Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest trultemor26

Mitt beste råd til deg er å gå inn med åpent sinn. Du har lest en del om fødsel, da vet du sånn høvelig hva du har i vente, men kanskje ikke helt hvordan, men det er det ingen som vet for hver fødsel er ulik.

Tenk litt på hva du kunne tenke deg av evt smertestillende/lindrende, og kanskje hvilken fødestilling du kunne tenke deg.

Forvent deg sterke smerter, tenk på hva du vil at din mann skal si eller gjøre når det pågår og informer han om dette. Om det er visse ting du vil han skal si som kan hjelpe deg og virke støttende for deg f.eks og informer han om dette.

Tenk på at kroppen din er skapt til å føde barn!

Dette går så bra så!!

Gå inn med åpent sinn!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/262551-gruer-meg/#findComment-2102635
Del på andre sider

Gjest Lissi25

Mitt beste råd til deg er å gå inn med åpent sinn. Du har lest en del om fødsel, da vet du sånn høvelig hva du har i vente, men kanskje ikke helt hvordan, men det er det ingen som vet for hver fødsel er ulik.

Tenk litt på hva du kunne tenke deg av evt smertestillende/lindrende, og kanskje hvilken fødestilling du kunne tenke deg.

Forvent deg sterke smerter, tenk på hva du vil at din mann skal si eller gjøre når det pågår og informer han om dette. Om det er visse ting du vil han skal si som kan hjelpe deg og virke støttende for deg f.eks og informer han om dette.

Tenk på at kroppen din er skapt til å føde barn!

Dette går så bra så!!

Gå inn med åpent sinn!

ja, det går nok bra, men jeg pleier alltid å tenke meg det verste. Er så smal og liten, så jeg håper det går bra. Fordet om jeg prøver å forestille meg hvor vondt det er, så kommer jeg til å få meg et sjokk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/262551-gruer-meg/#findComment-2102663
Del på andre sider

Gjest Jente31

ja, det går nok bra, men jeg pleier alltid å tenke meg det verste. Er så smal og liten, så jeg håper det går bra. Fordet om jeg prøver å forestille meg hvor vondt det er, så kommer jeg til å få meg et sjokk.

Vet du, jeg tror det kommer til å gå mye bedre enn du tror. Når fødselen er i gang, så har du nok å tenke på, bl.a spenningen/gleden ved det å skulle få møte barnet ditt.

Ingen fødsler er like, og jeg vil påstå det er umulig å forestille seg på forhånd hvor vondt det blir.

Men vær gjerne forberedt på hva du kunne tenke deg av smertestillende, fødestilling/måte o.l. For en fødsel kan gå mye raskere enn du tror!

Forsøk å ikke tenke så negativt på dette, men prøv å glede deg over din graviditet. Det er en unik og spesiell opplevelse.

Selv har jeg født 2 barn med 1 1/2 års mellomrom, og ingen av mine fødsler var like.. Det hjalp meg mye å vite at jeg måtte gjennom det uansett om jeg ville eller ei, og at jeg heller ikke visste hva jeg skulle gjennom, særlig første gang.

Lykke til:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/262551-gruer-meg/#findComment-2102725
Del på andre sider

Gjest Lissi25

Vet du, jeg tror det kommer til å gå mye bedre enn du tror. Når fødselen er i gang, så har du nok å tenke på, bl.a spenningen/gleden ved det å skulle få møte barnet ditt.

Ingen fødsler er like, og jeg vil påstå det er umulig å forestille seg på forhånd hvor vondt det blir.

Men vær gjerne forberedt på hva du kunne tenke deg av smertestillende, fødestilling/måte o.l. For en fødsel kan gå mye raskere enn du tror!

Forsøk å ikke tenke så negativt på dette, men prøv å glede deg over din graviditet. Det er en unik og spesiell opplevelse.

Selv har jeg født 2 barn med 1 1/2 års mellomrom, og ingen av mine fødsler var like.. Det hjalp meg mye å vite at jeg måtte gjennom det uansett om jeg ville eller ei, og at jeg heller ikke visste hva jeg skulle gjennom, særlig første gang.

Lykke til:)

Takk. Gleder meg til den fantastiske følelsen det skal være å få nurket oppå magen for første gang.Da glemmer man fødselen fort. Og gleder meg sånn til å bli kjent med den lille.

Det blir ekstra spennende å ta imot den lille når jeg ikke vet kjønnet.Det er visst ikke så vanlig å ikke vite det sa jordmor. Lurer fælt på hvilket kjønn det er . Det spiller ingen rolle, men man blir jo døds nysgjerrig. Litt dumt akkurat nå når det er så mye søtt babyklær på salg. Ikke mye gult og grønt å velge i. :)Kanke handle klær før babyen er født. Litt dumt, men den spenningen det er å ikke vite kjønn....

Tenker ikke på annet en babyting for tida. Må få litt ut her.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/262551-gruer-meg/#findComment-2103046
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lissi25

Hei hei.. Jeg har termin 19 mars.. Du da? Jeg har også begynt å grue meg litt til fødselen, men er mitt 2 barn så vet jo litt hva jeg går til.. Er det ditt første?

Prøv å ikke gru deg, det går sikkert mye bedre enn du tror =)

Ja, det er mitt første. Jeg har termin 26 mars

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/262551-gruer-meg/#findComment-2104315
Del på andre sider

Samme hvor mye du leser og hvor mange fødselshistorier du hører er det ingenting som kan forberede deg på din egen fødsel.

Det du vet er at det kommer til å gjøre vondt. Men det er ulikt alle andre vondter du har hatt. Dette fordi du får pauser imellom, og fordi du vet hvorfor du har vondt, og du vet det kommer til å gå over (en gang).

Det kan være greit å tenke litt gjennom hva du ønsker å gjøre under fødselen. Vil du ha medikamentell smertelindring? Vil du bruke akupunktur (som ikke lindrer smerter, men som kan gi deg mer ro)? Vil du visualisere?

Snakk med den som skal være sammen med deg under fødselen om at du tror det kan være greit med (hva du tro måtte være greit). MEn si klart i fra at du kan endre mening hvert sekund under fødselen. Du vet ikke hvordan du reagerer på berøring bl.a. når du er i fødsel.

En fødsel er kjempespennende! Greit at det er vondt, men det er jo et helt mirakel det som skjer. Det kommer faktisk et helt nytt menneske ut av deg!!!

Gled deg du!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/262551-gruer-meg/#findComment-2106298
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...