Gå til innhold

"...and smash it on the wall!"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom plutselig på en kjempemorsom sang/regle jeg lærte i ungdomstida - på leir eller på et eller annet arrangement. Har også sett den på TV.

Det er 8-10 stk som synger hvert sitt vers om ulike yrker, og så er det bevegelser til. Alle stiller seg på en lang rekke etterhvert som de har sunget sitt vers, og gjør bevegelsene i takt. Alt passer sammen hvis alle holder takten.

Verset med "...and smash it on the wall" er med snekkeren tror jeg, og da deljer han ut hånda og armen sidelengs, og ser ut til å treffe den som står til høyre for ham - men akkurat da bøyer han/hun seg ned og "plukker opp noe" fra golvet. Maleren maler opp og ned...

Noen som husker denne? Teksten er jo da på engelsk. Kjempemorsom - må være ypperlig å fremføre i skolesammenheng :-)

Skrevet

Denne har jeg sett mange ganger ja. Like morsom hver gang, nesten.Ble litt dramatisk en gang de ikke var helt i rytme. Han som langa ut med armen dælja til han som skulle bøye seg, midt i trynet. Han var nemlig litt sen med sin bevegelse. Da ble det blod og gråt og itte no moro. Eller.. Må jo innrømme at det egentlig var litt moro for da.. Men jeg lo ikke høyt altså, la absolutt ansiktet i de rette folder.

Skrevet

Denne har jeg sett mange ganger ja. Like morsom hver gang, nesten.Ble litt dramatisk en gang de ikke var helt i rytme. Han som langa ut med armen dælja til han som skulle bøye seg, midt i trynet. Han var nemlig litt sen med sin bevegelse. Da ble det blod og gråt og itte no moro. Eller.. Må jo innrømme at det egentlig var litt moro for da.. Men jeg lo ikke høyt altså, la absolutt ansiktet i de rette folder.

Har du teksten til den? Har melodien sånn halvveis bakerst i hjernen, så den tror jeg dukker frem hvis jeg får teksten!

Den er knallmorsom ja!!!!

Gjest Strawberryblonde
Skrevet

Ja, den er gøyal. Jeg husker bare maleren; "take a brush, dip in paint, smash it on the wall". Eller noe i den duren. Må da klare å komme på flere. Hm...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...