Gjest ICI Skrevet 17. januar 2007 Skrevet 17. januar 2007 Er det en myte at om man er venstrehendt, så har man hatt en tvilling som døde tidlig i mors mage? 0 Siter
Lillemus Skrevet 17. januar 2007 Skrevet 17. januar 2007 Har jeg aldri hørt, men jeg kjenner et tvillingpar der den ene er venstrehendt. 0 Siter
Caloni Makaroni Skrevet 17. januar 2007 Skrevet 17. januar 2007 Har jeg aldri hørt, men jeg kjenner et tvillingpar der den ene er venstrehendt. Jeg vet om flere tvillingpar hvor det er slik at den ene er høyrehendt og den andre venstrehendt. Lurer på om det er tilfeldig, eller om det er vanligere? Ikke riktig sikker på hvordan det kan være vanligere, for de vet vel ikke riktig hva som gjør at noen blir venstrehendte..Alle isbjørner er venstrehendte, forøvrig 0 Siter
Caloni Makaroni Skrevet 17. januar 2007 Skrevet 17. januar 2007 Mamma hadde store blødninger, legene sa hun hadde abortert. Men jeg var der fortsatt. Kanskje det var min tvilling? Men nei, det er 10-15 % av befolkningen som er venstrehendte. Jeg tror ikke så mange opprinnelig var tvillinger 0 Siter
Lillemus Skrevet 17. januar 2007 Skrevet 17. januar 2007 Jeg vet om flere tvillingpar hvor det er slik at den ene er høyrehendt og den andre venstrehendt. Lurer på om det er tilfeldig, eller om det er vanligere? Ikke riktig sikker på hvordan det kan være vanligere, for de vet vel ikke riktig hva som gjør at noen blir venstrehendte..Alle isbjørner er venstrehendte, forøvrig En isbjørn har da ikke hender! Ergo må en isbjørn være venstrelabbet. ) 0 Siter
Åsemor Skrevet 17. januar 2007 Skrevet 17. januar 2007 Jeg vet om flere tvillingpar hvor det er slik at den ene er høyrehendt og den andre venstrehendt. Lurer på om det er tilfeldig, eller om det er vanligere? Ikke riktig sikker på hvordan det kan være vanligere, for de vet vel ikke riktig hva som gjør at noen blir venstrehendte..Alle isbjørner er venstrehendte, forøvrig Det finnes flere typer tvillinger enn eneggede og toeggede. Noen er speilvendte. 0 Siter
Caloni Makaroni Skrevet 17. januar 2007 Skrevet 17. januar 2007 En isbjørn har da ikke hender! Ergo må en isbjørn være venstrelabbet. ) Høh. *peke på boka "Hva veide Elvis da han døde?"* 0 Siter
Åsemor Skrevet 17. januar 2007 Skrevet 17. januar 2007 Det er en myte? Spør du et ja/nei-spørsmål uten å forstå svaret når du får et ja/nei-svar? Hmm... 0 Siter
Caloni Makaroni Skrevet 17. januar 2007 Skrevet 17. januar 2007 Det finnes flere typer tvillinger enn eneggede og toeggede. Noen er speilvendte. Tja. De må jo nødvendigvis være av enten samme egg eller hvert sitt, altså må de være enten en- eller toeggede. Men de kan altså være "speilvendte" eneggede f.eks.? Det var noe sånt jeg tenkte litt på, men så var jeg ikke sikker, og turte ikke lufte tanken 0 Siter
Lillemus Skrevet 17. januar 2007 Skrevet 17. januar 2007 Det finnes flere typer tvillinger enn eneggede og toeggede. Noen er speilvendte. Jeg har en nevø som er speilvendt! Mora hdde av og til litt moro med legene som skulle lytte på hjertet hans... ;o) 0 Siter
Åsemor Skrevet 17. januar 2007 Skrevet 17. januar 2007 Tja. De må jo nødvendigvis være av enten samme egg eller hvert sitt, altså må de være enten en- eller toeggede. Men de kan altså være "speilvendte" eneggede f.eks.? Det var noe sånt jeg tenkte litt på, men så var jeg ikke sikker, og turte ikke lufte tanken Ja, men de kan f.eks være av samme egg og samme sæd-celle, eller samme egg men 2 sæd-celler. Tror jeg kanskje muligens at jeg erindrer å ha lest et sted. 0 Siter
Caloni Makaroni Skrevet 17. januar 2007 Skrevet 17. januar 2007 Ja, men de kan f.eks være av samme egg og samme sæd-celle, eller samme egg men 2 sæd-celler. Tror jeg kanskje muligens at jeg erindrer å ha lest et sted. *fnise* Du får google det, og holde meg oppdatert 0 Siter
Gjest are you kidding Skrevet 18. januar 2007 Skrevet 18. januar 2007 Det er det dummeste jeg har hørt. Selvsagt er det bare tull. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.