Gå til innhold

FU: Hva er din største svakhet? (mat & drikke)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blitt helt hekta på Dr. Kvargs spelt knekkebrød. De er rågode og svin-dyre og jeg spiser dem til frokost, lunsj og kvelds. Klarer ikke slutte. Er kanskje ikke den mest usunne svakheten, men det svir i pengeboka, hehe...

Kaffe ligger også høyt på listen, men uten melk og sukker.

Jeg kjøpte en pakke økologiske spelt-knekkebrød her om dagen, ikke av det merket du nevner da. De var svindyre, 30,- for 8 knekkebrød og de er ikke gode i det hele tatt! Steinharde og ikke smaker de godt heller.

Egentlig burde jeg skjønt det for jeg har smakt vanlig speltbrød og jeg liker ikke smaken av spelt tydeligvis.

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Cinnamona

3

• Ugga Bugga

3

• fuji1365380447

2

• ShitDiddelyDo

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Dobbel latte og brownie. Men ser ikke på det som en svakhet. Ser på det som livskvalitet. Har stor glede av det! :)

sunnie1365380407
Skrevet

Jeg kjøpte en pakke økologiske spelt-knekkebrød her om dagen, ikke av det merket du nevner da. De var svindyre, 30,- for 8 knekkebrød og de er ikke gode i det hele tatt! Steinharde og ikke smaker de godt heller.

Egentlig burde jeg skjønt det for jeg har smakt vanlig speltbrød og jeg liker ikke smaken av spelt tydeligvis.

Liker du dem ikke? Hmm, jeg syns de er kjempegode jeg, men jeg liker spelt da ;)

Skrevet

Jeg er hekta på pizza. Har alltid 3-5 first price i fryseren og spiser sikker annenhver dag. Putter på masse godt og putter i mikroen. Jeg har mikro med crisp og stekeplate da.

Gjest girasol
Skrevet

Oj, det er sikkert de samme knekkebrødene som jeg er aldeles hekta på!! Jeg elsker smaken av spelt og frø, og jo hardere jo bedre! Det finnes en variant av dem med ost på og, steingode! :) Men jeg spiser ikke mer enn ett om gangen, for de er anske kaloririke ;-)

4barns mor-77
Skrevet

Huff... Må være kaffe dèt vel... Drikker sikkert en 3-4 kanner pr dag. Og nå skal jeg snart på sykehuset for å ta gastroskopi, for å utelukke blødende magesår. Så hvor lurt det er å drikke så mye kaffe kan kanskje diskuteres...?

Skrevet

Oj, det er sikkert de samme knekkebrødene som jeg er aldeles hekta på!! Jeg elsker smaken av spelt og frø, og jo hardere jo bedre! Det finnes en variant av dem med ost på og, steingode! :) Men jeg spiser ikke mer enn ett om gangen, for de er anske kaloririke ;-)

Da er det sikkert de samme ja, for de fantes i to varianter, en mned frø og en med ost. Men nei, de falt ikke i smak hos meg, like greit med den prisen! :o) Men jeg kommer vel til å tvinge i meg de 7 siste også når jeg bare blir frisk og sterk nok til å orke å tygge dem... ;o)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Forsøkt å "snuse" noe annet enn snus et par dager? F.eks stikke fishermanns friends el lignende oppi leppa istedet for prisen?

Hehe. Du finner fort ut at du er nok mer avhengig av Kong Nikotin enn du tror;-)

Gubben min sa akkurat det samme - kronisk snuser gjennom mange år. Han sleit noen uker da han slutta, ja. Hehe. Svettetokter og hele pakka.

Fishermans Friend? Der går grensen! :)

Det er for øvrig ikke noe problem. Ingen grunn til å unngå noe som er godt.

Men når det gjelder avhengihet tror jeg faktisk ikke nikotin biter på meg. Jeg røyka i flere år, men det var også pga trivsel og vane, som med snusen nå, og ikke nikotinen.

Slutta på dagen, men festrøyker fortsatt. No problem.

Skrevet

cheddarost

läkerol salmiak

Egentlig coca cola og ostepop og, men har redusert bruken av de to i det siste av fornuftige årsaker.

Skrevet

Jeg ser ikke på kaffe som en svakhet...? Vanlig kaffe drikker jeg daglig.

Jeg er svak for coca cola og melkesjokolade, men ikke daglig,,,men minst en gang pr uke.

Skrevet

Det er ingenting jeg ikke kan klare meg uten, men min største svakhet er at jeg er generelt alfor glad i mat, og har en tedens til å spise alt for mye.

Skrevet

Jeg er altfor glad i all mat...

Sjokolade, godteri og kaker er vel favoritten.

Skrevet

Hehe, jeg er også avhengig av et par kopper kaffe hver morgen. Dagen blir ikke god uten. Men det regner jeg ikke som noen svakhet da :o)

En svakhet jeg gjerne skulle blitt kvitt, er søthungeren. Jeg bare _må_ ha noe søtt stadig vekk, som oftest blir det sjokolade, men jeg er ikke så kresen så andre søtsaker sklir også ned. Klarte å venne meg av med brusdrikking for noen år siden, men søtsuget har tilsynelatende bare flyttet seg over på andre ting.

Skrevet

Hehe, jeg er også avhengig av et par kopper kaffe hver morgen. Dagen blir ikke god uten. Men det regner jeg ikke som noen svakhet da :o)

En svakhet jeg gjerne skulle blitt kvitt, er søthungeren. Jeg bare _må_ ha noe søtt stadig vekk, som oftest blir det sjokolade, men jeg er ikke så kresen så andre søtsaker sklir også ned. Klarte å venne meg av med brusdrikking for noen år siden, men søtsuget har tilsynelatende bare flyttet seg over på andre ting.

Tydelig utfra nicket ditt at du liker kaffe... :-)

Skrevet

Tydelig utfra nicket ditt at du liker kaffe... :-)

:o)

Skrevet

Brus. Jeg ELSKER brus. Jeg blir alltid litt snurt når folk ler og sier jeg er colaman, og begynner å snakke om hvordan de er glad for at de ikke tar brus ubevisst i hylla, bare fordi de er avhengig. Jeg elsker smaken av brunbrus. Jeg elsker sprudlingen. Jeg trenger ikke særlig mye, jeg synes bare det er skikkelig DEILIG. Nå skal det sies at dette gjelder pepsi, og cola. Jeg har ingen interesse for tab, eller de mange av-artene. De smaker vondt.

Gjest slankiss
Skrevet

Dobbel latte og brownie. Men ser ikke på det som en svakhet. Ser på det som livskvalitet. Har stor glede av det! :)

Men du spiser jo ikke det hver dag vel?

Skrevet

Stratos!!!

Potetgull (den salte fra Maarud) kommer som en god nummer to...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...