Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest perspektiv
Skrevet

Hehe, jeg vet at mange tenker slik men jeg har skjønt for lenge siden og blitt forklart av sykehuspersonell at selv om andre har det verre så kan man sjøl ha det ille nok innimellom.

Jepp. Deilig å synes synd på seg selv til tider, iallefall å få sympati..

..synes jeg :)

• Svar 89
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

40

• hidi, the scorpion

5

• frosken

4

• hare1365380455

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest rullestolbruker
Skrevet

Jeg lå bare i sengen et år. Men mens det pågikk, så hadde jeg ingen mulighet til å vite at jeg noen gang ville komme meg ut av den.

Behandlerne mine forespeilet meg ingen fremgang. Så ja, jeg misunte rollestolbrukere, som ikke var lenket i sengen.

Ingen er lenket til hverken seng eller rullestol, jeg har sett mange rullestolbrukere og sengeliggende pasienter men jeg har da aldri sett noen lenker.

Hilsen

Skrevet

Jaja, jeg var i Sandefjord for noen år siden, flott by. Snakket med elsklingen tidligere i dag, og han anbefalte Vestfold-kysten, så da blir det vel Sandefjord da.Må hvertfall vekk fra dette ragnarokket her :-)))

Kanskje de har penger til å måke bort snøen der til og med ;o)

Gjest nicole40
Skrevet

Kanskje de har penger til å måke bort snøen der til og med ;o)

Hehehehe :o)

Jaja, snø er bedre enn regn og stiv kuling, som vi har her. Fyttigrisen, denne vinteren har vært.....ja, skal ikke si ordet....

Skrevet

Surfer på internett leser nyheter og andre ting som interesserer meg, leser på dol.

Jeg har en liten jobb med å føre regnskap, ligger i sengen halve dagen for å ha krefter til å være opp andre halve dagen.

Eller ligger i sengen flere dager i strekk fordi jeg ikke greier å sitte oppe.

Leser bøker og ukeblad, løser kryssord og sudoku.

Alt sammen for å få tiden til å gå.

Jeg prøver å holde tankene opptatt med noe annet enn å tenke over hvor kjedelig liv jeg lever.

Jeg har jo heldigvis min mann å snakke med, samt en teenåring i huset, selvom det værste h*n vet er å snakke med foreldrene sine.

Prøver å følge med i mine voksne barns aktiviteter, og gleder meg over at de i hvertfall er friske uten funksjonshemninger eller sykdommer som hemmer dem i deres livsutfoldelse.

Mye å savne og en del å glede seg over.

Hilsen

Det er omtrent slik jeg holder på men jeg har ikke noen ting som jeg må gjøre. Minstemann er heldigvis borte så han får nydt snøen med noen andre.

Nå doler jeg, ser på tv og har dårlig samvittighet når jeg tenker på mora mi som ikke får besøk og irriterer meg over det jeg skulle ha handlet.

Jeg tror jeg er altfor rastløs, jeg er ikke vant til å være alene, jeg har hatt unger i alle år og en mann nå og da ;o)

Skrevet

Jepp. Deilig å synes synd på seg selv til tider, iallefall å få sympati..

..synes jeg :)

Klart det er. Det er godt å klage litt og få ut frustrasjon og der er dol fine greier :o)

Skrevet

Hehehehe :o)

Jaja, snø er bedre enn regn og stiv kuling, som vi har her. Fyttigrisen, denne vinteren har vært.....ja, skal ikke si ordet....

Vi har stort sett hatt det fint helt til i dag men nå laver det ned skikkelig. Forresten har det slutta akkurat nå, forhåpentligvis er snøen borte i morra.

Gjest nicole40
Skrevet

Vi har stort sett hatt det fint helt til i dag men nå laver det ned skikkelig. Forresten har det slutta akkurat nå, forhåpentligvis er snøen borte i morra.

Og her regner det, og så plutselig så snør det, mens det blåser stiv kuling....

Gjest rullestolbruker
Skrevet

Det er omtrent slik jeg holder på men jeg har ikke noen ting som jeg må gjøre. Minstemann er heldigvis borte så han får nydt snøen med noen andre.

Nå doler jeg, ser på tv og har dårlig samvittighet når jeg tenker på mora mi som ikke får besøk og irriterer meg over det jeg skulle ha handlet.

Jeg tror jeg er altfor rastløs, jeg er ikke vant til å være alene, jeg har hatt unger i alle år og en mann nå og da ;o)

Ja, det er fint at han har noen å base i snøen med.

Datteren min spurte: (da hun var 10) "Mamma hadde du villet leke med meg i snøen, hvis jeg hadde vært frisk?"

Mammaen til venninnen lekte med dem i snøen, og det var åpenbart et savn, at jeg ikke også gjorde det, men men.

Jeg prøvde jo å gi omsorg på annen måte, lå i sengen og spilte kort med henne eller leste for henne.

Må prøve å kompensere for det en ikke kan.

Nå som noen av barna er voksne har jeg tid til å være til stede for dem i deres voksenliv når de trenger det.

