kristin1231365381018 Skrevet 18. januar 2007 Skrevet 18. januar 2007 Hei! Det har nå gått fire måneder siden siste menstruasjon(som varte i ca to dager med veldig svak blödning). Jeg har tatt en graviditetstest som viste negativt, og sluttet også på p-pillen i sept/oktober. Jeg er i underkant av 1.65 m höy og veier ca 46 kg, og er derfor redd at mensen kan ha uteblitt pga lav vekt. Er dette et dårlig tegn?? 0 Siter
Gjest kan være årsak Skrevet 18. januar 2007 Skrevet 18. januar 2007 Du veier nok for lite og det kan ha noe å si. Min høyde er som din og jeg føler meg vel rundt 65 kilo. 0 Siter
citygirl Skrevet 18. januar 2007 Skrevet 18. januar 2007 Når fettprosenten faller under en viss verdi og vekten blir for lav, slutter kroppen å produsere hormonene som fører til eggløsning. Når du er så undervektig at du ikke menstruerer, tappes blant annet skjelettet for kalsium og du blir beinskjør. +++ en rekke andre komplikasjoner som ødelagt forbrenning, nedsatt kognitiv funksjon (man blir rett og slett dummere). Ja - dette er et alvorlig faresignal fra kroppen din. Uansett hva som er årsaken til at du er så undervektig - skaff deg hjelp nå. www.iks.no f.eks:-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.