Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da var du heldigere enn meg, de bruker posten til å verifisere identiteten, og det er litt langt å dra for meg.

Jeg har fikset det på en annen måte, så nå venter jeg på svar.

Gamlebanken min slo et uttaksgebyr på 2000 kr i hodet på meg, så de kan drite og dra.

Det gikk på to sekunder så fikk jeg beskjed om at jeg var velkommen som kunde og skulle få kort, ID og det jeg trengte i posten om noen dager.

Jeg skjønner virkelig ikke hva skandiabanken holder på med og servicen var elendig og alt økonomisk rundt meg er i orden, det eneste er at jeg har lav inntekt.

Håper det ikke tar for lang tid for deg da :o)

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

21

• keinstein

4

• nick

3

• hidi, the scorpion

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Høres merkelig ut.

Da jeg nylig bestilte kort i Landkreditt kredittsjekka de meg.

Gjorde de ikke det med deg?

Kanskje de rett og slett er late. :)

Jeg ble kredittsjekket og alt var i orden. Bare det at de antagelig synes jeg hadde for liten inntekt selv om jeg lå over det de anså som grensa for å få kort.

Skrevet

Er det vanlig at man må ha en minsteinntekt for å få bankkort?!

Jeg har DnBnor og betaler en fast sum pr. mnd, og utover det er det ingen gebyrer på kortbruk, ikke innenlands i alle fall. I tillegg har banken en tobb-avtale så jeg får gunstige vilkår også.

Da jeg fikk det ene kortet mitt var det nok at jeg fikk stipend. Da jeg fikk det andre kortet mitt sjekket de bare saldoen på konto.

Skrevet

Det gikk på to sekunder så fikk jeg beskjed om at jeg var velkommen som kunde og skulle få kort, ID og det jeg trengte i posten om noen dager.

Jeg skjønner virkelig ikke hva skandiabanken holder på med og servicen var elendig og alt økonomisk rundt meg er i orden, det eneste er at jeg har lav inntekt.

Håper det ikke tar for lang tid for deg da :o)

Det er bare det at jeg bor i utlandet som kompliserer det hele.

Jeg har vurdert Skandiabanken, men når du forteller din opplevelse så mister jeg interessen. Jeg tåler ikke nedlatende og dårlig kundebehandling.

Yabank kommer bra ut på tester, og de mailene jeg har hatt med dem har vært helt OK.

Gjest Nettbankbruker
Skrevet

Prøv www.dinbank.no

Liten nettbank med grei service. Og null gebyrer.

Skrevet

Jeg satte inn 15 000, bestilte kort og brukte av pengene etterhvert. Det jeg fikk beskjed om var at det måtte stå 15 000 inne i bestillingsøyeblikket.

Men kan jo hende de har endret reglene siden den gang.

Skrevet

Det er bare det at jeg bor i utlandet som kompliserer det hele.

Jeg har vurdert Skandiabanken, men når du forteller din opplevelse så mister jeg interessen. Jeg tåler ikke nedlatende og dårlig kundebehandling.

Yabank kommer bra ut på tester, og de mailene jeg har hatt med dem har vært helt OK.

Det er godt å høre siden jeg egentlig ikke har hørt om den før. Men siden du anbefaler og det jeg leste på nettsiden virket veldig greit så stoler jeg på at dette går fint.

Jeg vil bare ha en ekstra konto og betale regninger fra og bruke når jeg handler som er uten gebyr. Jeg ser jo at gebyrene er for høye i den banken jeg bruker.

Skrevet

Prøv www.dinbank.no

Liten nettbank med grei service. Og null gebyrer.

Nå prøver jeg den Yabanken først, jeg har shoppet bank og forsikringer før og byttet flere ganger og det er første gangen jeg ikke er blitt velkommen som kunde uten masse tull.

Skrevet

Jeg satte inn 15 000, bestilte kort og brukte av pengene etterhvert. Det jeg fikk beskjed om var at det måtte stå 15 000 inne i bestillingsøyeblikket.

Men kan jo hende de har endret reglene siden den gang.

Men jeg hadde ikke lyst å sette inn penger uten å ha mulighet til å bruke dem med en gang. Det er det jeg får i mnd og jeg må ha mat første uka også :o)

Skrevet

De ber om kredittopplysninger, og de skal du få kopi av i posten. Der får du en karakter.

Se hva det står i den, kanskje noe er feil?

Skrevet

De ber om kredittopplysninger, og de skal du få kopi av i posten. Der får du en karakter.

Se hva det står i den, kanskje noe er feil?

Det er ikke noe feil på den. Jeg har ingen anmerkninger men som sagt liten inntekt pga særfradrag for sykdom.

Skrevet

De har bare garanti fra svenske staten for 150 000 kr pr person. Norske banker har 1 mill. I tilfelle de går konkurs.

Skrevet

De har bare garanti fra svenske staten for 150 000 kr pr person. Norske banker har 1 mill. I tilfelle de går konkurs.

Aha, da lønner det seg ikke å ha en større sparekonto enn 150 000 kr i Skandiabanken.

Jeg skal ikke ha konto der ;o)

Skrevet

Det er ikke noe feil på den. Jeg har ingen anmerkninger men som sagt liten inntekt pga særfradrag for sykdom.

Kan du ta opp et lite lån i mens, i din gamle bank?

Skrevet

Kan du ta opp et lite lån i mens, i din gamle bank?

Nei, nå ordnet det seg i Yabank så da prøver jeg det i steden. Bra rente og gebyrfritt der også :o)

Og det gikk fort og greit og uten problemer og de har til og med kontor i Oslo hvis jeg skulle trenge det.

Skrevet

Nei, nå ordnet det seg i Yabank så da prøver jeg det i steden. Bra rente og gebyrfritt der også :o)

Og det gikk fort og greit og uten problemer og de har til og med kontor i Oslo hvis jeg skulle trenge det.

250 kr for VISA-kort.

Postbanken kosta meg 2000 kr netto pr år i div gebyrer.

Skrevet

250 kr for VISA-kort.

Postbanken kosta meg 2000 kr netto pr år i div gebyrer.

Jeg betaler ganske mye i gebyr i min bank også og det er jeg lei av.

Caloni Makaroni
Skrevet

Har ikke lest resten av tråden, men jeg har akkurat opprettet konto i http://www.yabank.no. Samme betingelser som Skandiabanken,- 250 kroner i året, og alt ellers gebyrfritt. Og så slipper du sertifikatordningen til Skandiabanken. Den har også betydelig høyere rente. Jeg har bare flyttet over sparepengene mine dit, for jeg orker ikke bytte "kort-konto" ennå.

Caloni Makaroni
Skrevet

Venninna mi sier også at dette må være noe nytt for hun fikk kort uten problem og hun har 5000 kr mindre enn meg i mnd.

Jeg fikk konto der for såvidt over 5 år siden. Da var det krav om minstelønn eller 15.000 på konto, så helt nytt er det nok ikke.

Husker det irriterte meg grenseløst da jeg var rundt 16 og jeg ikke fikk ha konto der bare fordi jeg var under 18.

Skrevet

Kan jeg bare sette pengene inn, bestille kort og så sette dem tilbake igjen med en gang altså.

Da er det jo en mulighet.

Jepp, de sjekker bare idet kortbestillingen går igjennom. Så la pengene stå inne i et døgns tid eller noe slikt etter du bestiller kortet, så burde det gå helt fint.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...