Gå til innhold

Noen som har tatt bilder hos Fame?

Anbefalte innlegg

Gjest studentmamma
Skrevet

Jeg har fått en sånn verdisjekk hos Fame hvor jeg får et innrammet bilde gratis. Men hvor mye koster det å bestille flere bilder derfra? Har forstått det sånn at jeg må bestille rammene også der? Og hvor lenge lagrer de bildene? Vi skal bare ta bilder av barna i denne omgang, men er studenter, så jeg ser ikke for meg at vi kommer til å ha råd til så himla mange bilder. Hadde egentlig tenkt å bruke en lokal fotograf hjemme til å ta bilder av barna, men så ringte altså Fame meg.

Gjest Flystripa
Skrevet

Dette er jævlig dyrt. Jeg snakker av erfaring. Henta et bilde der i dag. Prisoversikten ligger kanskje på www.fame.no

Skrevet

Bilder utenom det ene som følger med er veldig dyre. Men de lagrer bildene veldig lenge, så du kan jo alltids etterbestille siden hvis det er noen fler du gjerne skulle ha.

De er kjempeflinke til å ta bilder. Jeg var veldig veldig fornøyd med våre.

Gjest studentmamma
Skrevet

Dette er jævlig dyrt. Jeg snakker av erfaring. Henta et bilde der i dag. Prisoversikten ligger kanskje på www.fame.no

Ikke noen priser på nettet. Jeg tror jeg bare får bestille noen småbilder og ta resten hos en lokal fotograf, evt. prute noe jævlig hos Fame. Forklarte i telefonen at jeg var student, men fikk ingen konkrete priseksempler der. Håper de kan lagre bildene en stund iallefall. Skal begynne å jobbe til høsten hvis vi får barnehageplass.

Gjest Flystripa
Skrevet

Ikke noen priser på nettet. Jeg tror jeg bare får bestille noen småbilder og ta resten hos en lokal fotograf, evt. prute noe jævlig hos Fame. Forklarte i telefonen at jeg var student, men fikk ingen konkrete priseksempler der. Håper de kan lagre bildene en stund iallefall. Skal begynne å jobbe til høsten hvis vi får barnehageplass.

De lagrer bildene i mininmum 13 mnd. Det går ikke an å prute hos Fame (hvis du ikke har gode kontakter). Det er en kjede med fastsatte priser, som ikke selger bilder uten rammer lengre. Desverre. Og de driver flåeri!

Prisene er vanvittige, og det er rammene de tjener gryn på. Fotografyrket et en utdøende rase som strever for å tjene nok penger (nok i deres øyne), sikkert på grunn av at vi kan ta gode nok bilder med eget digitalkamera.

Gjest studentmamma
Skrevet

Bilder utenom det ene som følger med er veldig dyre. Men de lagrer bildene veldig lenge, så du kan jo alltids etterbestille siden hvis det er noen fler du gjerne skulle ha.

De er kjempeflinke til å ta bilder. Jeg var veldig veldig fornøyd med våre.

Det var det jeg håpte på. For da har jeg råd til å bestille flere når jeg kommer meg i jobb.

Skrevet

Vel.....den minste størrelsen vi kunne bestille hos FAME koster 950.-

Sinnsykt dyrt.

Vi endte opp med å ikke bestille mer og tok nye bilder hos en lokal fotograf. Bildene der var vel så fine og til en helt annen pris.

Skrevet

Jeg vet noen som måtte betale 4000 kr for et 20 x 25 cm bilde inkl ramme. Det er utrolig dyrt der og mange har fått seg en overraskelse.

Men, bilda blir utrolig fine da :)

Gjest studentmamma
Skrevet

Vel.....den minste størrelsen vi kunne bestille hos FAME koster 950.-

Sinnsykt dyrt.

Vi endte opp med å ikke bestille mer og tok nye bilder hos en lokal fotograf. Bildene der var vel så fine og til en helt annen pris.

Husker du hva den minste størrelsen var? Spørs om vi må bruke en lokal fotograf, aldri i livet om jeg har råd til å gi besteforeldre og tanter bilder til 950 kr stykk. Jeg stiller uansett opp til fototimen, det bildet jeg skulle få gratis skal jeg ha uansett.

Skrevet

Husker du hva den minste størrelsen var? Spørs om vi må bruke en lokal fotograf, aldri i livet om jeg har råd til å gi besteforeldre og tanter bilder til 950 kr stykk. Jeg stiller uansett opp til fototimen, det bildet jeg skulle få gratis skal jeg ha uansett.

Husker ikke helt, men jeg tror det var samme størrelse som det du får gratis....13x18....eller noe sånt.

Skrevet

Jeg sendte en e-post og fikk prislisten på e-post tilbake. Fikk helt skrekken da tror jeg. Men mener jeg har hørt at noen får gode tilbud på første visning.

Kanskje du kan skanne det inn og gi videre til besteforeldre, eller kanskje besteforeldrene kan kjøpe det selv.

Skrevet

Har tatt bilde der, men må bare være enig med de andre som har svart. Det var vanvittig dyrt. Hadde drømt om sånt bilde med 3 forskjellige bilder på, men nei... Endte opp med et bilde 20x25 m ramme, tror vi betalte ca 3000,-, da ble det bilde som var inkludert til 950,- trukket fra siden vi fikk tilbud om å trekke fra den summen om vi ikke fikk det. Jeg spurte om de tok vare på de andre bildene, men det slettet de etter ett år med unntak av det bildet vi valgte. For å få alle bildene på cd måtte vi betale ca 4700,-. Herregud... Angrer veldig på at vi ikke valgte annen fotograf selv om bildet vi bestilte var fint. Kunne godt tenkt meg noen av prøvebildene. ja ja.. anbefales ihvertfall ikke.

Skrevet

Har tatt bilde der, men må bare være enig med de andre som har svart. Det var vanvittig dyrt. Hadde drømt om sånt bilde med 3 forskjellige bilder på, men nei... Endte opp med et bilde 20x25 m ramme, tror vi betalte ca 3000,-, da ble det bilde som var inkludert til 950,- trukket fra siden vi fikk tilbud om å trekke fra den summen om vi ikke fikk det. Jeg spurte om de tok vare på de andre bildene, men det slettet de etter ett år med unntak av det bildet vi valgte. For å få alle bildene på cd måtte vi betale ca 4700,-. Herregud... Angrer veldig på at vi ikke valgte annen fotograf selv om bildet vi bestilte var fint. Kunne godt tenkt meg noen av prøvebildene. ja ja.. anbefales ihvertfall ikke.

Når du betaler 4700 kr for å få alle bildene på CD, så er det bare lavoppløste bilder som kan sees på data eller tv skjerm. De går ikke ann å fremkalle. For å få bildene på CD i full størrelse må du betale 16000 kr.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...