Gå til innhold

Husarbeid :(

Anbefalte innlegg

Gjest trultemor26
Skrevet

Flere som har planer om å gjøre husarbeid i dag? Flere som har vanskeligheter med å komme seg opp av stolen? Eller vekk fra dataskjermen?

Jeg sitter her med en lang liste foran meg over ting jeg skal gjøre. Det er den mest effektive måten jeg kan jobbe på, for det er så tilfredsstillende å stryke ut de forskjellige tingene fra lista etter jeg har gjort dem. Problemet er bare å få satt i gang da..

*sette på energigivende musikk*

Nei.. jeg får starte med å sette på no klesvask. *bevege ræva opp fra stolen*

Hvordan går det med dere andre?

Skrevet

Jeg har en stoor oppvask,støvsuging,vasking av gulv burde også vært gjort. Tiltak=)Er veldig enig med deg. Men MÅ!kan ikke se sånn ut før helgen nei.

*skynde meg å gjøre det fint og rent til min kjære kommer hjem*

Skrevet

Vakset golvene nede i går. Skulle få besøk om kvelden, og det gav meg et spark i rompa til å vaske.

Bør ta badene i kveld - det flyter av klær der....

Har noe tøy å rydde på plass ja, men det er så kjedelig så det utsetter jeg....

Gjest trultemor26
Skrevet

Jeg har en stoor oppvask,støvsuging,vasking av gulv burde også vært gjort. Tiltak=)Er veldig enig med deg. Men MÅ!kan ikke se sånn ut før helgen nei.

*skynde meg å gjøre det fint og rent til min kjære kommer hjem*

Jeg har faktisk ikke kommet igang ennå. Måtte bare svare på noen innlegg her først.. *skal bare..*

Jeg skal vaske klær, rydde i kleshauger som ligger både her og der, sortere klær jeg har arva til knerten, rydde ut av oppvaskmaskin, støvsuge og vaske gulv nede (støvsugde og vaska oppe i går kveld).

*tuppe seg selv i ræva*

Gjest trultemor26
Skrevet

Vakset golvene nede i går. Skulle få besøk om kvelden, og det gav meg et spark i rompa til å vaske.

Bør ta badene i kveld - det flyter av klær der....

Har noe tøy å rydde på plass ja, men det er så kjedelig så det utsetter jeg....

Rydde klær er dønn kjedelig ja!! Og jeg har flere hauger jeg skal gå igjennom! *sukk* Mye av det kan kastes tror jeg, så da blir jeg kvitt en del av det.

Skrevet

Rydde klær er dønn kjedelig ja!! Og jeg har flere hauger jeg skal gå igjennom! *sukk* Mye av det kan kastes tror jeg, så da blir jeg kvitt en del av det.

Jeg var i shoppehumør i går og fikk kjøpt med bl.a. tre nye bukser og to bh'er.

Da skal jeg jammen legge vekk 2 bukser jeg aldri bruker og 3 bh'er som er blitt slaskete!

Mannen min ymtet også frempå at han ville rydde i sin bukseskuff og legge bort det han aldri bruker - og dermed har vi snart en pose med tøy som kan gis til trengende etter eller annet sted :-)

Skrevet

Vaska og rydda hele huset i går, bortsett fra vaskerommet. Og der ligger det klær til å fylle tre vaskemaskiner. Og så var det å gå dit og gjøre det da...

*sparke bak*

Gjest trultemor26
Skrevet

Jeg var i shoppehumør i går og fikk kjøpt med bl.a. tre nye bukser og to bh'er.

Da skal jeg jammen legge vekk 2 bukser jeg aldri bruker og 3 bh'er som er blitt slaskete!

Mannen min ymtet også frempå at han ville rydde i sin bukseskuff og legge bort det han aldri bruker - og dermed har vi snart en pose med tøy som kan gis til trengende etter eller annet sted :-)

Så bra! Deilig å bli kvitt tøy man aldri bruker!

Samboen min også ymter ofte frempå at han skal rydde i skapet sitt, er masse han ikke bruker, pluss at det ikke er orden der for fem flate øre. MEn det blir jo aldri gjort da. Og jeg gjør det IKKE!

