Gå til innhold

NOKAS-saken

Anbefalte innlegg

Gjest Signert
Skrevet

Spørsmålet er om han gjorde noe for å hindre drapet?

En mobber er medskyldig som passiv tilskuer.

Så vidt jeg har skjønt ut i fra det jeg har lest i media, var det aldri planen å drepe en politimann. Det var mye som gikk galt for ranerne, bla. skal ranet ha tatt mye lenger tid enn planlgt, noe som har ført til totalt kaos.

At en person som var med på ranet, men som ikke var i nærheten av drapsmannen, som ikke så at det ble løsnet skudd og som ikke hadde våpen, kan være ansvarlig for dødsfølgen, kan kanskje være greit. Men at en person som sitter i en leilighet langt unna ransstedet og som ikke har hatt noen reell mulighet til å styre det som skjedde da det gikk galt, skal bli ansvarlig, synes jeg er å trekke bestemmelsen litt langt.

Jeg sympatiserer ikke med NOKAS-ranerne, altså (selv om det kanskje kan virke sånn). Jeg er bare opptatt av selve lovanvendelsen og bevisbedømmelsen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...