Gå til innhold

Svigermor eller svigermonster?

Anbefalte innlegg

Gjest føler meg idiot

Jeg liker ikke svigermor. Nå er vel ikke det så uvanlig, men jeg klarer henne virkelig ikke.

Hun kler seg og oppfører seg mest som en fjortis, er barnslig, survete, furten og kravstor. Hun tror at ungene hennes på 25 og 27 med partnere synes det er så moro om hun blir med oss ut bå byen feks. Og hun møter virkelig opp på de festene vi går på! Er det vanlig?

I tillegg så er hun vel egentlig bare mor til sine voksne barn når det passer henne. Hun flyttet fra barna og faren da de var små, men nå som de er store er de jo greie å ha når hun trenger hjelp eller penger til noe. Vi får aldri noe fra henne, ikke engang på runde år.

Hun er sammen med en ny mann, 17 år yngre, og har fått et nytt barn med ham, og det er tydeligvis dette barnet som skal ha alt. Hun bruker også dette barnet for å få besøk, gir søsknene dårlig samvittihget og bruker den lilles skuffelse når bror ikke kom som straff hvis det ikke passet bror å dra dit. Slemt synes jeg.

Meg snakker hun strengt tatt ikke med, og kommer det noe så er det ofte fornærmende.

Saken her er at jeg og sambo har snakket om barn. Men jeg vet virkelig ikke om jeg vil la et barn få en slik bestemor.. Er det veldig stygt av meg? Jeg orker ikke tanken på at min unge skal være hos henne alene og bli utsatt for hennes uhygge.

Er det helt sykt og i det hele tatt tenke slik? Ofre unger fordi jeg ikke liker svigermor som ville blitt deres bestemor? Har ikke turt å si det til sambo, vet jo han vil ha barn. Kommer sikkert til å bli masse bråk, han takler ikke at ikke jeg liker henne nemlig. (Nå skal det sies at jeg aldri har hørt et godt ord om henne fra noen, ikke engang de som er hennes "venner")

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/262772-svigermor-eller-svigermonster/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest føler meg idiot

Hippe kule damer i 40-åra som skal ta igjen tapt ungdom, har ikke tid til barnebarn. Du vil helt sikkert irritere deg mer over at hun ikke kommer for å hilse på barnebarnet enn at hun renner ned døra hos dere.

Å IKKE få besøk av henne ville være den aller aller største velsignelse. Men jeg er redd hun tvertimot vil begynne å gjøre krav på sitt barnebarn, hun liker jo barna når de er små og søte...

Ikke la en håpløs svigermor ødelegge for det å få barn.

Selv har jeg en håpløs mor (hakket verre enn å ha en håpløs svigermo...), men det står ikke i veien for at vi nå venter barn :)

Er spent på hvordan det hele vil gå, men jeg finner meg ikke i hva som helst fra den kanten lenger, så enten vil det gå bra, eller så får kontakten bli svært så begrenset. Tror nok helst at det blir det siste.

Barnet får heldigvis andre besteforeldre som har hodet skrudd på riktig, så det går nok fint :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...