Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som jeg ble anbefalt her så søkte jeg om konto i Skandiabanken. Det gikk greit, men bankkort kunne jeg ikke få. Hvorfor?

Jeg lå bare 1500 kr over det som man må ha som årsinntekt. Kjenner jeg er kjempeforbannet. Jeg ringte og kan ikke akkurat si at mannen var særlig serviceminded. Ikke hjalp det at jeg eide leiligheten min uten særlig lån, ikke hjalp bruttoinntekten min som er ca 180 000. Jeg kunne rett og slett ikke få kort. Jeg kunne selvfølgelig sette inn hele trygde mi den 20. men da fikk jeg kort etter en uke og hva skal jeg handle for i mellomtiden.

Er det noen andre banker som har gebyrfrie kort slik at jeg slipper å betale penger hver gang jeg drar kortet.

Nå er jeg irritert over Skandiabanken, jeg har aldri overtrukket kontoen min, aldri hatt en betalingsanmerkning, jeg har bare særfradrag pga sykdom og dermed ble inntekta mi for liten.

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

21

• keinstein

4

• nick

3

• hidi, the scorpion

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg hater storbanker som pesten! Aldri service for småkunder. Jeg har kort og lån i min lille nærbank, og får all den servicen jeg ønsker! Og betaler heller litt, når jeg trekker kortet mitt.

Har spart meg for mye irritasjon, gitt!

Skrevet

Jeg hater storbanker som pesten! Aldri service for småkunder. Jeg har kort og lån i min lille nærbank, og får all den servicen jeg ønsker! Og betaler heller litt, når jeg trekker kortet mitt.

Har spart meg for mye irritasjon, gitt!

Jeg tror jeg holder meg til den banken jeg har men skulle gjerne hatt et kort som ikke kostet så mye å dra.

Har prøvd flere. På postbanken forsvant penger ut av kontoen i det blå, neste bank hadde skyhøye gebyrer, denne er sånn omtrent midt i mellom. Jeg overlever med det framfor en bank hvor man møter en frekkas når man ringer.

Grrrr.

Skrevet

Er det vanlig at man må ha en minsteinntekt for å få bankkort?!

Jeg har DnBnor og betaler en fast sum pr. mnd, og utover det er det ingen gebyrer på kortbruk, ikke innenlands i alle fall. I tillegg har banken en tobb-avtale så jeg får gunstige vilkår også.

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg tror jeg holder meg til den banken jeg har men skulle gjerne hatt et kort som ikke kostet så mye å dra.

Har prøvd flere. På postbanken forsvant penger ut av kontoen i det blå, neste bank hadde skyhøye gebyrer, denne er sånn omtrent midt i mellom. Jeg overlever med det framfor en bank hvor man møter en frekkas når man ringer.

Grrrr.

Helt enig!

Arrogante drittsekker. Når du handler ta ut penger på kortet til neste gang du skal handle, så halverer du kortforbruket, samt at du har noen kontanter, men ikke for mye.

Var fast kunde i DNB fra dengang de hette DNC, men tror du jeg fikk lån der? Nei!

Opprettet nytt forhold i banken jeg har nå, og fikk huslån på dagen...Huset var dengang verdt det dobbelte av hva jeg lånte, og i dag enda mer...

Skrevet

Er det vanlig at man må ha en minsteinntekt for å få bankkort?!

Jeg har DnBnor og betaler en fast sum pr. mnd, og utover det er det ingen gebyrer på kortbruk, ikke innenlands i alle fall. I tillegg har banken en tobb-avtale så jeg får gunstige vilkår også.

Jeg skal sjekke litt rundt om hva som lønner seg. Frekke fyren i banken som ikke ville gi meg kort. Jeg følte meg skikkelig snytt.

Skrevet

Du må ha 16000 på konto for å bestille kort. Etter det er det ingen som sjekker hvor mye du har på konto. Så sett inn pengene neste gang du har, bestill kortet og sjekk at bestillingen går gjennom, og så kan du overføre tilbake til din vanlige konto det du trenger for å leve til kortet kommer.

