Gå til innhold

Tørker støv av friske epler!

Anbefalte innlegg

Gjest Aimabel
Skrevet

Jeg kjøpte noen knallrøde epler på Ultra et par uker før jul. De var veldig fine å se på, nesten kunstige, men smakte ikke spesielt godt. Derfor ble de liggende i en bolle. Etterhvert begynte vi å lure, eplene holdt seg. Så vi har bare latt de ligge, og de ser fortsatt like knallrøde og fine ut. (må bare tørke støv av dem av og til ;-)

Vurderer å gå over til Økologisk :-/

Skrevet

Jeg har hatt epler i kjøleskapet i laaaaaang tid. Men tenkte da på at de i gamledager lagret epler i kjelleren hele vinteren. Så det var kanskje ikke så rart....

Men det er vel godt at vi ikke vet alt hva maten har gått gjennom på veien.

Gjest Aimabel
Skrevet

Jeg har hatt epler i kjøleskapet i laaaaaang tid. Men tenkte da på at de i gamledager lagret epler i kjelleren hele vinteren. Så det var kanskje ikke så rart....

Ja det er sant, vi lagret faktisk epler på loftet da jeg var liten. Men det var vinterepler fra hagen, de modnet vel i løpet av høsten...? Og så lå de kaldt.

Skrevet

Det er ikke kunstige epler du har da? De smaker ikke godt de heller:-)

Gjest Aimabel
Skrevet

kanskje det ja. Jeg får henge dem på treet neste jul da. Så drar jeg bort til Ultra og sier fra at de ikke må legge pynteepler blandt frukten!

Skrevet

kanskje det ja. Jeg får henge dem på treet neste jul da. Så drar jeg bort til Ultra og sier fra at de ikke må legge pynteepler blandt frukten!

Det er viktig så ingen ødelegger tennene sine.........og fordøyelsen:-)

Skrevet

Omtrent i samme kategori som han fyren på pub som bestilte en øl.

Servitøren kom og la ned en slik pappbrikke og satte ølen oppå.

Han drakk opp og bestilte en ny en, servitøren gjentok "utleveringsprosessen".

dette gjentok seg flere ganger, men mannen ble surere og surere for hver gang.

Til slutt sa han biskt: "En øl til takk, men uten kjeks denne gangen!"

Skrevet

Omtrent i samme kategori som han fyren på pub som bestilte en øl.

Servitøren kom og la ned en slik pappbrikke og satte ølen oppå.

Han drakk opp og bestilte en ny en, servitøren gjentok "utleveringsprosessen".

dette gjentok seg flere ganger, men mannen ble surere og surere for hver gang.

Til slutt sa han biskt: "En øl til takk, men uten kjeks denne gangen!"

Hehe.....

Skrevet

Huff da, de er nok fulle av sprøytemidler de da...

Men jeg har hørt at økologiske også får litt av dette, spesielt de som skal til utlandet.... (bare hørt, ikke sett)

Skrevet

Ja det er sant, vi lagret faktisk epler på loftet da jeg var liten. Men det var vinterepler fra hagen, de modnet vel i løpet av høsten...? Og så lå de kaldt.

Ja, stor forskjell på om de ligger kaldt. Litt skremmende hva som gjøres med en del frukt/grønt for at det skal holde seg...

Skrevet

Ja, men de eplene som lå på loftet endret jo utseende etter hvert. De ble litt skrukkete i skallet, men smakte like godt fordet.

Skrevet

De er sikkert vokset og malt utenpå - men råtne inni. Æsj...

Forsøker å kjøpe norske epler, jeg, men det er bvare om høsten man får tak i det i butikkene. Har hørt at det meste av den norske eplehøsten havner i saftpressa fordi vi forbrukere ikke liker epler med litt små flekker på og sånn. Og det får man jo når man ikke sprøyter, vokse rog maler ytterflaten.

Skrevet

Ja, men de eplene som lå på loftet endret jo utseende etter hvert. De ble litt skrukkete i skallet, men smakte like godt fordet.

Ja, husker det. Min gamle bestemor legger fortsatt epler i kjelleren på vinteren:-)

hidi, the scorpion
Skrevet

De er sikkert vokset og malt utenpå - men råtne inni. Æsj...

Forsøker å kjøpe norske epler, jeg, men det er bvare om høsten man får tak i det i butikkene. Har hørt at det meste av den norske eplehøsten havner i saftpressa fordi vi forbrukere ikke liker epler med litt små flekker på og sånn. Og det får man jo når man ikke sprøyter, vokse rog maler ytterflaten.

Norske epler er ikke de beste i verden...Er vokst opp med eplehage, og de fleste av eplene ble brukt til saft...

Forbrukerne vil ha store, røde, saftige epler. Kjøper selv utenlandske epler av nettopp den typen. Når vi dør er det neppe pga eplespising, men pga all forurensing i lufta!

Skrevet

Norske epler er ikke de beste i verden...Er vokst opp med eplehage, og de fleste av eplene ble brukt til saft...

Forbrukerne vil ha store, røde, saftige epler. Kjøper selv utenlandske epler av nettopp den typen. Når vi dør er det neppe pga eplespising, men pga all forurensing i lufta!

Og ellers har du det bare bra???

*rister på hodet*

hidi, the scorpion
Skrevet

Og ellers har du det bare bra???

*rister på hodet*

Må være i dine øyne jeg sa noe galt nå...!

Har det bra ellers...

Har DU?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...