Gå til innhold

Sønnen min kom ikke med flyet fra Praha idag, hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Gjest hjelpe han
Skrevet

Han og kjæresten dro til Praha på onsdag, med hjemreise i dag. I natt ble han syk med spysjuka. Var våken hele natta. Kl ti skulle flyet gå. De var en halvtime på flyplassen før flyet skulle gå, men kom ikke med pga de nye reglene. Det går ikke nytt fly til Norge før i morgen ettermiddag. Spørsmålet er om han har mulighet til å få dekt dette gjennom forsikringen i lofavør der han har reiseforsikring? Hvordan gå frem?

Gjest Shira12
Skrevet

Dere må ringe forsikringselskapet, og finne ut om hva som evnt blir dekket.

Har han ett slikt reiseforsikringskort? I såfall står det nummer der som han skal ringe.

Så må han ta kontakt med flyselskapet, booke om billetten sin. Og skaffe overnatting. Er han heldig hjelper flyselskapet han med det. Det er noen hotell rundt flyplassen mener jeg.

Gjest vet ikke jeg altså
Skrevet

Oppmøte en halvtime før flyet skal gå har vel ikke vært tilstrekkelig noen gang? Må nok bare ta kontakt med forsikringsselskapet ja.

Skrevet

Å være på flyplassen i tide (og vite hva reglene innebærer i så måte) er den reisendes ansvar å sette seg inn i.

Det hjelper ikke å være på flyplassen en halv time før avgang hvis reglene sier minimum en time før.

Men eneste måte han evt. kan klare å få dette på forsikringen er vel å melke det at han var syk, for alt det er verdt. Men med spysjuka har han vel ingen lege-vitne på det, så det spørs hvorvidt de vil tro ham.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...