Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest rullestolbruker
Skrevet

Jeg husker med gru vinteren i fjor...og alt jeg kan huske var en endeløs tid med snø snø snø, måkining, måking og måking. Og har vært så glad for hver eneste snøfrie dag denne vinteren, helt til det var en fyr som fortalte meg at snøen faktisk ikke kom før 14. januar i fjor - hvertfall her oss.

Da ble jeg deppa da:)

Jeg husker vinteren i fjor, men jeg trodde at snøen kom den 1. november, men jeg husker kanskje feil.

Det var i hvertfall en lang innevinter for meg.

Hilsen

• Svar 89
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

40

• hidi, the scorpion

5

• frosken

4

• hare1365380455

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg har opplevd å ikke komme meg ut av leiligheten på et år jeg også, fordi jeg bare kunne ligge.

Det har vært mange ganger jeg har misunt rullestolbrukere fordi de i det minste hadde mulighet til å komme seg ut, så du trenger ikke å glefse etter meg.

Jeg sier jo at jeg er sur og da må du regne med litt glefs. Og et år er da ikke lenge, jeg kjenner mange som har ligget lenger enn det men de har i hvert fall assistent hver dag slik at de har noen å snakke med. En 10-åring er ikke den store samtalepartneren.

Gjest nicole40
Skrevet

Når vi har barnebarn så orker vi sikkert ikke dra fra dem heller. Og jeg har bodd i Athen en vinter og der var det 14 grader inne i leiligheten og jeg holdt virkelig på å fryse ihjel.

Jaja, men jeg bor altså i Bergen og her er det DRITTVÆR hver eneste dag.Det ligner verken fugl eller fisk.Så når sønnen er voksen flytter jeg til Sandefjord.Har hørt at der er deilige somre og brukbare vintre:-)))

Skrevet

Ja, nå er det slutt på trillturer med Pippelippen i vogn, gitt.

Ja, det blir det vel når brøytekantene blir store som fjell. Jeg blir kjempesur og jeg burde virkelig ha vært nede hos mora mi for jeg har ikke vært der på ei uke.

Gjest nicole40
Skrevet

Jeg bodde i Spania i 6 måneder på vinteren for et par år siden, og det var det også kaldt.

Jeg er glad jeg er i Norge i vinter, for her går det an å varme opp husene, så en slipper å fryse inne.

Hilsen

Og jeg har bare lyst å flytte med elsklingen min til et-eller-annet-sted-langt-vekke der det er varmt og vi får orange drinker hehehe:-)))

Skrevet

Jaja, men jeg bor altså i Bergen og her er det DRITTVÆR hver eneste dag.Det ligner verken fugl eller fisk.Så når sønnen er voksen flytter jeg til Sandefjord.Har hørt at der er deilige somre og brukbare vintre:-)))

Stakkars deg. Kjæresten til dattera mi er derfra og mora han prøver å overtale henne til å flytte dit. Aldri i verden om jeg vil bo der ;o)

Gjest rullestolbruker
Skrevet

Jeg har opplevd å ikke komme meg ut av leiligheten på et år jeg også, fordi jeg bare kunne ligge.

Det har vært mange ganger jeg har misunt rullestolbrukere fordi de i det minste hadde mulighet til å komme seg ut, så du trenger ikke å glefse etter meg.

Rullestolbrukere er ikke å misunne, vi kan ikke gå og har brukt rullestol i årevis.

Jeg har ikke kunnet gå ute i 25 år og da kan det ikke sammenlignes å ha ligget i sengen i "bare" ett år.

Jeg er sengeliggende i tre til fire dager i uken noen ganger i tre måneder i strekk.

Vi har ingen mulighet for å tenke at det blir bedre til neste år, for helsen er som oftest værre året etter.

Hilsen

Hilsen

Gjest nicole40
Skrevet

Stakkars deg. Kjæresten til dattera mi er derfra og mora han prøver å overtale henne til å flytte dit. Aldri i verden om jeg vil bo der ;o)

I sandefjord?? Jammen si hvor da?? Østlandet er mere stabilt enn vestlandet, og jeg vil bosette meg et sted det er mulig å leve :o)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg sier jo at jeg er sur og da må du regne med litt glefs. Og et år er da ikke lenge, jeg kjenner mange som har ligget lenger enn det men de har i hvert fall assistent hver dag slik at de har noen å snakke med. En 10-åring er ikke den store samtalepartneren.

Tusen takk for den store empatien og medfølelsen. Godt at du har mulighet til å se at andre enn du kan ha det vanskelig i livet.

Skrevet

Jeg husker vinteren i fjor, men jeg trodde at snøen kom den 1. november, men jeg husker kanskje feil.

