Gå til innhold

FU: Hva er din største svakhet? (mat & drikke)

Anbefalte innlegg

Gjest Slankiss
Skrevet

Hos meg er det helt klart kaffe!

De siste årene har jeg vært storforbruker av Nescafe cappuccino. Bruker den uten sukker og har i suketter selv da, men likevel.

Uansett hvor usunt det er så vil jeg ALDRI kutte ut morgenkoppen med cappuccino. I perioder begrenser jeg meg utover dagen, men morgenkoppen? ALDRI!

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Cinnamona

3

• Ugga Bugga

3

• fuji1365380447

2

• ShitDiddelyDo

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Den sorte enke
Skrevet

Har en svakhet for marsmellows og rødvin...

Skrevet

Det er vel ingen stor svakhet, vel? ;)

Min største svakhet i matveien er alt som har med sjokolade å gjøre: kakao, non-stop, crispo, sjokoladekake med glasur, brownies, muffins og donuts med sjokoladetrekk.

Og store, saftige hamburgere :D

Skrevet

Har en svakhet for marsmellows og rødvin...

Åh, rødvin glemte jeg...

Gjest Slankiss
Skrevet

Det er vel ingen stor svakhet, vel? ;)

Min største svakhet i matveien er alt som har med sjokolade å gjøre: kakao, non-stop, crispo, sjokoladekake med glasur, brownies, muffins og donuts med sjokoladetrekk.

Og store, saftige hamburgere :D

Kanskje ikke en enorm svakhet, men den er stor nok mtp at jeg aldri i livet slutter med det! :)

Gjest NurseNovel
Skrevet

Det må bli pepsi-max.

Samme her. Uten tvil Pepsi Max.

fuji1365380447
Skrevet

PepsiMax!

Har prøvd flere ganger å slutte, men jeg havner "på kjøret" gang på gang ;-)

Skrevet

Sjokolade, helt klart. Og rødvin. Egentlig er jeg generelt altfor glad i mat. ;)

Skrevet

Kanskje ikke en enorm svakhet, men den er stor nok mtp at jeg aldri i livet slutter med det! :)

Hehe, jeg forstår hva du mener :) Kommer aldri til å slutte å spise sjokolade jeg heller, men det er i hvert fall ikke hver dag lenger.

Gjest nicole40
Skrevet

Fløtegratinerte poteter med hvitløk og biff.Får vann i munnen mens jeg lager det.....

Skrevet

PepsiMax!

Har prøvd flere ganger å slutte, men jeg havner "på kjøret" gang på gang ;-)

Du slutter når du er motivert for det. Enkelt og greit.

fuji1365380447
Skrevet

Du slutter når du er motivert for det. Enkelt og greit.

Nettopp - men hva er egntlig motivasjonen?

Det er en vag følelse av at det ikke er direkte sunt, men ingen som sier at det er direkte farlig.

Og jeg drikker ikke kaffe, så det er ikke så mye koffein jeg egentlig får i meg.

Men likevel så har jeg en følelse av at jeg ikke burde drikke PepsiMax.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Regner ikke kaffe som en svakhet. Et par daglig doser med skikkelig gourmetkaffe fra Kaffebrenneriet, deilig tilberedt på presskanne, er ingen svakhet, men trivsel.

Men jeg har en svakhet for snus. Snuser mer enn jeg burde. Er ikke avhengig av nikotinen, men det virker som om det har blitt en vane å ha noe i overleppa.

Ellers har jeg intet jeg må ha hver dag.

sunnie1365380407
Skrevet

Jeg har blitt helt hekta på Dr. Kvargs spelt knekkebrød. De er rågode og svin-dyre og jeg spiser dem til frokost, lunsj og kvelds. Klarer ikke slutte. Er kanskje ikke den mest usunne svakheten, men det svir i pengeboka, hehe...

Kaffe ligger også høyt på listen, men uten melk og sukker.

Skrevet

Regner ikke kaffe som en svakhet. Et par daglig doser med skikkelig gourmetkaffe fra Kaffebrenneriet, deilig tilberedt på presskanne, er ingen svakhet, men trivsel.

Men jeg har en svakhet for snus. Snuser mer enn jeg burde. Er ikke avhengig av nikotinen, men det virker som om det har blitt en vane å ha noe i overleppa.

Ellers har jeg intet jeg må ha hver dag.

Forsøkt å "snuse" noe annet enn snus et par dager? F.eks stikke fishermanns friends el lignende oppi leppa istedet for prisen?

Hehe. Du finner fort ut at du er nok mer avhengig av Kong Nikotin enn du tror;-)

Gubben min sa akkurat det samme - kronisk snuser gjennom mange år. Han sleit noen uker da han slutta, ja. Hehe. Svettetokter og hele pakka.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...