Gå til innhold

Sparket på dagen

Anbefalte innlegg

Gjest sladderklubben
Skrevet

Fikk høre i dag at mannen til en venninne av en kollega hadde fått beskjed på jobben om å slutte samme dag, men han skulle beholde lønn ut året. Synes dette er merkelig. Han hadde en høy lederstilling. Hva kan han ha gjort, eller ikke gjort? Forsto det slik at han tiltrådte stillingen for veldig kort tid siden, er ikke helt sikker.

Skrevet

Vet ikke hva du syntes var merkeligst: at han måtte slutte på dagen, eller at han fikk lønn ut året.

Vi hadde en hyggelig sjef som plutselig dro sin veg. Vi fikk høre at han var blitt oppsagt siste dagen av prøvetiden. Dersom han du har hørt om var i prøvetiden, var det jo litt rart at han skulle få lønn hele året.

Skrevet

Da har han fått ny jobb hos en konkurrent el. de gjør det sånn da:D

Gjest sladderklubben
Skrevet

Da har han fått ny jobb hos en konkurrent el. de gjør det sånn da:D

Han hadde ingen jobb ifølge mine kilder.

Gjest sladderklubben
Skrevet

Vet ikke hva du syntes var merkeligst: at han måtte slutte på dagen, eller at han fikk lønn ut året.

Vi hadde en hyggelig sjef som plutselig dro sin veg. Vi fikk høre at han var blitt oppsagt siste dagen av prøvetiden. Dersom han du har hørt om var i prøvetiden, var det jo litt rart at han skulle få lønn hele året.

Jeg vet ingenting om prøvetid, men jeg er mest overrasket over at han måtte dra på dagen etter så kort tid. Trodde det var vanlig med advarsler og sjanser, men kanskje det er annerledes for de i høyere stillinger.

Skrevet

Jeg vet ingenting om prøvetid, men jeg er mest overrasket over at han måtte dra på dagen etter så kort tid. Trodde det var vanlig med advarsler og sjanser, men kanskje det er annerledes for de i høyere stillinger.

Det nytter ikke å spekulere på sånt. Kan være mange grunner. Vil de at du skal få greie på det, tar de sikkert kontakt med deg for å si det.

Gjest sladderklubben
Skrevet

Det nytter ikke å spekulere på sånt. Kan være mange grunner. Vil de at du skal få greie på det, tar de sikkert kontakt med deg for å si det.

Det tviler jeg på at de gjør;)

Skrevet

Han hadde ingen jobb ifølge mine kilder.

Da har de nok blitt enige om at han var feil mann for jobben.

Skrevet

Det tviler jeg på at de gjør;)

Da vil de ikke at du skal ha greie på det:-)

Gjest sladderklubben
Skrevet

Da har de nok blitt enige om at han var feil mann for jobben.

Er det vanlig på denne måten? Hvordan blir det for han videre å få ny jobb?

Skrevet

Er det vanlig på denne måten? Hvordan blir det for han videre å få ny jobb?

Det går sikkert bra :)

Gjest sladderklubben
Skrevet

Da vil de ikke at du skal ha greie på det:-)

Tror ikke de har noen minste mening om det.

Gjest sladderklubben
Skrevet

Det går sikkert bra :)

ja det håper jeg, men dette må være litt av et sjokk for han. Jeg prøver å tenke hvordan jeg hadde følt det. Gå hjemme med full lønn og forklare for omgivelsene, huff og huff.

Skrevet

Tror ikke de har noen minste mening om det.

De vet kanskje ikke at du er nyskjerrig på hvorfor han gikk så brått:-)

Skrevet

Slikt skjer i toppene med ugjevne mellomrom. Mye tolereres og aksepteres, men når det først skjer noe skjer det fort.

Jeg vet om to direktører som gkk på dagen, den ene viste det ikke selv, den andre ble ferska med sekeretæren på et stillerom.

Gjest sladderklubben
Skrevet

De vet kanskje ikke at du er nyskjerrig på hvorfor han gikk så brått:-)

Nei det vet det ingenting om. Jeg er rett og slett nysgjerrig på situasjonen, ikke akkurat dem. Hvordan hadde jeg følt det hvis jeg plutselig hadde vært hjemme og måttet fronte omgivelsene.

Gjest sladderklubben
Skrevet

Slikt skjer i toppene med ugjevne mellomrom. Mye tolereres og aksepteres, men når det først skjer noe skjer det fort.

Jeg vet om to direktører som gkk på dagen, den ene viste det ikke selv, den andre ble ferska med sekeretæren på et stillerom.

Ferska med sekretæren på et rom kan jeg ikke tenke meg. Clinton sluttet ikke som president;)

Gjest ferskentre
Skrevet

Nei det vet det ingenting om. Jeg er rett og slett nysgjerrig på situasjonen, ikke akkurat dem. Hvordan hadde jeg følt det hvis jeg plutselig hadde vært hjemme og måttet fronte omgivelsene.

Hvor får du det fra at han skal 'være hjemme'? De får ikke lønn i månedsvis i en slik situasjon for å være hjemme. Så han skal ut å søke jobb han, og det kan være tidkrevende. Håpet er at han får ny jobb før lønnen løper ut. Og mannfolk er ikke så opptatt av slikt som kvinnfolk. De tar også slike situasjoner med pågangsmot. Mange av dem iallefall. Vi kvinner lar oss oftere dukke av et eventuelt folkesnakk og våre egne tanker om at vi ikke er gode nok. Det er ikke sikkert han har noe problemer med det i det hele tatt.

Jeg kjenner forresten en mann som var i samme situasjon. Han fikk ikke lønn engang. Men han fikk seg sykmelding. DET hadde ikke jeg fått meg til å spørre om, men forsørger du en familie får du vel uante krefter. Så fikk han ganske raske en ny og faktisk bedre jobb et annet sted, og der er han den dag i dag. Og attpåtil ble han her avskjediget pga misligheter. Ikke grove, men allikevel. Hadde han vært en av oss hadde vi vel gravd oss ned og endt med psykisk nedbrutthet og sosialen. SLIK er det å være redd for folkesnakket. Det stygge dyret.

Gjest snoppen
Skrevet

Dette skjedde på jobb hos oss, og da jobbet jeg i barnevernet. Trodde først mannen hadde drevet med overgrep eller noe, men nei, det var underslag for flere 100 tusen..Han gikk på dagen.

Skrevet

Det skal gode grunner til for å be noen gå på dagen. Økonomisk utroskap er en av dem.

Lønn ut året er et smart sjakktrekk for å sikre seg mot evt rettssak. De fleste ville latt seg kjøpe med det, vi er tross alt bare i januar. Og uten retssak er det lettere for ham å få ny jobb innen kort tid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...