Det var i hvertfall en lang innevinter for meg.

Hilsen

I fjor var den kjempelang men før jul brøytet de i hvert fall innimellom slik at man kunne være ute innimellom. Etter jul var det ikke mer penger til brøyting og dermed ble det bare innesitting.

Hva gjør du inne forresten? Jeg blir kjemperastløs å være inne og vil bare ut.

Skrevet

I sandefjord?? Jammen si hvor da?? Østlandet er mere stabilt enn vestlandet, og jeg vil bosette meg et sted det er mulig å leve :o)

I Bergen tenkte jeg på. Jeg kjenner folk i Sandefjord og de er fornøyde :o)

Skrevet

Tusen takk for den store empatien og medfølelsen. Godt at du har mulighet til å se at andre enn du kan ha det vanskelig i livet.

Klart at jeg ser at andre har det verre. Det er dermed ikke sagt at jeg skal være happy hele tida.

Tror du alle friske mennesker går rundt å tenker på hvor heldige de er som kan sette det ene beinet foran det andre hver gang de gjør det ;o)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Rullestolbrukere er ikke å misunne, vi kan ikke gå og har brukt rullestol i årevis.

Jeg har ikke kunnet gå ute i 25 år og da kan det ikke sammenlignes å ha ligget i sengen i "bare" ett år.

Jeg er sengeliggende i tre til fire dager i uken noen ganger i tre måneder i strekk.

Vi har ingen mulighet for å tenke at det blir bedre til neste år, for helsen er som oftest værre året etter.

Hilsen

Hilsen

Jeg lå bare i sengen et år. Men mens det pågikk, så hadde jeg ingen mulighet til å vite at jeg noen gang ville komme meg ut av den.

Behandlerne mine forespeilet meg ingen fremgang. Så ja, jeg misunte rollestolbrukere, som ikke var lenket i sengen.

Gjest perspektiv
Skrevet

Et år kan være veldig lenge. Uansett om andre har måttet ligge i 40 år, så er det å ligge i et år også lenge.

Hilsen ei som har vokst opp med sykepleier til mor- og der ingenting var vondt nok, fordi hun hadde da vitterlig sett verre!

Gjest trultemor26
Skrevet

Vi har vært ute og akt med snuppa for aller første gang i dag!! Helt knall!

Gjest rullestolbruker
Skrevet

I fjor var den kjempelang men før jul brøytet de i hvert fall innimellom slik at man kunne være ute innimellom. Etter jul var det ikke mer penger til brøyting og dermed ble det bare innesitting.

Hva gjør du inne forresten? Jeg blir kjemperastløs å være inne og vil bare ut.

Surfer på internett leser nyheter og andre ting som interesserer meg, leser på dol.

Jeg har en liten jobb med å føre regnskap, ligger i sengen halve dagen for å ha krefter til å være opp andre halve dagen.

Eller ligger i sengen flere dager i strekk fordi jeg ikke greier å sitte oppe.

Leser bøker og ukeblad, løser kryssord og sudoku.

Alt sammen for å få tiden til å gå.

Jeg prøver å holde tankene opptatt med noe annet enn å tenke over hvor kjedelig liv jeg lever.

Jeg har jo heldigvis min mann å snakke med, samt en teenåring i huset, selvom det værste h*n vet er å snakke med foreldrene sine.

Prøver å følge med i mine voksne barns aktiviteter, og gleder meg over at de i hvertfall er friske uten funksjonshemninger eller sykdommer som hemmer dem i deres livsutfoldelse.

Mye å savne og en del å glede seg over.

Hilsen

Gjest nicole40
Skrevet

I Bergen tenkte jeg på. Jeg kjenner folk i Sandefjord og de er fornøyde :o)

Jaja, jeg var i Sandefjord for noen år siden, flott by. Snakket med elsklingen tidligere i dag, og han anbefalte Vestfold-kysten, så da blir det vel Sandefjord da.Må hvertfall vekk fra dette ragnarokket her :-)))

Skrevet

Har heldighvis begynt å regne her:-)Håper all snøen som kom i dag forsvinner

Skrevet

Et år kan være veldig lenge. Uansett om andre har måttet ligge i 40 år, så er det å ligge i et år også lenge.

Hilsen ei som har vokst opp med sykepleier til mor- og der ingenting var vondt nok, fordi hun hadde da vitterlig sett verre!

Hehe, jeg vet at mange tenker slik men jeg har skjønt for lenge siden og blitt forklart av sykehuspersonell at selv om andre har det verre så kan man sjøl ha det ille nok innimellom.

Skrevet

Men jeg skjønner jo at det er hyggelig, det er bare at jeg sjøl blir så frustrert av å ikke komme ut.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...