Gå til innhold

min eks-narkomane kjæreste ruser seg igjen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Jeg synes du er tøff som setter som utgangspunkt at du ikke vil bryte med kjæresten til tross for hans tilbkefall.

Det tror jeg må oppleves som en solid støtte for din kjæreste. Hvis det samtidig kan bidra til å få han vekk fr rusen igjen, er det enda bedre.

Hva fikk han rusfri forrige gang? Kan du bruke erfaringene fra den gang nå?

Hvem kan kan kobles på for hjelp?

Min erfaring med narkomane er at rustrangen ikke går over av seg selv. Det innbærer alltid beinhard jobbing, selvdisiplin og fremfor alt sterk motivasjon for å bli rusfri.

Men nå har han jo deg. Det skulle være en solid motivasjon.

anonymannie

Hei!

Jeg synes du er tøff som setter som utgangspunkt at du ikke vil bryte med kjæresten til tross for hans tilbkefall.

Det tror jeg må oppleves som en solid støtte for din kjæreste. Hvis det samtidig kan bidra til å få han vekk fr rusen igjen, er det enda bedre.

Hva fikk han rusfri forrige gang? Kan du bruke erfaringene fra den gang nå?

Hvem kan kan kobles på for hjelp?

Min erfaring med narkomane er at rustrangen ikke går over av seg selv. Det innbærer alltid beinhard jobbing, selvdisiplin og fremfor alt sterk motivasjon for å bli rusfri.

Men nå har han jo deg. Det skulle være en solid motivasjon.

han var rusfri da jeg møtte ham, så jeg kan vel egentlig ikke ta direkte fordel av erfarningene hans fra da han ble rusfri. men jeg vet at han var svært motivert, og jeg vet at han strevde lenge før han kom inn på klinikk. han har selv sagt at jeg er all motivasjonen han trenger, men det ser jo ikke akkurat ut som det gjelder nå lenger. kanskje var det sant, men er det ikke mer - i så fall er det jo negativt å ha en eneste person som motivasjon. men vi elsker hverandre fortsatt, og i klare øyeblikk er han svært lei seg og har ikke lyst til å ruse seg. i forhold til tidligere erfaringer bør jo det å være på klinikk være positivt, og hvis jeg får ham til å gå med på det i et av disse klare øyeblikkene kan det vel gå bra? men jeg vil jo være sammen med ham. hvordan går jeg frem? har sett på nettet at borgestadklinikken har opplegg for familier - men når vi bare er (uoffisielle) samboere, kan jeg bli med ham? finnes det andre behandlingsinstitusjoner enn borgestadklinikken, og hvordan går jeg frem? og sist, men ikke minst: hva gjør jeg med den enorme bekymringen og angsten jeg får når han drar til et annet sted for å ruse seg og blir borte i flere døgn, ikke ringer...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...