Gjest har aldri hørt om dette
Skrevet

Hva i alle dager? Dette hørte ikke jeg snakk om da jeg bestilte kort i skandiabanken. Det var for noen år siden rett nok men...

Skrevet

Du må ha 16000 på konto for å bestille kort. Etter det er det ingen som sjekker hvor mye du har på konto. Så sett inn pengene neste gang du har, bestill kortet og sjekk at bestillingen går gjennom, og så kan du overføre tilbake til din vanlige konto det du trenger for å leve til kortet kommer.

Kan jeg bare sette pengene inn, bestille kort og så sette dem tilbake igjen med en gang altså.

Da er det jo en mulighet.

Skrevet

Hva i alle dager? Dette hørte ikke jeg snakk om da jeg bestilte kort i skandiabanken. Det var for noen år siden rett nok men...

Venninna mi sier også at dette må være noe nytt for hun fikk kort uten problem og hun har 5000 kr mindre enn meg i mnd.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Tror ikke Landkreditt krever noen inntekt.

Jeg har i hvert fall ikke lønnskontoen min hos dem, men jeg fikk likevel bankkort.

Må sies at jeg har sparekontoen min der.

Skrevet

Tror ikke Landkreditt krever noen inntekt.

Jeg har i hvert fall ikke lønnskontoen min hos dem, men jeg fikk likevel bankkort.

Må sies at jeg har sparekontoen min der.

Jeg kan godt sette sparepengene mine over for å få kort. Jeg ble mest forbannet fordi mannen var en frekkas og måten han sa at jeg sikkert hadde betalingsanmerkninger. Jeg ble så rasende.

Takk :o)

Gjest mandolina
Skrevet

Hei!

Vi har brukt Skandiabanken i mange år, og er veldig fornøydde med å ikke betale gebyr for å bruke våre egne penger.

Da vi fikk kort var det bare et kriterium at det sto 15.000 kr på konto, og så satte vi inn dette beløpet, men etterpå så har vi ikke stående så stort beløp på konti, som disponeres med kort, vi har opprett flere konti som vi overfører penger til og fra som det passer oss.

Og som sagt, så er alt gebyrfritt, og rentene tilskrives kontiene een gang i måneden, kontiene disponeres via internett, enkelt og greit.

Hilsen

Skrevet

Hei!

Vi har brukt Skandiabanken i mange år, og er veldig fornøydde med å ikke betale gebyr for å bruke våre egne penger.

Da vi fikk kort var det bare et kriterium at det sto 15.000 kr på konto, og så satte vi inn dette beløpet, men etterpå så har vi ikke stående så stort beløp på konti, som disponeres med kort, vi har opprett flere konti som vi overfører penger til og fra som det passer oss.

Og som sagt, så er alt gebyrfritt, og rentene tilskrives kontiene een gang i måneden, kontiene disponeres via internett, enkelt og greit.

Hilsen

Jeg skjønner det men når det skal være så vanskelig å få kort.

Jeg fikk i banken som nick anbefalte med en gang.

Skrevet

Ha, der fikk jeg konto med en gang. Takk.

Da var du heldigere enn meg, de bruker posten til å verifisere identiteten, og det er litt langt å dra for meg.

Jeg har fikset det på en annen måte, så nå venter jeg på svar.

Gamlebanken min slo et uttaksgebyr på 2000 kr i hodet på meg, så de kan drite og dra.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg kan godt sette sparepengene mine over for å få kort. Jeg ble mest forbannet fordi mannen var en frekkas og måten han sa at jeg sikkert hadde betalingsanmerkninger. Jeg ble så rasende.

Takk :o)

Høres merkelig ut.

Da jeg nylig bestilte kort i Landkreditt kredittsjekka de meg.

Gjorde de ikke det med deg?

Kanskje de rett og slett er late. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...