sånn nå, og influensaen har kommet, så holder jeg en knapp på det. Gratulerer! ;)

Men altså,- god bedring, da :) Og jepp, kabel-tv er et must når man er syk. Jeg var syk i noen dager fra nyttårsaften og utover, og jeg hadde akkurat gått til anskaffelse av House på DVD, så nesten alle episodene gikk med på 3-4 dager ;)

Skrevet

Hei. Stakkars du, dette høres kjedelig ut... Jeg trodde faktisk at feber ved influensa ville dra fort opp mot 4o? Du har ikke halsvondt, hoste eller andre ubehag?

Mener å ha hørt det at hvis feberen kryper sakte men sikkert opp til 38-39 så er det bakterielt, og virus hvis den flyr til topps med en gang. Kanskje noen her vet?

Ønsker deg god bedring, og unn deg god drikke. Kanskje litt saft? ;)

Skrevet

Hei. Stakkars du, dette høres kjedelig ut... Jeg trodde faktisk at feber ved influensa ville dra fort opp mot 4o? Du har ikke halsvondt, hoste eller andre ubehag?

Mener å ha hørt det at hvis feberen kryper sakte men sikkert opp til 38-39 så er det bakterielt, og virus hvis den flyr til topps med en gang. Kanskje noen her vet?

Ønsker deg god bedring, og unn deg god drikke. Kanskje litt saft? ;)

Halsvondt har jeg knapt hatt siden jeg tok mandlene for 2 år siden, heldigvis!

Jeg bælmer vann og te til den store gullmedalje og jeg må ha svettet som f*** i natt for jeg har jaggu ikke vært mye på do i dag når jeg tenker meg om, til tross for massiv drikking.

Har tatt to paracet og sittet med føttene på en kokende varmeflaske (med trekk på!) og prøvd å tine mine iskalde føtter så nå spruter svetten igjen. Dette er virkelig jævlig!

Og selvfølgelig hadde jeg masse shoppingplaner disse dagene, laaaange Ikea-liste bl.a. Jaja, Ikea står vel der om neste uke og. ;o)

Gjest Flystripa
Skrevet

Jeg bælmer vann og te til den store gullmedalje og jeg må ha svettet som f*** i natt for jeg har jaggu ikke vært mye på do i dag når jeg tenker meg om, til tross for massiv drikking.

Har tatt to paracet og sittet med føttene på en kokende varmeflaske (med trekk på!) og prøvd å tine mine iskalde føtter så nå spruter svetten igjen. Dette er virkelig jævlig!

Og selvfølgelig hadde jeg masse shoppingplaner disse dagene, laaaange Ikea-liste bl.a. Jaja, Ikea står vel der om neste uke og. ;o)

Huff, da, og god bedring! Det er _så_ kjedelig når formen er elendig. Kvinn deg opp og hut deg i dusjen! ;o) Du må få varmen i beina. Etterpå kryper du under dyna og drikker te med honning.

Dette er ikke influensa, det er en reaksjon på treningsnarkomani på trimsykkel!

Skrevet

Huff, da, og god bedring! Det er _så_ kjedelig når formen er elendig. Kvinn deg opp og hut deg i dusjen! ;o) Du må få varmen i beina. Etterpå kryper du under dyna og drikker te med honning.

Dette er ikke influensa, det er en reaksjon på treningsnarkomani på trimsykkel!

*Fnis* Nå er jeg midt i en hetetokt og ser ingen vits i å gå i dusjen, men jeg burde nok ta en dusj før jeg køyer ja og ikke først i morra som jeg hadde tenkt.

Kunne gått for teorien din hadde det ikke vært for at poden hadde det først, dog ikke så hardt heldigvis!, og han har definitivt ikke "forsyklet" seg på trimsykkelen min. :o)

Skrevet

Du får pleie deg godt ja. Så kan du se frem til shopping på Ikea etterhvert. Den venter nok på deg ja :)

Skrevet

Dette er jo influensatida ja, og siden du er så dårlig at du blir sliten av å reise deg fra godstolen, ja da ville jeg holdt en knapp på det ja.

Off target: Jeg hadde osa til legen å fått sykemld. Personlig likte jeg å "spare" egenmld, bare sånn i "tilfelle". Ofte jeg ikke brukte den opp da.

