Gå til innhold

Gravid?

Henriette1365380130

Anbefalte innlegg

Henriette1365380130
Skrevet

Om jeg ble gravid rundt slutten av august/starten av september, på hvilke måter vil jeg merke det nå? Slurva med p-piller i den perioden, så har bare hatt mensen en gang etter det for jeg har drevet og hoppet over og styra. Har vært utrolig mye kvalm i det siste, og er litt usikker på når jeg egentlig skal ha mensen igjen. Så jeg lurer på hva jeg burde merke nå om jeg er gravid? Skal kjøpe meg test i morgen..

Skrevet

Du kan jo kanskje merke at magen har blitt større. Det er jo 5-6 måneder siden august-september. Tviler på at en graviditetstest vil vise positivt så langt ut i svangerskapet.

Skrevet

Hvis du ble gravid i starten av september er du 4,5 mnd på vei og burde ha både litt mage og merke bevegelser...

Skrevet

Du kan jo kanskje merke at magen har blitt større. Det er jo 5-6 måneder siden august-september. Tviler på at en graviditetstest vil vise positivt så langt ut i svangerskapet.

Du burde telle om igjen :P

Skrevet

Som andre her sier, så vil ikke en test være 100% sikker lenger. Du må til legen, slik at han kan kjenne på livmoren din (utenpåmagen) hvor langt omtrent du er kommet. Jeg tror de kan se på livmorhalsen også og gi et pekepinn om hvor langt du er kommet (ikke noe å grue seg for).

Så kommer du til å bli henvist til ultralyd ganske kjapt for å få fastslått termindato og sjekke at alt er OK.

Hvis du ligger på ryggen og trykker på magen ned mot skambeinet, da kjenner d trolig øvre kant av livmora - vil tro at den er et sted mellom navlen og skambeinet.

Bestill time hos lege så raskt som mulig, og hold oss oppdatert!

Henriette1365380130
Skrevet

Som andre her sier, så vil ikke en test være 100% sikker lenger. Du må til legen, slik at han kan kjenne på livmoren din (utenpåmagen) hvor langt omtrent du er kommet. Jeg tror de kan se på livmorhalsen også og gi et pekepinn om hvor langt du er kommet (ikke noe å grue seg for).

Så kommer du til å bli henvist til ultralyd ganske kjapt for å få fastslått termindato og sjekke at alt er OK.

Hvis du ligger på ryggen og trykker på magen ned mot skambeinet, da kjenner d trolig øvre kant av livmora - vil tro at den er et sted mellom navlen og skambeinet.

Bestill time hos lege så raskt som mulig, og hold oss oppdatert!

Hei,

tusen takk for svar ;-)

Prøver å kjenne etter, men er litt usikker på hvordan det skal kjennes ut. Vet jo ikke at jeg er gravid, men har sterke mistanker om det egentlig, bare en følelse. Men flere sier at jeg burde merke at magen min har vokst, men har ikke merket at magen min har vokst betydelig. Jeg har lagt på meg noen kg, men det kan likesågjerne være at jeg har sluttet å trene det siste halvåret. Får vel prøve å få bestilt time til legen på mandag.. Holder dere oppdatert :)

Henriette1365380130
Skrevet

Test er ingen vits nå, gå til legen.

Ok, da får jeg prøve å bestille meg en time på mandag...

Henriette1365380130
Skrevet

Hvis du ble gravid i starten av september er du 4,5 mnd på vei og burde ha både litt mage og merke bevegelser...

Hm, tror du det? Merker ingenting. Kan godt hende jeg har blitt litt rundere rundt magen, men det kan selvfølgelig også ha noe med å gjør at jeg ikke har trent det siste halvåret. Kan en gravid-mage forveksles med litt godgammeldagsflesk? ;) haha. Er ikke helt informert på området. Takk for svar ;-)

Henriette1365380130
Skrevet

Får vel bestille meg en time til legen da. Nervøs..

Skrevet

Hm, tror du det? Merker ingenting. Kan godt hende jeg har blitt litt rundere rundt magen, men det kan selvfølgelig også ha noe med å gjør at jeg ikke har trent det siste halvåret. Kan en gravid-mage forveksles med litt godgammeldagsflesk? ;) haha. Er ikke helt informert på området. Takk for svar ;-)

Jeg giftet meg da jeg var 4,5 mnd på vei første gangen og da hadde jeg brukt mammabukser noen uker alt, men det er jo noen som kan bruke sine vanlige bukser nesten hele tiden. Ikke godt å si.

Du må nok en tur til legen, som en annen her sa så er det tvilsomt at en test vil vise positivt nå, hormonene forsvinner visst etter en tid ut i svangerskapet.

Skrevet

Hei,

tusen takk for svar ;-)

Prøver å kjenne etter, men er litt usikker på hvordan det skal kjennes ut. Vet jo ikke at jeg er gravid, men har sterke mistanker om det egentlig, bare en følelse. Men flere sier at jeg burde merke at magen min har vokst, men har ikke merket at magen min har vokst betydelig. Jeg har lagt på meg noen kg, men det kan likesågjerne være at jeg har sluttet å trene det siste halvåret. Får vel prøve å få bestilt time til legen på mandag.. Holder dere oppdatert :)

Jeg kjenner en som ikke oppdaget at hun var gravid før halvveis i svangerskapet. Og dette er en meget oppegående dame, men fordi hun brukte p-piller hadde hun en slags mens, og at hun la på seg osv forklarte hun med redusert trening og økt spising, trøttheten med mye jobbing osv.

Hvis man absolutt ikke kommer på tanken engang at man kunne være gravid, tror jeg at det er veldig lett å tolke kroppens signaler som tegn på noe helt annet.

Skrevet

Veldig individuelt. Jeg brukte fremdeles vanlige bukser ved 4,5 mnd i begge svangerskap. Første gangen kunne man ikke se noe på magen før jeg var godt over halvveis.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...