Gå til innhold

Sexualundervisningstimene har forandret seg gitt.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 91
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

13

• kvinnen20

9

• Angelica :o)

7

• Sofline

4

*Tenker så det knaker* Jeg husker alle jentene var hos helsesøster i 6. klasse (tilsvarer dagens 7.) og fikk informasjon om mensen, bind og tamponger og slikt, men jeg kan ikke huske om det omfattet noen form for seksualundervisning også. Jeg tror ikke det, men jeg husker vi syntes det var skrekkelig pinlig! :o)

Jeg husker at allerede i fjerde klasse hadde naturfagsboka et par sider som handlet _til en viss grad_ om forplantning, men absolutt ikke om sex!! ;-)

Det var to tegninger der, av typen tversnitt gjennom kroppen, slik at man så (fig. 1) livmor, eggstokker eggledere og skjede (muligens også ispedd et par nyrer*S*) samt selvsagt blæra, og (fig2) et tverrsnitt gjennom penis og pungen.

Vår gamle frøken hoppet glatt over disse sidene i undervisningen, men jeg husker godt at vi smugtittet på disse "lege-plansjene" og fniste fælt! ;-)

For å si det med Juster: "Det var 'pårnå' dengangen, dét!"

*hehe*

Dette er et tulleinnlegg.

Samme som vi opplever ofte her på DOL, og som jeg har tatt opp som emne mange ganger.

Bl a har vi journalister og andre småperverse som vil framprovosere innlegg som kommer i f eks Vi Menn.

De framprovoserer ikke virkeligheten - men noe helt annet, og bidrar til en seksualisering av samfunnet (oss og våre barn) som vi kanskje ikke ønsker.

Dette er et tulleinnlegg.

Samme som vi opplever ofte her på DOL, og som jeg har tatt opp som emne mange ganger.

Bl a har vi journalister og andre småperverse som vil framprovosere innlegg som kommer i f eks Vi Menn.

De framprovoserer ikke virkeligheten - men noe helt annet, og bidrar til en seksualisering av samfunnet (oss og våre barn) som vi kanskje ikke ønsker.

?

Annonse

jeg er for god seksualundervisning, men jeg må si meg mot framføringer... jeg synes ikke barna skal utsettes for å måtte fortelle om sånnt i plenum...for så i tillegg måtte få karakter på det.

helsesøster bør ha ansvar for undervisningen, slik at alle får rettferdig fordeling av midlene, istedenfor flaue lærere eller kanskje en lærer en elev oppfatter som "ekkel".

Mine eldste har da begge vært på helsestasjonen for ungdom og fått seksualundervisning der.

Annonse

Enten er dette journalister som trenger stoff til spalter, eller så er det smågutter som trenger pubertale fantasier. Live and fight an other day.

Gi deg nå!

Jeg har vært her i mange år og har aldri være her for å tulle og det tror jeg mange kjenner meg godt nok til å vite.

Gjest morentilfire

Datteren din er altså 15, under den seksuelle lavalder som er 16. Det er fint at hun vet mye om onani. Det er fint at hun kan snakke om temaet og få toppkarakter? Men hva vet hun om seksualitet og orgasme?

Hvis hun uttaler seg på bakgrunn av masse erfaring er det ikke bra (for hennes alder). Hvis hun uttaler om sex og orgasme uten å ha egen erfaring er det heller ikke bra (bare teori). Det er ørsmå nyanser i språkbruken som skiller mellom fakta og fiction her.

Svært mange kvinner har aldri hatt annet enn glitoris orgasme. (Mange kvinner har ikke opplevd det engang)

Og mange kvinner er sydd igjen.

Og er redd for å sykle , etc.

Hvis hun ikke har erfaring, men mye teori om hvor fantastisk en kvinne har det, kan det skape stor skuffelse

den dagen hun får sine egne erfaringer.

Man kan lese seg til at en kvinnes orgasme sitter mellom ørene. Men det kan ta flere år før hun merker hva som skal til for at hun selv slipper grepet og gir seg hen og opplever en orgasme.

Men det er selvsagt fint å få seksere. Personlig tror jeg at en alvorsprat med lærer hadde vært oppklarende

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...