Gå til innhold

Venstrehendt.... tvilling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det en myte at om man er venstrehendt, så har man hatt en tvilling som døde tidlig i mors mage?

Fortsetter under...

Skrevet

Har jeg aldri hørt, men jeg kjenner et tvillingpar der den ene er venstrehendt.

Caloni Makaroni
Skrevet

Har jeg aldri hørt, men jeg kjenner et tvillingpar der den ene er venstrehendt.

Jeg vet om flere tvillingpar hvor det er slik at den ene er høyrehendt og den andre venstrehendt. Lurer på om det er tilfeldig, eller om det er vanligere? Ikke riktig sikker på hvordan det kan være vanligere, for de vet vel ikke riktig hva som gjør at noen blir venstrehendte..Alle isbjørner er venstrehendte, forøvrig ;)

Caloni Makaroni
Skrevet

Mamma hadde store blødninger, legene sa hun hadde abortert. Men jeg var der fortsatt. Kanskje det var min tvilling? ;)

Men nei, det er 10-15 % av befolkningen som er venstrehendte. Jeg tror ikke så mange opprinnelig var tvillinger :)

Annonse

Skrevet

Jeg vet om flere tvillingpar hvor det er slik at den ene er høyrehendt og den andre venstrehendt. Lurer på om det er tilfeldig, eller om det er vanligere? Ikke riktig sikker på hvordan det kan være vanligere, for de vet vel ikke riktig hva som gjør at noen blir venstrehendte..Alle isbjørner er venstrehendte, forøvrig ;)

En isbjørn har da ikke hender! Ergo må en isbjørn være venstrelabbet. :o)

Skrevet

Det finnes flere typer tvillinger enn eneggede og toeggede. Noen er speilvendte. :)

Caloni Makaroni
Skrevet

En isbjørn har da ikke hender! Ergo må en isbjørn være venstrelabbet. :o)

Høh. *peke på boka "Hva veide Elvis da han døde?"* :P

Skrevet

Det er en myte?

Spør du et ja/nei-spørsmål uten å forstå svaret når du får et ja/nei-svar?

Hmm...

Caloni Makaroni
Skrevet

Det finnes flere typer tvillinger enn eneggede og toeggede. Noen er speilvendte. :)

Tja. De må jo nødvendigvis være av enten samme egg eller hvert sitt, altså må de være enten en- eller toeggede. Men de kan altså være "speilvendte" eneggede f.eks.? Det var noe sånt jeg tenkte litt på, men så var jeg ikke sikker, og turte ikke lufte tanken :P

Skrevet

Jeg har en nevø som er speilvendt! Mora hdde av og til litt moro med legene som skulle lytte på hjertet hans... ;o)

Skrevet

Tja. De må jo nødvendigvis være av enten samme egg eller hvert sitt, altså må de være enten en- eller toeggede. Men de kan altså være "speilvendte" eneggede f.eks.? Det var noe sånt jeg tenkte litt på, men så var jeg ikke sikker, og turte ikke lufte tanken :P

Ja, men de kan f.eks være av samme egg og samme sæd-celle, eller samme egg men 2 sæd-celler. Tror jeg kanskje muligens at jeg erindrer å ha lest et sted.

Annonse

Caloni Makaroni
Skrevet

Ja, men de kan f.eks være av samme egg og samme sæd-celle, eller samme egg men 2 sæd-celler. Tror jeg kanskje muligens at jeg erindrer å ha lest et sted.

*fnise* Du får google det, og holde meg oppdatert ;)

Gjest are you kidding
Skrevet

Det er det dummeste jeg har hørt. Selvsagt er det bare tull.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...