Gjest wangasa Skrevet 17. januar 2007 Skrevet 17. januar 2007 Hun er i begynnelsen av tenårene. Hun er altfor glad i fet og søt mat. Hun liker ingen mat som er sunn heller. Hva skal jeg gjøre uten å ydmyke henne. Hun har nok noen kg for mye. Hun hater aktiviteter, og er kanske makelig av seg. Det er ikke jeg eller faren som har påvirket henne, da vi har en sunt kosthold og er aktive. 0 Siter
pekkaline Skrevet 17. januar 2007 Skrevet 17. januar 2007 Kanskje hun kunne få krom tabeletter? Det demper søt hungeren. Det er vel hormonene som styrer ivei her. Du kan unngå å kjøpe for mye av det hun vil ha. Lag et fat med oppskjærte grønnsaker og frukt som du setter i lukket bolle i kjøleskapet. Lettere å ta det da. 0 Siter
Lillemus Skrevet 17. januar 2007 Skrevet 17. januar 2007 Se f.eks. "Slankekolonien" eller andre slike programmer på tvnorge sammen med henne. Jeg er like skrekkslagen hver gang... Hvordan er det mulig at guttunger i begynnelsen av tenårene blir over 150 kg?! Foreldrene bare fniste litt brydd:"Det er så vanskelig å nekte ham noe..."!!!! 0 Siter
Gjest Signert Skrevet 17. januar 2007 Skrevet 17. januar 2007 Oioi.. du må ikke nevne at hun har noen kg for mye. Sørg heller for at dere ikke har søt og fet mat i huset. Er det ingen aktiviteter hun liker? Prøv å oppfordre til aktivitet som ikke er trening, f.eks. betalt husarbeid. Husk at mat for mange er knyttet til følelser. Hvordan har hun det? Prøv å prate med henne om det uten å spørre henne ut. Legg merke til om hun f.eks. er lei seg eller sint og ta det evt. opp da. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.