Gjest Dette lure eg på.... Skrevet 19. januar 2007 Skrevet 19. januar 2007 Hei! Eg har eit spørsmål ang skatt på honorar for foredrag. I tilleg til vanlig jobb i 100% stilling, reiser eg rundt å har foredrag på skuler. Det er FAU som "booker" meg og som betaler ut honorar. Mener det er en eller annen regel som sier at en kan tene inn til 2000,- skatterfitt fra FAU. Stemmer det? Viss det stemmer... Kva skjer når eg fakturerer 2000,- + reiseutgifter? Må eg da skatte for beløpet over 2000,- eller for hele beløpet? Nokon som har peiling?? Tar gjerne imot tips... 0 Siter
Kitina Skrevet 20. januar 2007 Skrevet 20. januar 2007 Du må skatte av hele beløpet når du kommer over gresen for skattefritak. Du skatter altså ikke bare av det som overstiger fribeløpet. 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 20. januar 2007 Skrevet 20. januar 2007 Når du fakturerer honoraret, så driver du enten selvstendig næringsvirksomhet eller er frilancer, og da blir honoraret næringsinntekt. Grensen for inntekt på kr. 2.000 er max. lønnsinntekt fra en og samme person/firma/oppdragsgiver i løpet av hele kalenderåret. Hilsen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.