Gå til innhold

Vallagreiene - Kan noen gi en oppsummering?

Anbefalte innlegg

Gjest Ginapoles
Skrevet

Er det noen som kan gi meg en oppsummering på hva dette Vallagreiene er? Jeg har ikke fulgt helt med.

Skrevet

Du får finlese avisene på nettet!

Det blir for mye å skulle legge ut om alt sammen.

Gjest Ginapoles
Skrevet

Du får finlese avisene på nettet!

Det blir for mye å skulle legge ut om alt sammen.

Grunnen til at jeg spør om en kort oppsummering er fordi det er så utrolig mye å lese gjennom. Trenger bare høydepunkta slik jeg har litt peiling på hva folk snakker om.

Gjest det var vel det grøvste
Skrevet

Suepr-kort:

Yssen offentliggjør i VG at hun sier opp jobben sin og sier at det er pga mobbing fra Valla. Yssen har vært sykemeldt siden august. Hun sier at hun ikke går til rettssak og heller ikke har takket ja til "sluttpakker" fordi det ikke er penger som er spørsmålet, men at hun mener at det er viktig at det kommer fram at landets største arbeidstakerorganisasjon har slike svin på skogen.

valla avholder pressekonferanse der hun blankt avviser alt og sier at hun ikke har gjort noe galt, at hennes hpndtering av saken er et eksempel til etterfølgelse og at yssnes påstander ikke har rot i virkeligheten. Det finnes ingen konflikt, sier hun.

senere legger valla fram et langt notat der hun punkt for punkt redegjør for hvorfor yssen ikke passet i jobben, bl a skriver hun om ting som har kommet fram i medarbeidersamtale med yssen.

Saken debatteres, og bl a kommer det fram at arbeidsrettseksperter mener at begge to har brutt loven ved ved sin off.gjøring, og særlig da valla som har avslørt ting fra med.arb.samt.

Så står nye folk fram og forteller om vallas lederstil, bl a noen statssekretærer som sluttet mens valla var justisminister.

En av dem er advokat Berit Reiss andersen (også forsvarer i nokas-saken). Hun sier at valla løy til henne og sa at statsministerens kontor hadde bedt henne om ikke å slutte, men at det ikke var tilfelle at valla hadde diskutert denne saken med jagland & co. I dag hevdet valla at andersen løy om dette, og at valla hadde bevis på at hun hadde diskutert saken med jagland. Jagland har imdilertid i kveld sagt at dette var helt ukjent for han.

mediediskusjonen dreier seg dels om hvem har rett - hva har skjedd.

men mest dreier den seg kanskje om det at LO ikke har klart å løse en intern personalkonflikt før det ble full skittentøyvask i media. hvis det er noen som burde klare å løse slik så burde det være LO..

det diskuteres også hvorvidt valla bør trekke seg som LO-leder (noe hun i dag har benektet), og det diskuteres også om hun ikke bør sitte i valgkomiteen til AP.

Skrevet

Det var i grunnen et godt svar:-)

Kvinnelig rivalisering har jeg alltid gått forbi i stillhet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...