Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er det vanlig å ha sex med sovende mennesker?

Jeg tror ikke det.

Jeg selv ville ihvertfall vurdert å politianmelde en person som forsøkte ha sex med meg mens jeg sov.

Det er jo noe av det beste det - når en i halvsøvne finner hverandre - og en ikke vet helt om en sover eller er våken :-)

Absolutt ingen voldtekt! Men det er jo en selvfølge at en er trygg på hverandre da!

Fortsetter under...

• Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• pappatil2barn

10

• Goliath

9

• Sofline

6

• Ugga Bugga

4

Også hvis det var mannen din?

Det kommer jo veldig an på settingen. Hvis man hadde et normalt, kjærlig forhold: OK. Hvis man allerede hadde trøbbel i så måte, og det var lite sannsynlig at hun hadde villet hvis hun var våken, ville jeg også føle det som voldtekt.

Det er klart at man tenker seg om før man politianmelder mannen man er gift meg og har barn med.

Men jeg ville sett alvorlig på det.

Hvis jeg (eller kona) hadde reagert slik, så tror jeg heller jeg ville sett alvorlig på hele ekteskapet - og prøvd å komme til bunns i problemene....

Nå forutsetter jeg selvfølgelig at mannen i en slik situasjon ikke bevisst forsøker å få seg et nummer han vanligvis ikke ville fått.

Men jeg er helt sikker på at hadde jeg gjort noe slikt, og kona ikke våknet, så ville eneste "kjeften" jeg fikk etterpå vært en klage over at jeg ikke vekket henne så hun kunne deltatt noe mer aktivt...:-)

Det kommer jo veldig an på settingen. Hvis man hadde et normalt, kjærlig forhold: OK. Hvis man allerede hadde trøbbel i så måte, og det var lite sannsynlig at hun hadde villet hvis hun var våken, ville jeg også føle det som voldtekt.

Det er jeg for så vidt enig i - se også svaret til Ugga Bugga over.

Annonse

Gjest syns også det er voldtekt

Hvis jeg (eller kona) hadde reagert slik, så tror jeg heller jeg ville sett alvorlig på hele ekteskapet - og prøvd å komme til bunns i problemene....

Nå forutsetter jeg selvfølgelig at mannen i en slik situasjon ikke bevisst forsøker å få seg et nummer han vanligvis ikke ville fått.

Men jeg er helt sikker på at hadde jeg gjort noe slikt, og kona ikke våknet, så ville eneste "kjeften" jeg fikk etterpå vært en klage over at jeg ikke vekket henne så hun kunne deltatt noe mer aktivt...:-)

Men det er jo akkurat slik. De hadde altfor lite sex syns han fordi hun ikke ville. Da syns jeg også at det er voldtekt når han gjør det mens hun sover!

Interessant og høre dette med at dere sier at de fleste da har blitt voldtatt. Fordi jeg forteller min fru, at jeg tror aldri en annen kvinne hadde reagert på dette på samme måte, altså jeg mener hun har et problem. Men hun benekter dette enda ihvertfall.

Ikke sammenlign henne med andre kvinner: Det vil gjøre alt verre!

"Hei alle lesere. Jeg har skrevet inn før og beklaget meg over min kone som har vært deprimert og sykemeldt i lengre tid. I oktober i fjor hadde hun vært 1 år sykemeldt. Gikk da over på rehabiliteringspenger. Nå i januar er hun tilbake i jobb. Vel hun har bare halv stilling igjen fordi hun gikk på vikariater før hun ble sykmeldt."

Vel, halv stilling er da et skritt i riktig retning.

"Det jeg strever med er at jeg synes det er strevsomt å se på at hun hele tiden har migrene, spysyke, kronisk trøtt osv. Har hatt en operasjon i tillegg før jul som gjør at hun må gå på noen medisiner som gjør at hun blir trøtt i en overgangsperiode.

Jobben var ikke noe kjekt i det hele tatt for henne å begynne på igjen. Det er visst et fryktelig offer å gå på jobb."

Selvfølgelig er det ikke noe kjekt å dra på jobb når man går på medisiner som gjør en konstant trøtt. Og det blir ikke bedre av at hun har en mann som vemmes ved henne.

"Jeg er så lei så lei. Det kan vel skrives en liste over ting som ikke kan fungere i ekteskapet. Vel hos oss er det dårlig sex, dårlig kommunikasjon, dårlig helse hos henne, lite kjærlige følelser."

Dårlig helse kan hun da ikke noe for. Dårlig kommunikasjon, dårlig sex og like kjærlige følelser er noe begge må ta ansvar for. Hun er syk: du kan ikke forvente at hun sprudler av energi hele dagen.

"Vi sitter ved hver vår data om kveldene. Visst vi begynner og snakke om ting og jeg sier hva jeg synes om ting, f.eks at jeg synes hun kan henge i å skaffe seg en jobb hun kan leve med, så går hun bare og legger seg i sengen sin."

Masing hjelper ikke. Tvertimot blir hun nok enda mer umotivert når du uttrykker din skuffelse over henne.

