Gå til innhold

Bærbar PC som har streket, noen som kan data her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer kjøpte ny PC for bare ca ett halvt år siden.

Her om dagen begynte det å pipe noe voldsomt fra den. Ikke vanlig pip, slik når batteri går ut, men den pep høyt og intenst. Sluttet av seg selv (tror jeg..)

Så ble den vanlig, den kom på. Men plutselig slo den seg av, og vi får den ikke på igjen. Har strømkontakt inne, men går ikke allikevel.

Har tatt ut batteri, og satt inn igjen.

Skal levere den, men noen som har noen ideer hva det kan være? Vi får den vel på igjen, slik at bilder o.l. reddes?

Vennlig hilsen,

Skrevet

Hehe, jo - jeg er "datamann" så det holder, men skriv heller på:

http://www.pc-hjelpen.com/forum/default.asp

Der er det nok flere som kan hjelpe. Hvis PC'n piper når den starter uten at noe skjer så er det en "feilkode". Noter hvordan det piper (et/to/tre/... pip i rekkefølge eller et eneste langt pip:)). Dette er en måte for maskinen å fortelle hva som er feil, feks at tastatur eller mus ikke virker, at minnet er ødelagt, at harddisken ikke svarer, ... ec.

Men siden du stiller spørsmålet her på doctoronline så er det bare å fyre på med et absolutt godt tema: "Fustrasjon over PC'er" - der burde kona vært aktiv.

Skrevet

Hehe, jo - jeg er "datamann" så det holder, men skriv heller på:

http://www.pc-hjelpen.com/forum/default.asp

Der er det nok flere som kan hjelpe. Hvis PC'n piper når den starter uten at noe skjer så er det en "feilkode". Noter hvordan det piper (et/to/tre/... pip i rekkefølge eller et eneste langt pip:)). Dette er en måte for maskinen å fortelle hva som er feil, feks at tastatur eller mus ikke virker, at minnet er ødelagt, at harddisken ikke svarer, ... ec.

Men siden du stiller spørsmålet her på doctoronline så er det bare å fyre på med et absolutt godt tema: "Fustrasjon over PC'er" - der burde kona vært aktiv.

:))

Takk for svar!

Skrevet

Dette skjedde med min bærbar også for noen år siden, da jeg prøvde å slå den på kom den på i to sek, også slo den seg rett av igjen.

Da var det prosessorviften som var gåen, og jeg måtte ha den inn på reprasjon.

Hører du noen lyder inni den? Som om viten starter når du prøver å slå den på?

Skrevet

Dette skjedde med min bærbar også for noen år siden, da jeg prøvde å slå den på kom den på i to sek, også slo den seg rett av igjen.

Da var det prosessorviften som var gåen, og jeg måtte ha den inn på reprasjon.

Hører du noen lyder inni den? Som om viten starter når du prøver å slå den på?

Jepp! Det er akkurat slik det er...Rare lyder, lukt osv.

Du mistet ikke noe data?:)

Skrevet

Antagelig kjøleviften eller harddisken.

Ok, takk for svar.

Vi får ta den med på rep:)

Skrevet

Det er ikke uvanlig at laptop'er går varme. Da er gjerne harddisken i faresonen - og alt er mistet. Det er mer vanlig enn uvanlig har jeg følelsen av.

Når maskina leveres skriv med store bokstaver at du er "redd for å miste innholdet på harddisken", gjerne pat / ring dem og fortell situasjonen. Ellers vil de bare kaste/bytte harddisken.

Skrevet

Jo jeg gjorde nok det:( for hele hardisken gikk med i smellet:(

Er jo ikke sikkert harddisken din er ødelagt, men kan godt hende at den er det desverre:(

Skrevet

Jo jeg gjorde nok det:( for hele hardisken gikk med i smellet:(

Er jo ikke sikkert harddisken din er ødelagt, men kan godt hende at den er det desverre:(

Ok.. Får håpe det er reddet...!

:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...