Gjest trultemor26
Skrevet

Vaska og rydda hele huset i går, bortsett fra vaskerommet. Og der ligger det klær til å fylle tre vaskemaskiner. Og så var det å gå dit og gjøre det da...

*sparke bak*

Så flink du er da! Og når klærne allerede ligger på vaskerommet så erd et da ingen sak å stappe dem inn i maskinen!

*sparke deg bak*

Kom igjen nå! Jeg har fått satt på en maskin her. Og rydda oppvaskmaskinen. Så begynte jeg på å rydde noe rent tøy, men så ringte mamma så hun er på vei hit. Pappa gjør husarbeid så hun fikk ikke lov til å komme hjem ennå.. hehe

Skrevet

Så flink du er da! Og når klærne allerede ligger på vaskerommet så erd et da ingen sak å stappe dem inn i maskinen!

*sparke deg bak*

Kom igjen nå! Jeg har fått satt på en maskin her. Og rydda oppvaskmaskinen. Så begynte jeg på å rydde noe rent tøy, men så ringte mamma så hun er på vei hit. Pappa gjør husarbeid så hun fikk ikke lov til å komme hjem ennå.. hehe

Takk! Det sparket trengte jeg. Nå surrer vaskemaskina..., for en vidunderlig lyd...:o)

Flink du også jo, du er jo i gang. Be mora di brette tøy når hun kommer...;o)

Gjest catiki21
Skrevet

Jeg burde absolutt tatt litt husvask idag, men neida har ikke blitt gjort noe enda. Har en haug med klær som skal vaskes og tørke støv. Litt å gjøre. Men har blitt hekta av et pc spill, så det driver jeg med om dagen! Skriver ikke her så ofte om dagen som jeg burde!

*Jeg går med det samme til skammekroken*

Gjest Den sorte enke
Skrevet

Jeg har det som vane å ta litt husarbeid hver dag...sånn at jeg slipper å ta et skippertak...

Jeg gjør det hver dag FØR jeg begynner med "hobby-ting"...

sånn som pc,håndarbeid,tegning osv...

Ikke så dum vane for meg i hvert fall...

Skrevet

Jeg har faktisk ikke kommet igang ennå. Måtte bare svare på noen innlegg her først.. *skal bare..*

Jeg skal vaske klær, rydde i kleshauger som ligger både her og der, sortere klær jeg har arva til knerten, rydde ut av oppvaskmaskin, støvsuge og vaske gulv nede (støvsugde og vaska oppe i går kveld).

*tuppe seg selv i ræva*

Nå er jeg ferdig..*puh* deilig å ha gjort det!har heldigvis en liten leilighet på 54,så=)litt mindre å vaske og rydde. Har heller ikke barn enda.. sååå jeg får vel nyte det mens jeg kan.=)

Gjest trultemor26
Skrevet

Jeg har det som vane å ta litt husarbeid hver dag...sånn at jeg slipper å ta et skippertak...

Jeg gjør det hver dag FØR jeg begynner med "hobby-ting"...

sånn som pc,håndarbeid,tegning osv...

Ikke så dum vane for meg i hvert fall...

Ingen dum vane nei. Jeg skulle hatt faste ting jeg gjorde til de ulike ukedagene, men vanskelig å gjennomføre. Nå er det så mye som _må_ gjøres hver dag for å holde det vedlike her, f.eks rydde kjøkken og bord i stua og leker etter at snuppa har lagt seg og vaske klær og rydde klær, at ting utenom det blir tatt på skippertakbasis.

Skrevet

Nei, i dag har jeg kosa meg hos frisøren og kom hjem til reint hus og nyreparert kjøkken

Skrevet

Laptopen er så god og varm på lårene .) og jeg skulle ha funnet frem kofferter.

Gjest trultemor26
Skrevet

Laptopen er så god og varm på lårene .) og jeg skulle ha funnet frem kofferter.

Skal du på tur?

Skrevet

Skal du på tur?

Tenerife! (sier det til alle som gidder og ikke gidde å høre på)

Gjest trultemor26
Skrevet

Tenerife! (sier det til alle som gidder og ikke gidde å høre på)

Wow!!

God tur!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...