Skrevet

Et sikkert kjennetegnpå om det er influensa er om det kommer 'kastende' på seg. Man går fra frisk til syk på timen.

Skrevet

Et sikkert kjennetegnpå om det er influensa er om det kommer 'kastende' på seg. Man går fra frisk til syk på timen.

Ikke på en time, men i løpet av en halv dag kanskje?

Skrevet

*Fnis* Nå er jeg midt i en hetetokt og ser ingen vits i å gå i dusjen, men jeg burde nok ta en dusj før jeg køyer ja og ikke først i morra som jeg hadde tenkt.

Kunne gått for teorien din hadde det ikke vært for at poden hadde det først, dog ikke så hardt heldigvis!, og han har definitivt ikke "forsyklet" seg på trimsykkelen min. :o)

Hvis sønnen din hadde noe lignende, men ikke så hardt som deg, så heller jeg mer til at du har en influensa-lignende virusinfeksjon enn en ekte influensa.

Tror alle blir slått ut og sengeliggende av ekte influensa.

Men altfor mange kaller det influensa når det er en hard forkjølelse eller virus med symptomer som ligner influensaen (men mildere), så det er ikke alltid lett å skille de ulike fra hverandre.

Men uansett er du ikke i form, så stell pent med deg selv (og helst få noen andre til å gjøre det også), og ta livet med ro! Ikea forsvinner ikke ;-)

Skrevet

Jeg har hatt akkurat det samme, begynte på søndag. Feberen var over i går, men jeg er fortsatt skikkelig slapp og sliten og forkjøla og hoster som et takras. (Men nå har jeg forflytta meg til hjembyen din og skal bli frisk her. Her får man i det minste kaffe på senga når man er syk! )

:)

Skrevet

Jeg har hatt akkurat det samme, begynte på søndag. Feberen var over i går, men jeg er fortsatt skikkelig slapp og sliten og forkjøla og hoster som et takras. (Men nå har jeg forflytta meg til hjembyen din og skal bli frisk her. Her får man i det minste kaffe på senga når man er syk! )

:)

*Hehe* Sender noen gode vibber til den andre siden av byen. :o)

Skrevet

Kanskje det er overgangsalderen. Hehe.

*Dæljer Babette i huet med paracetpakken og synker utmattet tilbake i stolen*

Skrevet

Ikke på en time, men i løpet av en halv dag kanskje?

I typiske tilfeller er det plutselig oppstående kulderystelser, hurtig temperaturstigning til 39-40 grader C, medtatt allmenntilstand, sterk hodepine, smerter ved bevegelse av øynene, muskel- og leddsmerter, heshet og tørr hoste (får ikke hostet opp noe).

Etter 2-3 dagers forløp faller temperaturen og allmenntilstanden bedres. Influensaen er stort sett ute av kroppen i løpet av 1 uke. Feber i mer enn 5 dager skyldes hyppigst komplikasjoner med bakterieinfeksjon i tillegg. Da bør du oppsøke lege. Viktigste komplikasjon er lungebetennelse.

Skrevet

Influensa hos barn kan ofte være mildere enn hos voksne,og det kan være vanskelig å skille mellom influensa og andre virusinfeksjoner hos dem.

Skrevet

I typiske tilfeller er det plutselig oppstående kulderystelser, hurtig temperaturstigning til 39-40 grader C, medtatt allmenntilstand, sterk hodepine, smerter ved bevegelse av øynene, muskel- og leddsmerter, heshet og tørr hoste (får ikke hostet opp noe).

Etter 2-3 dagers forløp faller temperaturen og allmenntilstanden bedres. Influensaen er stort sett ute av kroppen i løpet av 1 uke. Feber i mer enn 5 dager skyldes hyppigst komplikasjoner med bakterieinfeksjon i tillegg. Da bør du oppsøke lege. Viktigste komplikasjon er lungebetennelse.

Etter den beskrivelsen å dømme så er det nok en lett influensa jeg har for den har artet seg akkurat sånn, bare med litt lavere feber.

Og poden er egentlig ikke til å regne med for han blir aldri så syk som oss andre i familien, uansett hva som feiler oss. Der vi ligger som slakt i 5 dager er han oppe igjen etter 2 som regel! Noe som er stikk motsatt av det det burde være med tanke på hjertefeilen hans, men det er jo veldig bra da! :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...