Gå til innhold

Sexualundervisningstimene har forandret seg gitt.

Anbefalte innlegg

Gjest karakterfast

Takk, da er det ikke jeg som er sprø!

Ungene her fikk hardbarka sexualopplysning en av de første årene på barneskolen, og jeg gjorde opprør.

Undervisningen omfattet bl.a nøye innføring i onani, all slags sex mellom menn og kvinner,

Informasjon om prostitusjon og horevirksomhet.

Det var en overivrig lærer som sto for dette, og ungene ble tvunget til å holde foredrag om temaet hver og en av dem. Denne undervisningen foregikk hver uke i et drøyt år, læreren drilla hver en detalj inn i hodet på de stakkars ungene. Alt gikk utover karakterene om de forsøkte å sluntre unna.

Foreldre reagerte, men det ble ikke tatt hensyn til.

Dette førte til at ungen min ofte vegret seg for å gå på skolen dette året.

Så det gikk ut over karakterene deres i barneskolen??

Fortsetter under...

• Svar 91
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

13

• kvinnen20

9

• Angelica :o)

7

• Sofline

4

ylvali1365381015

Dette er et tulleinnlegg.

Samme som vi opplever ofte her på DOL, og som jeg har tatt opp som emne mange ganger.

Bl a har vi journalister og andre småperverse som vil framprovosere innlegg som kommer i f eks Vi Menn.

De framprovoserer ikke virkeligheten - men noe helt annet, og bidrar til en seksualisering av samfunnet (oss og våre barn) som vi kanskje ikke ønsker.

Våkn opp, keinstein!

Du har slumret litt fot lenge, og trenger en

realitetsorientering! ;-)

Møt en moderne ungjente pr nu-

uredd og uten skam for det naturligste i verden.

(Ps: hør på juntafil på p 3 på lørdager mellom to og fire- der får du bekreftet at wita er mer enn troverdig!!)

må bare få understreket at det sjokkerer meg at de skal få karakter på det. hvordan skal lærerne vurdere hva som er bra og mindre bra?

i slutten av ungdomsskolen hadde vi om seksualitet i et fag. der hadde vi en lærer som var kjempepopulær hos jentene (uten om meg). han var så "søt, ung og sjarmerende". en gang sa han til jentene i klassen ertende noe sånnt som "jeg vet _dere_ onanerer". personlig synes jeg mannen var et svin, og hvis vi skulle stå framfor denne mannen og fortelle om onani eller ett eller annet tema om seksualitet...hvem vet...??

å kunne mye om sex og seksualitet gir også status; noe som byr meg i mot.

Det gis vel karakter etter hvor flink man er til å holde foredraget og hvor flink man er til å finne stoff og vinkle det, ikke HVA man snakker om. Det kunne sikkert like gjerne handlet om genteknikk.

Annonse

Takk, da er det ikke jeg som er sprø!

Ungene her fikk hardbarka sexualopplysning en av de første årene på barneskolen, og jeg gjorde opprør.

Undervisningen omfattet bl.a nøye innføring i onani, all slags sex mellom menn og kvinner,

Informasjon om prostitusjon og horevirksomhet.

Det var en overivrig lærer som sto for dette, og ungene ble tvunget til å holde foredrag om temaet hver og en av dem. Denne undervisningen foregikk hver uke i et drøyt år, læreren drilla hver en detalj inn i hodet på de stakkars ungene. Alt gikk utover karakterene om de forsøkte å sluntre unna.

Foreldre reagerte, men det ble ikke tatt hensyn til.

Dette førte til at ungen min ofte vegret seg for å gå på skolen dette året.

Man får ikke karakterer på barneskolen.

Det gis vel karakter etter hvor flink man er til å holde foredraget og hvor flink man er til å finne stoff og vinkle det, ikke HVA man snakker om. Det kunne sikkert like gjerne handlet om genteknikk.

jo, klart det. men jeg synes allikevel at det er altfor sensitivt å snakke om forran en hel klasse.

jeg er for god seksualundervisning, men jeg må si meg mot framføringer... jeg synes ikke barna skal utsettes for å måtte fortelle om sånnt i plenum...for så i tillegg måtte få karakter på det.

helsesøster bør ha ansvar for undervisningen, slik at alle får rettferdig fordeling av midlene, istedenfor flaue lærere eller kanskje en lærer en elev oppfatter som "ekkel".

Jeg trodde det var blitt vanlig, jeg. Altså at helsesøster tok seg av den biten i naturfagen?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...