"Midt på dagen. Hun sover alltid til 12 hvis hun kan og beveger seg ikke noe annet enn til og fra bilen. Nesten all tid tilbringes foran pcen i stua hjemme. 40 kg overvekt har hun fått på kjøpet. Jeg vet at hun har det vanskelig og at jeg burde være tålmodig og vente på bedre tider, og at kjærligheten utholder alt og tåler alt sies det. Men den eneste følelsen jeg har er å synes synd i henne og å være irritert over at hun er som hun er."

Igjen: Hun er syk. Så lenge hun er det kan du ikke forvente like mye av henne som om hun ikke var syk. Jeg synes det er tydelig at hun stadig er deprimert. Får hun behandling for det?

Foreslår du noen aktiviter dere kan gjøre sammen?

"Skal til familieopphold ved modum bad og det oppholdet håper jeg skal avgjøre kursen videre."

Et skritt i den riktige retning!

"I mellomtiden jobber jeg ekstra hele veien for å få inn nok penger til familiebedriften, mens hun sover når jeg kommer hjem fra nattevakt og jeg følger ungene i barnehagen før jeg tar en liten pust i bakken et par timer og drar avgårde på neste jobb.

- Føler meg ulykkelig"

Jeg skjønner du føler det ulykkelig, men husk på at livet har sine opp og nedturer. Og at de færreste småbarnsforeldre har et supert sexliv. Jeg foreslår at du i stedet for å kritisere kona di begynner å rose henne når hun gjør noe bra, selv om det bare er småting (f.eks. gjør en god ting for barna eller lignende). Oppmuntring kan få henne til å komme seg opp av godstolen; kritikk vil IKKE gjøre det.

Dere bør begge lære dere å tenke positivt. Tvinger man seg til å se det positive i tingene, går det etter hvert automatisk, og det kan gjøre underverker.

Annonse

Ja.

For meg er det da et tegn på et ekteskap som ikke er preget av nærhet og kjærlighet - og med et seksuelt innhold som bærer preg av konservatisme, vane og strenge grenser.

Men det er sikkert noen som har det slik - selv om det for meg ikke er et ekteskap som "fungerer".

Jeg vil påstå at de ektefeller som ville definert det som voldtekt, er i et "ikke fungerende" ekteskap.....

For meg er det da et tegn på et ekteskap som ikke er preget av nærhet og kjærlighet - og med et seksuelt innhold som bærer preg av konservatisme, vane og strenge grenser.

Men det er sikkert noen som har det slik - selv om det for meg ikke er et ekteskap som "fungerer".

Jeg vil påstå at de ektefeller som ville definert det som voldtekt, er i et "ikke fungerende" ekteskap.....

Hvis forholdet er preget av nærhet og kjærlighet og et godt sexliv, er det vel ikke nødvendig å ha sex mens den ene sover.

Hvis forholdet er preget av nærhet og kjærlighet og et godt sexliv, er det vel ikke nødvendig å ha sex mens den ene sover.

Det er mye som ikke er nødvendig, og som likevel ikke behøver å bli vurdert som noe kriminelt.....

I et "fungerende" ekteskap, så kjenner man hverandre godt nok til å vite hva den andre ville ment om dette - uten nødvendigvis behøve å spørre om det.

Og skulle noen likevel gjøre en "feilvurdering" her, og så bli beskyldt for voldtekt - så er det for meg en god indikasjon på et ekteskap som ikke fungerer.....

Det er mye som ikke er nødvendig, og som likevel ikke behøver å bli vurdert som noe kriminelt.....

I et "fungerende" ekteskap, så kjenner man hverandre godt nok til å vite hva den andre ville ment om dette - uten nødvendigvis behøve å spørre om det.

Og skulle noen likevel gjøre en "feilvurdering" her, og så bli beskyldt for voldtekt - så er det for meg en god indikasjon på et ekteskap som ikke fungerer.....

"Og skulle noen likevel gjøre en "feilvurdering" her, og så bli beskyldt for voldtekt - så er det for meg en god indikasjon på et ekteskap som ikke fungerer....."

Eh, hvis mannen ikke vet om kona ønsker å bli pult i søvne, og han allikevel gjør det, så er det mer enn bare en "feilvurdering". Det er faktisk definert som voldtekt i følge loven.

"Og skulle noen likevel gjøre en "feilvurdering" her, og så bli beskyldt for voldtekt - så er det for meg en god indikasjon på et ekteskap som ikke fungerer....."

Eh, hvis mannen ikke vet om kona ønsker å bli pult i søvne, og han allikevel gjør det, så er det mer enn bare en "feilvurdering". Det er faktisk definert som voldtekt i følge loven.

Det har du helt rett i.

Og for meg er det da et godt eksempel på et ekteskap som ikke fungerer.

Jeg vet om mange som ville syntes det var både opphissende og spennende å bli "pult" mens de sov av sin partner - dog ville vel de fleste ha våknet underveis.....

Dog kjenner jeg også noen ekteskap og samboerforhold der en eller begge av partene IKKE ville satt pris på det.

I sistnevnte fall er jeg ganske sikker på at partneren er fullt klar over det (og derfor IKKE ville gjort det) - enten av respekt for partneren (og loven) og/eller fordi de er i et forhold som ikke fungerer.....

For øvrig interessant (som vanlig) å se hvordan man velger å tolke innholdet i andres innlegg....:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...