Gå til innhold

sykepleier

Gjest vet ikke hva jeg vil utdanne meg som

Anbefalte innlegg

Gjest vet ikke hva jeg vil utdanne meg som
Skrevet

Jeg vet ikke hva jeg vil utdanne meg som, men tenker en del på å bli sykepleier. Kan noen si for og i mot-argumenter?

Er det noen her som er sykepleier og som trives med det som kan si litt om fordeler og ulemper med yrket?

Gjest NurseNovel
Skrevet

Det er et svært variert og spennende yrke. Men det kreves mye selvstendighet og service av deg.Dette ser jeg på som både positivt og negativt:)

Kunne sikkert ha skrevet side opp og side ned om dette yrket, men velger å begrense meg:)

En annen ting som er greit med dette yrket er at du stort sett kan få jobb i hele verden. Dessuten kan du etterutdanne deg til noe du brenner ekstra mye for.

Lykke til med valget du tar:)

Skrevet

Det er et svært variert og spennende yrke. Men det kreves mye selvstendighet og service av deg.Dette ser jeg på som både positivt og negativt:)

Kunne sikkert ha skrevet side opp og side ned om dette yrket, men velger å begrense meg:)

En annen ting som er greit med dette yrket er at du stort sett kan få jobb i hele verden. Dessuten kan du etterutdanne deg til noe du brenner ekstra mye for.

Lykke til med valget du tar:)

Nå bruker du akkurat de samme argumentene som jeg bruker til dattera mi for å trøste henne for øyeblikket. Hun er dritlei av 15 års skolegang uten opphold :o)

Gjest NurseNovel
Skrevet

Nå bruker du akkurat de samme argumentene som jeg bruker til dattera mi for å trøste henne for øyeblikket. Hun er dritlei av 15 års skolegang uten opphold :o)

Hehe, noe må man jo forsøke for å verve folk:)

Skrevet

Jeg har vært sykepleier i mange år, og trives for det meste.

Bakdeler er:

-Mange steder må du jobbe i turnus, dvs aldri fri en hel høytid, du må "alltid" jobbe noen av dagene i jula, påska og div.

- Lønna er ikke voldsomt bra.

- Mange synes det kan være slitsomt å være en person som gir av seg selv hele tiden.

Fordeler:

- Kan jobbe mange forskjellige steder. Også utenom klassiske helseinstitusjoner.

- Kommer i kontakt med mange mennesker på forskjellige steder i livet.

- Givende arbeid synes jeg.

- Kan videreutdanne deg innen mange områder.

- Sjelden problem med å få seg jobb.

- Trivelig yrke alt i alt.

Skrevet

Hehe, noe må man jo forsøke for å verve folk:)

Hun ble vervet av mora til den gangens kjæreste men det er jeg som står for motiveringa for øyeblikket. Nå angrer hun at hun begynte rett fra videregående uten å gjøre noe morsomt først og jeg sier at det er ikke alle som er ferdig utdannet når de er 21 år. Hun er ikke eldre at hun fremdeles kan gjøre det morsomme hun har lyst på når hun er ferdig til sommeren :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...