Gå til innhold

Min mann

Gjest reddforminmann

Anbefalte innlegg

Gjest reddforminmann
Skrevet

Mannen min har over flere år hostet sånn i ny og ne. Men i det siste har det utviklet seg så mye at han fikk astma medisin av fastlegen, fordi det var det legen trodde det var etter å ha sendt han på røntgen av lunger og alt var fint. Men Den medisinen hjalp han ikke og han har bare blirr verre. Nå skal vi kvitte oss med hunden fordi han var hos legen og reagerte veldig lite på katt og hund. Men for å være helt sikker, har jeg bestemt at hans helse for komme først og samtidig sørge for at hund kommer i godt hjem. Men jeg byttet fastlegen vår, fordi jeg følte at han forrige ikke var flink. Så dro han nettopp nå ned til den nye fastlegen og fikk tatt masse blodprøver og allergi testing ble foretatt. Han har skikkelig pollen allergi noe vi har visst om. Jeg er SÅ bekymret ! ! Jeg går bare og er livredd for om han kan ha noe kreft altså. Vi har røkt men lite. Og vi har sluttet. Han sine røntgen bilder var fine men hva er det da som forårsaker hosten? Uff blir så dårlig i magen her jeg sitter...

Skrevet

Synes mannen din burde bli sjekket med tanke på hjertet.Jeg kommer fra en "hjertefamilie", og vet at hjerteproblemer kan manifestere seg som respirasjonsproblemer.

Lykke til.

Gjest mizfornøyd
Skrevet

Synes mannen din burde bli sjekket med tanke på hjertet.Jeg kommer fra en "hjertefamilie", og vet at hjerteproblemer kan manifestere seg som respirasjonsproblemer.

Lykke til.

takk dette skal jeg fortelle videre. Er takknemlig for alle svar :D

Skrevet

I og med mannen din hoster ofte, og han er tidligere røyker er det viktig å sjekke lungene nøye. Har legen testet alfa1-antitrypsin nivået hans? Har mannen din tatt en spirometri/pusteprøve? Dette er prøver som burde tas for å utelukke KOLS, som desverre er mye mer vanlig enn lungekreft.

Legger ved en link som kan være informativ:

http://www.lhl.no/portal/page?_pageid=513,189797&_dad=portal&_schema=PORTAL&articleId=16393&artSectionId=2191

Skrevet

I og med mannen din hoster ofte, og han er tidligere røyker er det viktig å sjekke lungene nøye. Har legen testet alfa1-antitrypsin nivået hans? Har mannen din tatt en spirometri/pusteprøve? Dette er prøver som burde tas for å utelukke KOLS, som desverre er mye mer vanlig enn lungekreft.

http://www.lhl.no/portal/page?_pageid=513,189797&_dad=portal&_schema=PORTAL&articleId=16393&artSectionId=2191

Jezzes..det skal stå

--tidligere røyket..

(trøtt i dag gitt)

Gjest reddforminmann
Skrevet

Han sa at han hadde blitt satt på en trimsykkel og at alt var bra. Må også legge til at mannen min lager/produserer mel. Han har gjort det de siste 10 år. Tusen takk for link og informasjon og svar.

hidi, the scorpion
Skrevet

takk dette skal jeg fortelle videre. Er takknemlig for alle svar :D

Min far hadde også veldig hoste, og han var storrøyker. Fikk beskjed om at han muligens hadde astma, så han kuttet ut røyken tvert, men det var heller ikke astma!

Lungekreft ville de sett på bildene og kols stopper opp, når man ikke lenger røyker.

Jeg ville også anbefalt din mann å få sjekket hjertet skikkelig.

Lykke til!

Skrevet

Han sa at han hadde blitt satt på en trimsykkel og at alt var bra. Må også legge til at mannen min lager/produserer mel. Han har gjort det de siste 10 år. Tusen takk for link og informasjon og svar.

Hvis han jobber med mel, så bør han utredes skikkelig for om han kan ha en allergisk reaksjon mot mel.

Skrevet

Lykke til.

No vart æ skræmt!

Jeg bjeffer sånn - og kommer også fra en hjertefamilie.

Gjest reddforminmann
Skrevet

Jezzes..det skal stå

--tidligere røyket..

(trøtt i dag gitt)

Jeg glemte å legge til at han har i det siste begynt å skjelve på venstre hånd altså...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...