Hilsen

Skrevet

Jeg lå bare i sengen et år. Men mens det pågikk, så hadde jeg ingen mulighet til å vite at jeg noen gang ville komme meg ut av den.

Behandlerne mine forespeilet meg ingen fremgang. Så ja, jeg misunte rollestolbrukere, som ikke var lenket i sengen.

Alvorlig, hvorfor fikk du deg ikke en rullestol hvor setet kunne legges helt ned hvis du bare kunne ligge. Det finnes jo stoler for de aller fleste, det er sjelden noen ligger i senga hele tida bortsett fra folk som har liggesår og må ligge på magen og selv de har jo magetraller slik at de kommer seg rundt.

Venninna mi lå i senga i nesten tre år på aker pga liggesår og til og med hun ble trillet ut innimellom. Hun overlevde på å skrape flaxlodd og forteller at det er det verste hun har vært med på.

Skrevet

Og her regner det, og så plutselig så snør det, mens det blåser stiv kuling....

Det betyr også innevær :o)

Skrevet

Ja, usj. Bor også i Oslo og var ute tidligere i dag. Ikke brøyta en mm. noen plass og bare det å gå vanlig på bena på fortauet var jo hakke umulig. Så kan tenke meg hva du mener ang. dette. Blir passelig muggen selv av drittværet.

Skrevet

Snøen er helt grei den, vakker og fin. Det er brøytemannskapene som ikke er greie, de kaster all snøen over min bil.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Alvorlig, hvorfor fikk du deg ikke en rullestol hvor setet kunne legges helt ned hvis du bare kunne ligge. Det finnes jo stoler for de aller fleste, det er sjelden noen ligger i senga hele tida bortsett fra folk som har liggesår og må ligge på magen og selv de har jo magetraller slik at de kommer seg rundt.

Venninna mi lå i senga i nesten tre år på aker pga liggesår og til og med hun ble trillet ut innimellom. Hun overlevde på å skrape flaxlodd og forteller at det er det verste hun har vært med på.

"Alvorlig, hvorfor fikk du deg ikke en rullestol hvor setet kunne legges helt ned hvis du bare kunne ligge."

Jeg ante ikke at det eksisterte, og det var det ingen som fortalte meg heller.

Skrevet

Ja, det er fint at han har noen å base i snøen med.

Datteren min spurte: (da hun var 10) "Mamma hadde du villet leke med meg i snøen, hvis jeg hadde vært frisk?"

Mammaen til venninnen lekte med dem i snøen, og det var åpenbart et savn, at jeg ikke også gjorde det, men men.

Jeg prøvde jo å gi omsorg på annen måte, lå i sengen og spilte kort med henne eller leste for henne.

Må prøve å kompensere for det en ikke kan.

Nå som noen av barna er voksne har jeg tid til å være til stede for dem i deres voksenliv når de trenger det.

Hilsen

Det er fordeler også vet du for ungene. Man er alltid til stede, har stort sett god tid og finner andre måter å være en god mamma på enn å base i snøen.

Jeg skal på rehab i fire uker neste mnd og da skal dattera mi være her så da kan minstemann slite ut henne på fysiske aktiviteter ;o)

Bare se her, jeg ble i mye bedre humør av å klage på dol og få masse respons på det :o)

Skrevet

Ja, usj. Bor også i Oslo og var ute tidligere i dag. Ikke brøyta en mm. noen plass og bare det å gå vanlig på bena på fortauet var jo hakke umulig. Så kan tenke meg hva du mener ang. dette. Blir passelig muggen selv av drittværet.

Jeg lurer på om de har glemt hva brøyting er i Oslo.

Skrevet

Snøen er helt grei den, vakker og fin. Det er brøytemannskapene som ikke er greie, de kaster all snøen over min bil.

Snøen er helt grei den bare den ikke ligger på vei og fortau :o)

Skrevet

Jeg husker vinteren i fjor, men jeg trodde at snøen kom den 1. november, men jeg husker kanskje feil.

Det var i hvertfall en lang innevinter for meg.

Hilsen

Det kan tenkes vi bor på hver vår kant av landet...:)

Skrevet

"Alvorlig, hvorfor fikk du deg ikke en rullestol hvor setet kunne legges helt ned hvis du bare kunne ligge."

Jeg ante ikke at det eksisterte, og det var det ingen som fortalte meg heller.

Nei, det er slike ting man må finne ut sjøl og dessverre så er det av de tingene som ingen bortsett fra de som kjenner noen får greie på.

Det er synd at trygdekontoret ikke har opplysningplikt og at leger ikke er flinkere til å søke om ergoterapeuter til folk. Lite penger her i landet og det er også en måte å spare på.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Nei, det er slike ting man må finne ut sjøl og dessverre så er det av de tingene som ingen bortsett fra de som kjenner noen får greie på.

Det er synd at trygdekontoret ikke har opplysningplikt og at leger ikke er flinkere til å søke om ergoterapeuter til folk. Lite penger her i landet og det er også en måte å spare på.

"Det er synd at trygdekontoret ikke har opplysningplikt og at leger ikke er flinkere til å søke om ergoterapeuter til folk."

Jeg kunne ikke vært mer enig med deg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...