Gjest kristine24 Skrevet 2. mai 2001 Del Skrevet 2. mai 2001 Kjære jordmor (eller andre)! Håper dere kan hjelpe meg. Jeg hadde termin 26.april og begynner å bli utålmodig etter å få fødselen overstått. Har hørt at sex skal være fint å sette igang fødselen med. Min mann og jeg hadde sex igår kveld og etter 30.min. joda, så fikk jeg en ri. Hadde rier (ikke kynnerer, for det vet jeg godt hva er for noe!) i hele natt og mye vondt . De kom uregelmessig(5-20 min. mellomrom). Jeg hadde også veldig vondt i korsryggen. Var kjempeglad for at fødselen endelig var igang og tenkte at for hver vonde ri ,at nå er det ikke lenge til jeg får se babyen min. Etter 5 timer med rier, forsvinner alt som dugg for solen og nå sitter jeg her, ganske skuffa og skjønner INGENTING! Hver så snill hjelp meg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/26297-riene-ble-borte/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsa Prebensen, Jordmor Skrevet 2. mai 2001 Del Skrevet 2. mai 2001 Det är riktigt att sex kan sätta i gång en förlossning om livmoderhalsen är mogen. Är livmoderhalsen inte mogen, sätter förlossningen inte lika lätt igång. Dina sammandragninga som du har haft i natt, kan dock ha lett till att din livmoderhals nu har mognat. Förhoppningsvis var alltså dessa sammandragningar till någon nytta. Jag vet att det är många som har haft samma upplevelse som du har haft, och detta kan skapa en stor frustration och besvikelse. Det som egentligen är dumt, är att de flesta par har sex på kvällen för att sedan ligga med sammandragningar under natten, som då stör nattsömnen och inte leder till förlossning. Idealet vora alltså att ha sex på morgonen, då man ändå skall vara vaken och kan gå omkring med sammandragningar under dagen. Hur som helst så får vi hoppas att din förlossning nu kommer inom kort. Ta en promenad idag och vila dig sedan mycket för att spara på krafterna om förlosningen skulle sätta igång i natt. Lycka till vidare! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/26297-riene-ble-borte/#findComment-108142 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.